• Σχόλιο του χρήστη 'Ε.Α.' | 5 Μαΐου 2020, 11:59

    Ποιος λογικός συλλογισμός οδηγεί στην κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές και την αντικατάσταση του με το μάθημα των Λατινικών; Το μάθημα της Κοινωνιολογίας πρέπει να είναι προαπαιτούμενο για τους μαθητές υποψήφιους των σχολών θεωρητικής κατεύθυνσης επειδή και συντελεί στην κατανόηση βασικών πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών φαινομένων και διευρύνει την κριτική σκέψη. Πώς είναι δυνατό κάποιος ως πρωτοετής φοιτητής να διδαχθεί δίκαιο ή ιστορία ή φιλοσοφία ή πολιτικές επιστήμες, χωρίς να έχει στοιχειώδη γνώση αυτών των φαινομένων; Πώς είναι δυνατό να καταργείται ένα μάθημα που καταδεικνύει την κριτική σκέψη των μαθητών/υποψηφίων; Κάποιοι αντιπροτείνουν ότι θα μπορούσαν οι μαθητές της Γ Λυκείου να εξετασθούν και στο μάθημα της Κοινωνιολογίας και στο μάθημα των Λατινικών. Πράγματι δύσκολα μπορούν να βρεθούν ισχυρά επιχειρήματα εναντίον της σημασίας της εξέτασης του μαθήματος της Κοινωνιολογίας. Όμως ας μη βαυκαλιζόμαστε όσον αφορά τη σημασία της διδασκαλίας/γνώσης της Λατινικής. Η γνώση της δεν διευρύνει την κριτική σκέψη, ούτε καθιστά αυτομάτως τους μαθητές μετόχους των διδαγμάτων των ανθρωπιστικών σπουδών, όπως μερικοί φιλόλογοι ισχυρίζονται. Η Λατινική, όπως κάθε γλώσσα, συνιστά απλώς ένα εργαλείο. Εάν, και όταν κάποιος χρειαστεί το εργαλείο αυτό, τότε μπορεί να επιλέξει να μάθει λατινικά. Ας σημειωθεί προς αποφυγή πρεξηγήσεων, ότι το ίδιο δεν ισχύει για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας η γνώση της οποίας είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομείται η ορθή και κομψή χρήση της νεοελληνικής. Δεν αμφισβητώ την πρόθεση του Υπουργείου να βελτιώσει το εκπαιδευτικό σύστημα. Ωστόσο η συγκεκριμένη απόφαση δεν συντελεί στη βελτίωση του αλλά στην οπισθοδρόμηση.