• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης' | 5 Μαΐου 2020, 12:15

    Είναι γενικά αποδεκτό ότι, η υποχρεωτική μαθηματική εκπαίδευση στοχεύει στη συγκρότηση σκεπτόμενων πολιτών. Ένας σκεπτόμενος, ενεργός πολίτης χρειάζεται να διαθέτει ικανότητα λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων. Χρειάζεται να έχει κριτική ικανότητα, να έχει μάθει να αποδεικνύει και να επιχειρηματολογεί. Εν τούτοις, η εκπαιδευτική κοινότητα – με εξαίρεση τους Μαθηματικούς – φαίνεται να έχει συμβιβαστεί με την ιδέα, ότι η εισαγωγή των μαθητών σε σχολές, όπως οι Ιατρικές και οι Νομικές γίνεται με εξετάσεις που δεν αφορούν τα Μαθηματικά. Να σημειωθεί εδώ, ότι είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει αυτό. Κατά την άποψή μας, δύο είναι τα μαθήματα, στα οποία θα έπρεπε να εξετάζονται οι μαθητές, προκειμένου να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή: 1) η «Γλώσσα» που -ούτως η άλλως- εξετάζεται. 2) τα «Μαθηματικά» που καλλιεργούν τη σκέψη. Τους τελευταίους δύο μήνες, ακούμε από γιατρούς και επιδημιολόγους για μαθηματικά μοντέλα και εκθετικές καμπύλες. Ανακύπτουν το ερωτήματα όπως: • Ο αυριανός γιατρός, χωρίς μαθηματικό υπόβαθρο, πώς θα τα αντιλαμβάνεται και θα τα ερμηνεύει όλα αυτά; • Θέλουμε πραγματικά, η επιλογή των αυριανών γιατρών, νομικών, δασκάλων κλπ, να γίνεται με ορθολογικά κριτήρια; Για το λόγο αυτό ως ελάχιστη διόρθωση, στην ως άνω εκπαιδευτική στρέβλωση, προτείνουμε την πανελλήνια εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» σε όλες τις πανεπιστημιακές σχολές.