Δράττομαι της ευκαιρίας από το άρθρο για τα Πρότυπα Σχολεία να μιλήσω για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Δυστυχώς δεν υπάρχει ένα άρθρο για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, και θα μου πείτε ότι τίποτα δεν αλλάζει και γι αυτό δεν υπάρχουν στο νομοσχέδιο. Θα έπρεπε όμως επειδή τα τελευταία χρόνια είδαμε από την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου μια τάση να τα εξομοιώσει με τα Γενικά Γυμνάσια και Λύκεια και να χάνουν έτσι την πρακτική μορφή τους, την επαγγελματική. Τα καλλιτεχνικά σχολεία μοιάζουν με τα πρότυπα. Ως προς την αριστεία (εισαγωγή των καλύτερων μαθητών στις τέχνες με εξετάσεις), εκπονούνται καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα με συνεργασία διαφορετικών κατευθύνσεων, έχουμε πολλά παραδείγματα διάκρισης και βράβευσης τέτοιων προγραμμάτων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Γίνονται διαθεματικές προσεγγίσεις γνωστικών αντικειμένων γενικής παιδείας.Εξάλλου η τέχνη επαληθεύει στην πράξη το τρίπτυχο της επιστήμης, Παρατήρηση-έρευνα, Πείραμα-πρόβες-δοκιμές, επαλήθευση-παράσταση. Οι εκπαιδευτικοί καλλιτέχνες που διδάσκουν στα καλλιτεχνικά είναι όλοι τους υψηλών προσόντων, τόσο ακαδημαϊκών όσο και καλλιτεχνικών, έχουν την πείρα και τη γνώση να προετοιμάσουν τους μαθητές για την αγορά εργασίας και να τους καθοδηγήσουν επαγγελματικά. Υπενθυμίζω τον σκοπό ίδρυσης τους:
• η προετοιμασία, η ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Τέχνες,
• η καλλιέργεια και η εκπαίδευση των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν και
• η προετοιμασία των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση του θεάτρου -Κινηματογράφου, του Χορού και των Εικαστικών, χωρίς παράλληλα να υστερούν σε γενική παιδεία. ΦΕΚ 1497,τεύχος Β΄, 10/10/2003
Ως εκ τούτου θα πρέπει να γίνει διεύρυνση των εργαστηριακών μαθημάτων Υποκριτική-Αυτοσχεδιασμός της κατεύθυνσης Θεάτρου-Κινηματογράφου καθώς και των μαθημάτων του Κινηματογράφου, επειδή είναι η κατεύθυνση που τα τελευταία χρόνια έχασε αναθέσεις μαθημάτων, λόγω της μείωσης του ωραρίου. Τα Καλλιτεχνικά σχολεία είχαν διευρυμένο ωράριο μερικές μέρες μέχρι τις 16:00 με τη δικαιολογία ότι τα παιδιά κουράζονται μειώθηκε και κόπηκαν ώρες και μαθήματα από την κατεύθυνση θεάτρου-Κινηματογράφου. Οι μαθητές ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκαν για το διευρυμένο ωράριο του Καλλιτεχνικού Σχολείου. Επίσης πρέπει να λυθεί από την ηγεσία του υπουργείου το φαινόμενο των τριών ταχυτήτων εκπαιδευτικών, μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι (κύριων κατευθύνσεων). Η κατεύθυνση εικαστικών επανδρώνεται από μόνιμους ενώ οι κατευθύνσεις Θεάτρου-Κινηματογράφου και Χορού από αναπληρωτές και ωρομίσθιους, εδώ και 17 χρόνια. Πρέπει να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθηγητών Δραματικής Τέχνης καθώς και να αποδοθεί εκπαιδευτικός κλάδος στους Σκηνοθέτες και στους Χορευτές στο πλαίσιο της ισονομίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πρέπει να είμαστε οι μοναδικοί κλάδοι που εδώ και 17 χρόνια δεν έγινε ούτε ένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού! Έτσι θα αναβαθμιστούν τα Καλλιτεχνικά σχολεία και η διδακτική χρονιά θα αρχίζει για όλους από την αρχή. Συνήθως οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καλούνται 1, 2, και 3 μήνες αργότερα.
Επιπλέον τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, πρέπει να ενισχυθούν με τη σύσταση νέων σχολικών μονάδων. Κάθε περιφέρεια και Καλλιτεχνικό Σχολείο κατά τα πρότυπα των Μουσικών Σχολείων. Ίδρυση νέου Καλλιτεχνικού Σχολείου στον Νοτιανατολικό τομέα της Αττικής έτσι ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των περιοχών της Αττικής, έχει εξαγγελθεί η ίδρυση του εδώ και χρόνια.
Εκπαιδευτικός Δραματικής Τέχνης ΠΕ91.02 και Θεατρικών Σπουδών ΠΕ91.01
Δράττομαι της ευκαιρίας από το άρθρο για τα Πρότυπα Σχολεία να μιλήσω για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Δυστυχώς δεν υπάρχει ένα άρθρο για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, και θα μου πείτε ότι τίποτα δεν αλλάζει και γι αυτό δεν υπάρχουν στο νομοσχέδιο. Θα έπρεπε όμως επειδή τα τελευταία χρόνια είδαμε από την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου μια τάση να τα εξομοιώσει με τα Γενικά Γυμνάσια και Λύκεια και να χάνουν έτσι την πρακτική μορφή τους, την επαγγελματική. Τα καλλιτεχνικά σχολεία μοιάζουν με τα πρότυπα. Ως προς την αριστεία (εισαγωγή των καλύτερων μαθητών στις τέχνες με εξετάσεις), εκπονούνται καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα με συνεργασία διαφορετικών κατευθύνσεων, έχουμε πολλά παραδείγματα διάκρισης και βράβευσης τέτοιων προγραμμάτων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Γίνονται διαθεματικές προσεγγίσεις γνωστικών αντικειμένων γενικής παιδείας.Εξάλλου η τέχνη επαληθεύει στην πράξη το τρίπτυχο της επιστήμης, Παρατήρηση-έρευνα, Πείραμα-πρόβες-δοκιμές, επαλήθευση-παράσταση. Οι εκπαιδευτικοί καλλιτέχνες που διδάσκουν στα καλλιτεχνικά είναι όλοι τους υψηλών προσόντων, τόσο ακαδημαϊκών όσο και καλλιτεχνικών, έχουν την πείρα και τη γνώση να προετοιμάσουν τους μαθητές για την αγορά εργασίας και να τους καθοδηγήσουν επαγγελματικά. Υπενθυμίζω τον σκοπό ίδρυσης τους: • η προετοιμασία, η ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Τέχνες, • η καλλιέργεια και η εκπαίδευση των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν και • η προετοιμασία των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση του θεάτρου -Κινηματογράφου, του Χορού και των Εικαστικών, χωρίς παράλληλα να υστερούν σε γενική παιδεία. ΦΕΚ 1497,τεύχος Β΄, 10/10/2003 Ως εκ τούτου θα πρέπει να γίνει διεύρυνση των εργαστηριακών μαθημάτων Υποκριτική-Αυτοσχεδιασμός της κατεύθυνσης Θεάτρου-Κινηματογράφου καθώς και των μαθημάτων του Κινηματογράφου, επειδή είναι η κατεύθυνση που τα τελευταία χρόνια έχασε αναθέσεις μαθημάτων, λόγω της μείωσης του ωραρίου. Τα Καλλιτεχνικά σχολεία είχαν διευρυμένο ωράριο μερικές μέρες μέχρι τις 16:00 με τη δικαιολογία ότι τα παιδιά κουράζονται μειώθηκε και κόπηκαν ώρες και μαθήματα από την κατεύθυνση θεάτρου-Κινηματογράφου. Οι μαθητές ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκαν για το διευρυμένο ωράριο του Καλλιτεχνικού Σχολείου. Επίσης πρέπει να λυθεί από την ηγεσία του υπουργείου το φαινόμενο των τριών ταχυτήτων εκπαιδευτικών, μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι (κύριων κατευθύνσεων). Η κατεύθυνση εικαστικών επανδρώνεται από μόνιμους ενώ οι κατευθύνσεις Θεάτρου-Κινηματογράφου και Χορού από αναπληρωτές και ωρομίσθιους, εδώ και 17 χρόνια. Πρέπει να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθηγητών Δραματικής Τέχνης καθώς και να αποδοθεί εκπαιδευτικός κλάδος στους Σκηνοθέτες και στους Χορευτές στο πλαίσιο της ισονομίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πρέπει να είμαστε οι μοναδικοί κλάδοι που εδώ και 17 χρόνια δεν έγινε ούτε ένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού! Έτσι θα αναβαθμιστούν τα Καλλιτεχνικά σχολεία και η διδακτική χρονιά θα αρχίζει για όλους από την αρχή. Συνήθως οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καλούνται 1, 2, και 3 μήνες αργότερα. Επιπλέον τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, πρέπει να ενισχυθούν με τη σύσταση νέων σχολικών μονάδων. Κάθε περιφέρεια και Καλλιτεχνικό Σχολείο κατά τα πρότυπα των Μουσικών Σχολείων. Ίδρυση νέου Καλλιτεχνικού Σχολείου στον Νοτιανατολικό τομέα της Αττικής έτσι ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των περιοχών της Αττικής, έχει εξαγγελθεί η ίδρυση του εδώ και χρόνια. Εκπαιδευτικός Δραματικής Τέχνης ΠΕ91.02 και Θεατρικών Σπουδών ΠΕ91.01