• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ' | 5 Μαΐου 2020, 12:49

    ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΟΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ 17 ΕΤΩΝ Το απογευματινό είναι ημερήσιο που ΕΠΑΛ λειτουργεί σε απογευματινή βάρδια. Η ιδιαιτερότητά του, σε σχέση με τα πρωινά, έγκειται στο γεγονός πως απευθύνεται σε μια ειδική ομάδα μαθητών, οι οποίοι σε ποσοστό 95% είναι ενήλικες, εργαζόμενοι, οικογενειάρχες κατά κύριο λόγο. Η ανάγκη τους να επιλέξουν απογευματινό σχολείο, είναι οι πρωινές τους υποχρεώσεις της δουλειάς. Φεύγουν νωρίς το πρωί από το σπίτι για τη δουλειά και τελειώνοντας παρακολουθούν το σχολείο, έτσι ώστε μία λογική ώρα νωρίς το βράδυ να βρίσκονται στο σπίτι τους και στις οικογένειές τους. Το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετοί μαθητές δείχνει ότι τα απογευματινά ΕΠΑΛ, είναι ένας θεσμός ο οποίος βρίσκει ανταπόκριση στο μαθητικό πληθυσμό και είναι απαραίτητη όχι μόνο η ύπαρξή του, αλλά πρέπει να γίνουν προσπάθειες για την αναβάθμισή του. Το Υπουργείο με το νομοσχέδιο που είναι ήδη σε διαβούλευση, προβλέπει ότι προκειμένου για την εγγραφή στην Α και Β τάξη των ημερήσιων ΕΠΑΛ, ο μαθητής δεν πρέπει να έχει συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας του. Αυτό σημαίνει αυτόματα το κλείσιμο όλων των απογευματινών ΕΠΑΛ. Ουδείς στο Υπουργείο σκέφτηκε ότι στα ημερήσια ΕΠΑΛ ανήκουν και τα απογευματινά και ως εκ τούτου υπογράφεται το κλείσιμό τους. Θέλω να πιστεύω πως αυτό έγινε εκ παραδρομής και οφείλει άμεσα η Υπουργός να σκεφτεί και να εξαιρέσει τα απογευματινά ΕΠΑΛ από το περιοριστικό ηλικιακιό όριο των 17 ετών. Πρέπει να λάβει υπόψη τις εκατοντάδες των μαθητών που φοιτούν ή προτίθενται να φοιτήσουν σε απογευματινό ΕΠΑΛ. Δεν θέλω να πιστεύω πως πρόθεση του Υπουργείου είναι το κλείσιμο των απογευματινών ΕΠΑΛ, αλλά αυτό έγινε εκ παραδρομής. Τα απογευματινά ΕΠΑΛ, πέρα από το μαθησιακό έργο, επιτελούν και ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο. Σε μαθησιακό επίπεδο η προσφορά τους είναι σημαντικότατη και αυτό μπορούμε να το δούμε και από τις εισαγωγές στις ανώτατες σχολές (ποσοστά που αγγίζουν το 70%). Εκτός όμως από το μαθησιακό έργο το σημαντικότερο είναι το κοινωνικό. Πολύ από τους μαθητές προκειμένου να εξελίξουν τη δουλειά τους, ή να εξελιχθούν οι ίδιοι στην υπηρεσία τους είναι αναγκασμένοι να έχουν και τους ανάλογους τίτλους σπουδών, τους οποίους θα αποκτήσουν από το απογευματινό ΕΠΑΛ, αφού είναι αδύνατο να παρακολουθήσουν πρωινά μαθήματα, αλλά πρέπει να διαφυλάξουν και να είναι παρόντες στις οικογένειές τους ευρισκόμενοι στο σπίτι μια λογική ώρα το βράδυ. Το επιχείρημα που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση περί πρόληψης της ενδοσχολικής βίας από μαθητές μεγαλύτερους στην ηλικία απέναντι στους μικρότερους, στερείται σοβαρότητας. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Στα απογευματινά ΕΠΑΛ υπάρχει ένα ομαλό κλίμα λειτουργίας τους, ένας χώρος φιλικός προς τους μαθητές, αναγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες και τις αδυναμίες του καθενός και της καθεμιάς, χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς, με αλληλοβοήθεια και σεβασμό. Η ασφάλεια που βιώνουν μαθητές και καθηγητές είναι εκ των ουκ άνευ.