Με την επιβολή του ηλικιακού ορίου των 17 ετών για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ, επί της ουσίας καταστρατηγείται το αναφαίρετο και συνταγματικό δικαίωμα των ενηλίκων στη δια βίου μάθηση ,στο αγαθό της δημόσιας επαγγελματικής παιδείας ,το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών .Όσο για το φαιδρό επιχείρημα της αιτιολογική έκθεσης για δήθεν « αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού ,τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» ,όσοι έχουν περάσει από μια τάξη ΕΠΑ.Λ με ενήλικες μαθητές γνωρίζουν καλά, πως αυτοί οι μαθητές δρουν καταλυτικά στην άμβλυνση τέτοιων φαινομένων .Όντας συνειδητοποιημένοι και έχοντας ως στόχο είτε την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε την απόκτηση απολυτηρίου Λυκείου, είτε την απόκτηση πτυχίου μιας ειδικότητας για αύξηση των ευκαιριών επαγγελματικής αποκατάστασης, και εν γένει επαγγελματική ανέλιξη ,συμβάλλουν στην βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος και ανεβάζουν τον πήχη της μαθησιακής διαδικασίας.
Φέρνοντας στη μνήμη μου τον Νίκο ,την Μαρία ,τον Βαγγέλη ,τον Κωνσταντίνο ,τον Δημήτρη ,την Δέσποινα ,τον Σπύρο ,τον Χρήστο, τον Γιάννη και την μακροσκελή λίστα ονομάτων ενήλικων μαθητών μου που ,κατά την εικοσαετή μου διδασκαλία στα ΕΠΑ.Λ , είχα την χαρά να βλέπω να πετυχαίνουν τους στόχους τους επιστρέφοντας στα θρανία όχι μόνο στα 18 ,αλλά και στα 28 , στα 38 ,ακόμη και στα 48 τους , ζητώ να αποσυρθεί το άρθρο 51 ,για να μην ψαλιδιστούν τα όνειρα ανθρώπων που επιζητούν μια δεύτερη ευκαιρία , επιζητούν να ανοίξουν μια πόρτα σε ένα καλύτερο αύριο…
Με την επιβολή του ηλικιακού ορίου των 17 ετών για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ, επί της ουσίας καταστρατηγείται το αναφαίρετο και συνταγματικό δικαίωμα των ενηλίκων στη δια βίου μάθηση ,στο αγαθό της δημόσιας επαγγελματικής παιδείας ,το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών .Όσο για το φαιδρό επιχείρημα της αιτιολογική έκθεσης για δήθεν « αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού ,τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» ,όσοι έχουν περάσει από μια τάξη ΕΠΑ.Λ με ενήλικες μαθητές γνωρίζουν καλά, πως αυτοί οι μαθητές δρουν καταλυτικά στην άμβλυνση τέτοιων φαινομένων .Όντας συνειδητοποιημένοι και έχοντας ως στόχο είτε την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε την απόκτηση απολυτηρίου Λυκείου, είτε την απόκτηση πτυχίου μιας ειδικότητας για αύξηση των ευκαιριών επαγγελματικής αποκατάστασης, και εν γένει επαγγελματική ανέλιξη ,συμβάλλουν στην βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος και ανεβάζουν τον πήχη της μαθησιακής διαδικασίας. Φέρνοντας στη μνήμη μου τον Νίκο ,την Μαρία ,τον Βαγγέλη ,τον Κωνσταντίνο ,τον Δημήτρη ,την Δέσποινα ,τον Σπύρο ,τον Χρήστο, τον Γιάννη και την μακροσκελή λίστα ονομάτων ενήλικων μαθητών μου που ,κατά την εικοσαετή μου διδασκαλία στα ΕΠΑ.Λ , είχα την χαρά να βλέπω να πετυχαίνουν τους στόχους τους επιστρέφοντας στα θρανία όχι μόνο στα 18 ,αλλά και στα 28 , στα 38 ,ακόμη και στα 48 τους , ζητώ να αποσυρθεί το άρθρο 51 ,για να μην ψαλιδιστούν τα όνειρα ανθρώπων που επιζητούν μια δεύτερη ευκαιρία , επιζητούν να ανοίξουν μια πόρτα σε ένα καλύτερο αύριο…