Η ερευνητική εργασία ως τρόπος εξέτασης Β τετραμήνου, προτείνεται να επεκταθεί σε όλα τα μαθήματα της Β Ομάδας, για τις Α και Β τάξεις του Λυκείου. Ιδιαιτέρως, η επιλογή του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας της Α Λυκείου δείχνει αυθαίρετη και αποσπασματική.
Επιπροσθέτως, καθώς δεν γίνεται αναφορά στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ανακύπτουν σημαντικά ερωτήματα ιδίως για το μάθημα της Πληροφορικής (δίωρο επιλογής σε Α’ Λυκείου, μονόωρο Β ομάδας για Β’ Λυκείου, κατεύθυνσης της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής για τη Γ Λυκείου). Δεδομένης αφενός της αυξημένης ανάγκης για τους μαθητές απόκτησης δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες, αφετέρου στο γεγονός ότι αποτελεί μάθημα της τέταρτης ομάδας προσανατολισμού στη Γ Λυκείου, προτείνεται το μάθημα της Πληροφορικής να ενταχθεί ως δίωρο στη Β ομάδα, για την Α και Β Λυκείου. Ειδικότερα, για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου, η εξέτασή του μαθήματος της Πληροφορικής προτείνεται να γίνεται και στα δύο τετράμηνα μέσα από ερευνητική εργασία ή και άλλη διαδραστική διαδικασία, καθώς η γραπτή αποτύπωση θεωρίας στο εν λόγω μάθημα ουδεμία χρησιμότητα επί της ουσίας έχει, ιδιαιτέρως όταν αυτό αποτελεί μάθημα γενικής παιδείας.
Στη Γ’ Λυκείου η ερευνητική εργασία σε οποιοδήποτε μάθημα αποπροσανατολίζει και επιβαρύνει τους μαθητές.
Τέλος, το σχολείο οφείλει να διασφαλίζει ότι οι πάσης φύσεως ερευνητικές εργασίες δεν πραγματοποιούνται από γονείς ή καθηγητές φροντιστηρίου, αλλά από τους εξεταζόμενους μαθητές.
Δέσποινα Τραγανού
Ειδική Επιστήμων ΕΕΤΤ (Μαθημετικός, ΜΒΑ)
Μητέρα μαθητή Λεοντείου Σχολής Αθηνών και αποφοίτου Προτύπου ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής
Η ερευνητική εργασία ως τρόπος εξέτασης Β τετραμήνου, προτείνεται να επεκταθεί σε όλα τα μαθήματα της Β Ομάδας, για τις Α και Β τάξεις του Λυκείου. Ιδιαιτέρως, η επιλογή του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας της Α Λυκείου δείχνει αυθαίρετη και αποσπασματική. Επιπροσθέτως, καθώς δεν γίνεται αναφορά στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ανακύπτουν σημαντικά ερωτήματα ιδίως για το μάθημα της Πληροφορικής (δίωρο επιλογής σε Α’ Λυκείου, μονόωρο Β ομάδας για Β’ Λυκείου, κατεύθυνσης της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής για τη Γ Λυκείου). Δεδομένης αφενός της αυξημένης ανάγκης για τους μαθητές απόκτησης δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες, αφετέρου στο γεγονός ότι αποτελεί μάθημα της τέταρτης ομάδας προσανατολισμού στη Γ Λυκείου, προτείνεται το μάθημα της Πληροφορικής να ενταχθεί ως δίωρο στη Β ομάδα, για την Α και Β Λυκείου. Ειδικότερα, για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου, η εξέτασή του μαθήματος της Πληροφορικής προτείνεται να γίνεται και στα δύο τετράμηνα μέσα από ερευνητική εργασία ή και άλλη διαδραστική διαδικασία, καθώς η γραπτή αποτύπωση θεωρίας στο εν λόγω μάθημα ουδεμία χρησιμότητα επί της ουσίας έχει, ιδιαιτέρως όταν αυτό αποτελεί μάθημα γενικής παιδείας. Στη Γ’ Λυκείου η ερευνητική εργασία σε οποιοδήποτε μάθημα αποπροσανατολίζει και επιβαρύνει τους μαθητές. Τέλος, το σχολείο οφείλει να διασφαλίζει ότι οι πάσης φύσεως ερευνητικές εργασίες δεν πραγματοποιούνται από γονείς ή καθηγητές φροντιστηρίου, αλλά από τους εξεταζόμενους μαθητές. Δέσποινα Τραγανού Ειδική Επιστήμων ΕΕΤΤ (Μαθημετικός, ΜΒΑ) Μητέρα μαθητή Λεοντείου Σχολής Αθηνών και αποφοίτου Προτύπου ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής