Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών2) Διατυπώστε τις δικές προτάσεις για την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων και τη συμβολή τους στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματοςΣχόλιο του χρήστη ΘΩΜΑΣ Ι. ΓΚΟΡΙΛΑΣ | 17 Ιανουαρίου 2011, 23:37
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ - ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ: Α. Οι αξιολογήσεις, ανώνυμες υποθέτω, του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου από μαθητές και γονείς πρέπει να υποβάλλονται σε στατιστική ανάλυση και σε περιπτώσεις που αποκλίνουν σημαντικά από το μέσο όρο και ξεπεράσουν τα επιτρεπτά όρια, αυτό να αποτελεί αιτία αντικατάστασης του εκπαιδευτικού, ή στην αντίθετη περίπτωση αιτία επιβράβευσης και προαγωγής. Όλες οι άλλες αξιολογήσεις γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δυστυχώς είναι κατά τεκμήριο αναξιόπιστες, υποκειμενικές (προσωπικές και πολιτικές γνωριμίες, συμπάθειες, αντιπάθειες, συνδικαλιστικές @ πολιτικές παρεμβάσεις κλπ.) και μακράν της πραγματικότητας. Β. Αιτία αντικατάστασης εκπαιδευτικού να είναι και η μαζική αποτυχία των μαθητών του στα τέστ αξιολόγησης, πράγμα που υποδηλώνει εκπαιδευτική ανεπάρκεια. Οι υστερούντες καθηγητές πρέπει να περνούν από συστηματική μετεκπαίδευση, ώστε να είναι συμβατοί με τους στόχους μιάς εκσυγχρονισμένης εκπαίδευσης. Οι δε άριστοι να συγκροτούν σώμα εκπαίδευσης των υπολοίπων συναδέλφων. Γ. Η αξιολόγηση εν κατακλείδι πρέπει να γίνει ο κανόνας για όλη την εκπαίδευση και κυρίως για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να ξεφύγουμε από τη μετριότητα και τη μιζέρια στην οποία επιμένουν όσοι έχουν τη διδασκαλία ως πάρεργο και την προστασία της αναξιοκρατίας ως κύριο έργο. Πρόταση: 1. Ανώνυμο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των καθηγητών από τους μαθητές: 3 φορές το χρόνο (κάθε 3 μηνο, πριν τη βαθμολογία) 2. Ανώνυμο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των καθηγητών από τους γονείς: 2 φορές το χρόνο 3. Ο εκπρόσωπος του Συλλόγου γονέων να έχει δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις του Επιστ. Εποπτικού Συμβουλίου. 4. Το συντονιστικό όργανο του κάθε Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του Π.Σ. να μετέχει δια ψήφου στην επιλογή Διευθυντή, καθώς και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. 5. Οι αμοιβές των διδασκόντων να αυξηθούν με ποσά ανάλογα του εκπαιδευτικού τους έργου. Οι ώρες διδασκαλίας να μην είναι μειωμένες στα Πειραματικά, αλλά να αυξηθούν οι αμοιβές, για να μπορούν οι καθηγητές να ζούν αξιοπρεπώς, χωρίς ετεροαπασχόληση και να τους επιτρέψει την δια βίου συνεχιζόμενη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, έτσι ώστε να είναι συμβατοί με τους στόχους μιάς εκσυγχρονισμένης εκπαίδευσης. 6. Βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων. 7. Η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος δεν θα πρέπει να είναι ούτε πολιτικό πυροτέχνημα, ούτε να αποτελεί φόβητρο για τους διδάσκοντες και διδασκομένους. Θα πρέπει να είναι μια συνεχής διαδικασία ανανέωσης και βελτίωσης του. Και σ’ αυτή τη διαδικασία πρέπει να μετέχουμε όλοι. Όλη η κοινωνία Γιατί είναι το Οξυγόνο για την επιβίωση όλων αυτών των στοιχείων που συγκροτούν την κοινωνία μας και ακόμη την έννοια του Έθνους. Ας γίνει η αρχή από τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.