• Η εισαγωγή ανώτατου ηλικιακού ορίου εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. (17 έτη), αποτελεί μια άδικη, αναχρονιστική και ταξική ρύθμισης. Θεωρούμε ότι στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να δώσει πρωτίστως έμφαση στην αναβάθμιση, αναμόρφωση, ενίσχυση και εκσυγχρονισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα. Να καταστήσει τα ΕΠΑΛ μια «ελκυστική» και πρόσφορη λύση για πολλούς εφήβους και νέους που δεν ενδιαφέρονται για μια αμιγώς ακαδημαϊκή κατεύθυνση στις σπουδές τους, αλλά αντίθετα χρειάζονται μια άμεση, σοβαρή και οργανωμένη επαγγελματική και τεχνική κατάρτιση για πιο γρήγορη είσοδο στην αγορά εργασίας. Ως τέτοια λύση, αντιμετωπιζόταν η φοίτηση στα ΕΠΑΛ από πολλούς νέους που τέλειωναν το Γενικό Λύκειο χωρίς καμία επιτυχία στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και βέβαια χωρίς εφόδια για μια επαγγελματική αποκατάσταση. Επίσης, πολλοί απόφοιτοι μια ειδικότητας των ΕΠΑΛ, είχαν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη φοίτησή τους αποκτώντας μια δεύτερη ειδικότητα. Για αυτούς τους νέους, η δυνατότητα αυτή εκλείπει με την εισαγωγή του ανώτατου ηλικιακού ορίου. Αντ΄ αυτού το Υπουργείο επιλέγει να κλείσει την πόρτα του σχολείου στα όνειρα αυτών των παιδιών. Έτσι, αυτοί οι νέοι θα βρεθούν «στο δρόμο» εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας και χωρίς εφόδια Αναρωτιόμαστε, αν η απόφαση αυτή συνδέεται με την πρόθεση ενίσχυσης των μεταλυκειακών σπουδών στα ιδιωτικά ΙΕΚ για όποιον τα αντέχει οικονομικά, καθώς τα αντίστοιχα δημόσια είναι πολύ λίγα για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες κατάρτισης. Επίσης, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση αυτή έχει σκοπό «την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού…». Ως επιστήμονες εργαζόμενοι στην Εκπαίδευση, δεν έχουμε διαπιστώσει την ύπαρξη ιδιαίτερων φαινομένων ενδοσχολικής βίας μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Αντιθέτως, παρατηρείται ότι οι ενήλικοι μαθητές είναι ιδιαίτερα προσηλωμένοι στον εκπαιδευτικό τους στόχο, πιο συνεπής, ώριμοι και συνεργάσιμοι και σε καμία περίπτωση δεν υποκινούν τέτοιες καταστάσεις. Ωστόσο, αν σκοπός του άρθρου είναι η «σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού», αυτό αποτελεί μια κυνική δήλωση ότι μέλημα του Υπουργείου δεν είναι σε καμιά περίπτωση η ενίσχυση του ρόλου και της λειτουργίας των ΕΠΑΛ, αλλά η συρρίκνωσή τους. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ