Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Βαρυτιμου Φωτεινή | 5 Μαΐου 2020, 13:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι πολύ σημαντικό να διορθωθεί η λανθασμένη κίνηση της κατάργησης του μαθήματος των Λατινικών από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η συνεισφορά των Λατινικών είναι άκρως σημαντική σε πλήθος επιστημών αφ' ενός-βλέπε ονομασίες φυτών, ζώων, νομολογία κλπ), αφ' ετέρου χάρη σε αυτή τη γλώσσα και με βάση ακριβώς αυτήν εξελίχθηκαν οι περισσότερες ευρωπαϊκές γλώσσες οι οποίες και μιλούνται και εκτός Ευρώπης. Τα Λατινικά αποτελούν γλωσσική πολιτιστική κληρονομια όπως άλλωστε και τα αρχαία ελληνικά και είναι τραγικό λάθος να μην μελετούνται από τις νεώτερες γενιές αυτές οι γλώσσες. Φυσιολογικά, η μελέτη τους θα έπρεπε να γίνεται και από μαθητές που ακολουθούν θετική κατεύθυνση, διότι η μελέτη τους θα βοηθούσε πολύ και στην ορολογία που υπάρχει σε θετικές επιστήμες όπως πχ στην ιατρική. Πολύ περισσότερο αφορά τους υποψήφιους σπουδαστές των ανθρωπιστικών επιστημών, οι οποίοι δεν νοείται καν να μην γνωρίζουν βασικά γλωσσικά στοιχεία της λατινικής γλώσσας, τις οποίες καλούνται να μάθουν και να εμπεδώσουν ήδη από το πρώτο έτος σπουδών είτε στη φιλοσοφική, τη φιλολογία ή την νομική. Απορούμε εμείς οι απλοί πολίτες ποιος ιθύνων νους- που δεν θα έπρεπε να είναι ιθύνων- και με ποιά λογική τα κατήργησε. Όλοι διαπιστώνουμε το έλλειμμα γνώσης των νέων παιδιών και απλώς διαπιστώνουμε την αμάθεια αυτή με λύπη, ενώ κάνουμε και προσπάθεια να τους καταστήσουμε αμαθέστερους. Πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε ότι η μελέτη των γλωσσών αυτών μόνο θετικά μπορεί να επιδράσει στη νοητική διεύρυνση ενός ανθρώπου.