Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρωνΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Σ.Ε.ΔΙ.Π-Α.Π.Θ) | 5 Μαΐου 2020, 13:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Σ.Ε.ΔΙ.Π-Α.Π.Θ) Το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας και μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, επέλεξε να φέρει προς ψήφιση νομοσχέδιο το οποίο επηρεάζει σημαντικές πτυχές τόσο της τριτοβάθμιας, όσο και της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου κινείται στη λογική της εμπορευματοποίησης αλλά και της περαιτέρω συρρίκνωσης της κρατικής χρηματοδότησης προς το Πανεπιστήμιο, και ταυτόχρονα επιβάλλει τον «απο-δημοκρατισμό» του, απαξιώνοντας όλους τους κλάδους εργαζομένων εκτός του ΔΕΠ. Ο Σ.Ε.ΔΙ.Π-Α.Π.Θ τονίζει/υπενθυμίζει ότι το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό ανήκει στο διδακτικό δυναμικό των Πανεπιστημίων και διαχρονικά στηρίζει το εκπαιδευτικό, εργαστηριακό και ερευνητικό έργο των Ιδρυμάτων. Τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. αποτελούν ακαδημαϊκό προσωπικό, η συντριπτική πλειοψηφία του οποίου διαθέτει υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα (διδακτορικό, μεταδιδακτορική έρευνα, δημοσιεύσεις κ.λ.π), έχει αυτοδύναμο διδακτικό και ερευνητικό έργο και συμμετέχει σε επιτροπές και στα συλλογικά όργανα των Ιδρυμάτων. Η υποβολή προς διαβούλευση του σχεδίου νόμου εν μέσω καραντίνας λόγω κορωνοϊού, γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία το δημόσιο Πανεπιστήμιο δοκιμάζεται. Όμως με την άμεση ανταπόκριση όλων των κλάδων εργαζομένων του (ΔΕΠ, Ε.ΔΙ.Π, Ε.Ε.Π, Ε.ΤΕ.Π, Δ.Υ.) καταφέρνει να ανταποκριθεί με επιτυχία στην έκτακτη κατάσταση που προέκυψε και να στηρίξει για ακόμα μία φορά, μετά και την οικονομική κρίση, έμπρακτα την κοινωνία, παρά τις συστηματικές μειώσεις χρηματοδότησης και τη μείωση του προσωπικού. Το Πανεπιστήμιο για να έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει δυναμικά μπροστά, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αξιοποίηση της δημιουργικής δύναμης ΟΛΩΝ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΙΣΟΤΙΜΗ αντιμετώπισή τους σε ό,τι αφορά την εκλογή των αρχών των Ιδρυμάτων και τη συμμετοχή στα συλλογικά διοικητικά όργανα. Όπως έχει διατυπωθεί και από την ΠΟΣΕΕΔΙΠ-ΑΕΙ, ζητούμε αντικατάσταση του άρθρου 62, ως εξής: « Ο Πρύτανης και οι Αντιπρυτάνεις εκλέγονται από ειδικό σώμα εκλεκτόρων το οποίο απαρτίζεται από το σύνολο των καθηγητών πρώτης βαθμίδας, των αναπληρωτών καθηγητών, των επίκουρων καθηγητών, μόνιμων και επί θητεία, των υπηρετούντων λεκτόρων του Α.Ε.Ι, ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. Ε.Τ.Ε.Π., ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ. Στο εκλεκτορικό σώμα έχουν δικαίωμα συμμετοχής και όσοι εκ των ανωτέρω απουσιάζουν από τη θέση τους, ανεξαρτήτως του λόγου απουσίας, εφόσον η απουσία δεν συνεπάγεται την αναστολή ή την απαγόρευση άσκησης των καθηκόντων τους. » Ουδέποτε μέχρι σήμερα, από το 1982 (ν.1268/82), είχαμε αποκλειστεί από την ανάδειξη των Αρχών Διοίκησης της Ιδρυμάτων, πλην μίας εξαίρεσης το 2011 (ν.4009/2011).