Όσον αφορά, όσα αναφέρονται στην 4η παράγραφο του άρθρου 56 για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ, πρέπει να τονιστούν τα εξής:
Τόσο ο Ν. 3966/2011, όσο και όλες οι μεταγενέστερες νομοθετικές παρεμβάσεις, που αφορούσαν τα Πειραματικά Σχολεία, διακατέχονται από το ίδιο πνεύμα και επαναλαμβάνουν την ίδια θέση σχετικά με τη μετέπειτα υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, και συγκεκριμένα προβλέπουν την τοποθέτηση αυτών των εκπαιδευτικών μετά τη λήξη της θητείας τους στα Πειραματικά Σχολεία, οριστικά και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της επιλογής τους, το οποίο ανήκει στην περιοχή μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό Σχολείο.
Η ίδια ρύθμιση πρέπει να θεσπιστεί εκ νέου, ρητώς, για όλους τους ήδη υπηρετούντες στα Πειραματικά Σχολεία.
Κάτι τέτοιο είναι δίκαιο και λογικό, δεδομένου ότι οι Εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν αξιολογηθεί στο παρελθόν, δεν έχουν λάβει καμία αποζημίωση κανενός είδους (επίδομα, μοριοδότηση) για τόσα χρόνια σκληρής εργασίας, αντιμέτωποι μάλιστα με διαρκείς αλλαγές πλαισίων, έχουν απωλέσει τελεσίδικα τις παλαιότερες οργανικές τους θέσεις και έχουν χτίσει (δικαιωματικά) τις ζωές τους (και αυτές των οικογενειών τους) βασισμένοι στην πολυετή δέσμευση (ήδη συμπληρώνονται σχεδόν 10 έτη), ότι η ανταμοιβή τους θα είναι τελικώς μία οριστική, κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σε σχολείο της επιλογής τους.
Όλα τα παραπάνω είναι ακόμη πιο επιτακτικό να θεσπιστούν ως επιβράβευση των Εκπαιδευτικών αυτών, αν ληφθεί υπόψη, ότι ουδέποτε έλαβαν τα επιδόματα ή/και τα μόρια, τα οποία είχαν μεν προβλεφθεί νομοθετικά (άρθρο 48, παρ. 8, Νόμος 3966/2011), πλην όμως δεν τους δόθηκαν ποτέ. Αξιολογημένοι, αυξημένων προσόντων, με υπέρογκη εργασία (μάλιστα πολύ πέρα του ωραρίου) και ταυτόχρονα στερημένοι, όσων τους υποσχέθηκαν, στερημένοι του δικαιώματος αίτησης μετάθεσης και απόσπασης για 6 χρόνια (και των αναλόγων μορίων), είναι τουλάχιστον δίκαιο οι Εκπαιδευτικοί αυτοί να ανταμειφθούν, έστω, με τη δυνατότητα οριστικής και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτησης σε οργανική θέση σχολείου της επιλογής τους, εντός της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό, στο οποίο υπηρετούν.
Επικουρικά, ας προβλεφθεί, έστω, αυτή η οριστική και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σχολείου της επιλογής τους, εντός της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό, στο οποίο υπηρετούν, κατ’ εξαίρεση, εφάπαξ, μετά το τέλος του αμέσως επόμενου σχολικού έτους 2020-2021, για τους ήδη υπηρετούντες στα Πειραματικά Εκπαιδευτικούς, των οποίων η θητεία θα παραταθεί έως τότε (καλοκαίρι 2021).
Όπως ετοιμάζεται να ψηφιστεί, η αντιμετώπιση, όσων Εκπαιδευτικών επιλέγουν να συνεχίσουν τη θητεία τους στα Πειραματικά, δεν είναι ούτε δίκαιο, ούτε συνεπές, ούτε και λογικό να ταυτίζεται με εκείνη, όσων δεν επιθυμούσαν (και δεν επιθυμούν) τη συνέχιση της θητείας τους και τη διέκοψαν (ή τη διακόπτουν αντιστοίχως) κατά το άρθρο 63 παρ. 2 του Ν. 4623/2019.
Όσον αφορά, όσα αναφέρονται στην 4η παράγραφο του άρθρου 56 για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ, πρέπει να τονιστούν τα εξής: Τόσο ο Ν. 3966/2011, όσο και όλες οι μεταγενέστερες νομοθετικές παρεμβάσεις, που αφορούσαν τα Πειραματικά Σχολεία, διακατέχονται από το ίδιο πνεύμα και επαναλαμβάνουν την ίδια θέση σχετικά με τη μετέπειτα υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, και συγκεκριμένα προβλέπουν την τοποθέτηση αυτών των εκπαιδευτικών μετά τη λήξη της θητείας τους στα Πειραματικά Σχολεία, οριστικά και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της επιλογής τους, το οποίο ανήκει στην περιοχή μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό Σχολείο. Η ίδια ρύθμιση πρέπει να θεσπιστεί εκ νέου, ρητώς, για όλους τους ήδη υπηρετούντες στα Πειραματικά Σχολεία. Κάτι τέτοιο είναι δίκαιο και λογικό, δεδομένου ότι οι Εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν αξιολογηθεί στο παρελθόν, δεν έχουν λάβει καμία αποζημίωση κανενός είδους (επίδομα, μοριοδότηση) για τόσα χρόνια σκληρής εργασίας, αντιμέτωποι μάλιστα με διαρκείς αλλαγές πλαισίων, έχουν απωλέσει τελεσίδικα τις παλαιότερες οργανικές τους θέσεις και έχουν χτίσει (δικαιωματικά) τις ζωές τους (και αυτές των οικογενειών τους) βασισμένοι στην πολυετή δέσμευση (ήδη συμπληρώνονται σχεδόν 10 έτη), ότι η ανταμοιβή τους θα είναι τελικώς μία οριστική, κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σε σχολείο της επιλογής τους. Όλα τα παραπάνω είναι ακόμη πιο επιτακτικό να θεσπιστούν ως επιβράβευση των Εκπαιδευτικών αυτών, αν ληφθεί υπόψη, ότι ουδέποτε έλαβαν τα επιδόματα ή/και τα μόρια, τα οποία είχαν μεν προβλεφθεί νομοθετικά (άρθρο 48, παρ. 8, Νόμος 3966/2011), πλην όμως δεν τους δόθηκαν ποτέ. Αξιολογημένοι, αυξημένων προσόντων, με υπέρογκη εργασία (μάλιστα πολύ πέρα του ωραρίου) και ταυτόχρονα στερημένοι, όσων τους υποσχέθηκαν, στερημένοι του δικαιώματος αίτησης μετάθεσης και απόσπασης για 6 χρόνια (και των αναλόγων μορίων), είναι τουλάχιστον δίκαιο οι Εκπαιδευτικοί αυτοί να ανταμειφθούν, έστω, με τη δυνατότητα οριστικής και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτησης σε οργανική θέση σχολείου της επιλογής τους, εντός της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό, στο οποίο υπηρετούν. Επικουρικά, ας προβλεφθεί, έστω, αυτή η οριστική και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση σε οργανική θέση σχολείου της επιλογής τους, εντός της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Πειραματικό, στο οποίο υπηρετούν, κατ’ εξαίρεση, εφάπαξ, μετά το τέλος του αμέσως επόμενου σχολικού έτους 2020-2021, για τους ήδη υπηρετούντες στα Πειραματικά Εκπαιδευτικούς, των οποίων η θητεία θα παραταθεί έως τότε (καλοκαίρι 2021). Όπως ετοιμάζεται να ψηφιστεί, η αντιμετώπιση, όσων Εκπαιδευτικών επιλέγουν να συνεχίσουν τη θητεία τους στα Πειραματικά, δεν είναι ούτε δίκαιο, ούτε συνεπές, ούτε και λογικό να ταυτίζεται με εκείνη, όσων δεν επιθυμούσαν (και δεν επιθυμούν) τη συνέχιση της θητείας τους και τη διέκοψαν (ή τη διακόπτουν αντιστοίχως) κατά το άρθρο 63 παρ. 2 του Ν. 4623/2019.