Καταρχάς, δεν υπάρχουν σε όλη την επικράτεια εσπερινά ΕΠΑΛ. Οι ενήλικοι μαθητές δεν δημιουργούν καταστάσεις βίας όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, αντίθετα εξομαλύνουν τις σχέσεις και αποτελούν παράδειγμα και για τους ανήλικους μαθητές. Από προσωπική εμπειρία, παρατηρώ ότι σέβονται το μάθημα, το αναβαθμίζουν και μεταδίδουν στην ολομέλεια και τις βιωματικές τους εμπειρίες από το χώρο εργασίας, επειδή αρκετοί εργάζονται. Παράλληλα, η σκέψη ότι μπορούν να πάνε σε ΙΕΚ τους αποκλείει από την πρόσβαση σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που πιθανόν να επιθυμούν να εισαχθούν. Τέλος, η μαθητεία στα ΕΠΑΛ είναι έμμισθη, ενώ στα ΙΕΚ υπάρχει μόνο άμισθη πρακτική άσκηση. Δεν μπορεί να μιλάμε για δια βίου μάθηση, για αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για ίσες ευκαιρίες στη μάθηση και για ευελιξία και να θέτουμε τέτοιους περιοριστικούς όρους.
Καταρχάς, δεν υπάρχουν σε όλη την επικράτεια εσπερινά ΕΠΑΛ. Οι ενήλικοι μαθητές δεν δημιουργούν καταστάσεις βίας όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, αντίθετα εξομαλύνουν τις σχέσεις και αποτελούν παράδειγμα και για τους ανήλικους μαθητές. Από προσωπική εμπειρία, παρατηρώ ότι σέβονται το μάθημα, το αναβαθμίζουν και μεταδίδουν στην ολομέλεια και τις βιωματικές τους εμπειρίες από το χώρο εργασίας, επειδή αρκετοί εργάζονται. Παράλληλα, η σκέψη ότι μπορούν να πάνε σε ΙΕΚ τους αποκλείει από την πρόσβαση σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που πιθανόν να επιθυμούν να εισαχθούν. Τέλος, η μαθητεία στα ΕΠΑΛ είναι έμμισθη, ενώ στα ΙΕΚ υπάρχει μόνο άμισθη πρακτική άσκηση. Δεν μπορεί να μιλάμε για δια βίου μάθηση, για αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για ίσες ευκαιρίες στη μάθηση και για ευελιξία και να θέτουμε τέτοιους περιοριστικούς όρους.