Το ιστορικό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Π.Θ.) έχει ήδη διαμορφωμένες δομές που επιτρέπουν και υποστηρίζουν τη διατήρηση της διασύνδεσης στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Μαθητές που εισάγονται με κλήρωση στο νηπιαγωγείο του σχολείου μαθαίνουν μέσα στην κοινότητα του Π.Σ.Π.Θ. μέχρι το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η πρόταση για μετατροπή του Γυμνασίου και Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ σε πρότυπα δημιουργεί εμπόδια στην ακαδημαϊκή πορεία των υπαρχόντων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου. Οι μαθητές αυτοί ήδη ανήκουν σε μία κοινότητα στην οποία κληρώθηκαν από πολύ μικρή ηλικία και στην οποία ξέρουν ότι μπορούν να στηρίζονται μέχρι το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η μετατροπή του Γυμνασίου και του Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ. σε πρότυπα με τη συνέπεια της εισαγωγής με εξετάσεις, δίνει το μήνυμα σε αυτούς τους μαθητές τόσο ότι δεν μπορούν να βασιστούν στις σχολικές δομές (μια και αυτές αλλάζουν χωρίς να τους λάβουν υπόψιν) όσο και το ότι δεν ανήκουν σε αυτή την κοινότητα αφού παρά τις προσπάθειες και τις προσδοκίες τους θα πρέπει να διεκδικήσουν με εξετάσεις μια θέση στην επόμενη βαθμίδα.
Η πρόταση μετατροπής του Γυμνασίου και Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ. σε πρότυπα αναστέλλει αντί να διασφαλίζει τη συνέχεια στη σχολική ζωή των μαθητών. Η δημιουργία επιπλέον πρότυπων σχολείων στη Θεσσαλονίκη είναι απαραίτητη και θα ωφελήσει μεγάλο αριθμό άριστων μαθητών που χρειάζονται ένα σχολικό περιβάλλον που υποστηρίζει τις προσπάθειές τους. Αυτό όμως δε χρειάζεται να γίνει εις βάρος υπαρχόντων θεσμών που λειτουργούν εξαιρετικά θετικά για δεκαετίες.
Το ιστορικό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Π.Θ.) έχει ήδη διαμορφωμένες δομές που επιτρέπουν και υποστηρίζουν τη διατήρηση της διασύνδεσης στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Μαθητές που εισάγονται με κλήρωση στο νηπιαγωγείο του σχολείου μαθαίνουν μέσα στην κοινότητα του Π.Σ.Π.Θ. μέχρι το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρόταση για μετατροπή του Γυμνασίου και Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ σε πρότυπα δημιουργεί εμπόδια στην ακαδημαϊκή πορεία των υπαρχόντων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου. Οι μαθητές αυτοί ήδη ανήκουν σε μία κοινότητα στην οποία κληρώθηκαν από πολύ μικρή ηλικία και στην οποία ξέρουν ότι μπορούν να στηρίζονται μέχρι το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η μετατροπή του Γυμνασίου και του Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ. σε πρότυπα με τη συνέπεια της εισαγωγής με εξετάσεις, δίνει το μήνυμα σε αυτούς τους μαθητές τόσο ότι δεν μπορούν να βασιστούν στις σχολικές δομές (μια και αυτές αλλάζουν χωρίς να τους λάβουν υπόψιν) όσο και το ότι δεν ανήκουν σε αυτή την κοινότητα αφού παρά τις προσπάθειες και τις προσδοκίες τους θα πρέπει να διεκδικήσουν με εξετάσεις μια θέση στην επόμενη βαθμίδα. Η πρόταση μετατροπής του Γυμνασίου και Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ. σε πρότυπα αναστέλλει αντί να διασφαλίζει τη συνέχεια στη σχολική ζωή των μαθητών. Η δημιουργία επιπλέον πρότυπων σχολείων στη Θεσσαλονίκη είναι απαραίτητη και θα ωφελήσει μεγάλο αριθμό άριστων μαθητών που χρειάζονται ένα σχολικό περιβάλλον που υποστηρίζει τις προσπάθειές τους. Αυτό όμως δε χρειάζεται να γίνει εις βάρος υπαρχόντων θεσμών που λειτουργούν εξαιρετικά θετικά για δεκαετίες.