Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Nικόλαος Ραγκούσης,πρ.πάρεδρος του Π.Ι. | 5 Μαΐου 2020, 13:42
Πολύ σωστή η απόφαση να είναι τα Λατινικά εξεταζόμενο μάθημα αντί της Κοινωνιολογίας στην Ομάδα Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών.Η προτίμη- ση αυτή δεν στηρίζεται στη σύγκριση του ευρύτερου ή στενότερου μορφωτικού περι εχομένου των δύο μαθημάτων αλλά στη αντιπαραβολή τους ως προς την ειδική ανα- γκαιότητά τους για την προετοιμασία των υποψηφίων των Ανθρωπιστικών Επιστημών Φιλολογίας,Θεολογίας,Νομικής].Με αυτή τη βάση είναι φανερό ότι ηΚοινονιολογία είναι μάθημα ευρύτατου γενικού μορφωτικού ενδιαφέροντος και ως τέτοιο πρέπει να διδάσκεται και να εξετάζεται ως μάθημα γενικής παιδείας στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις που αφορούν όλους τους μαθητές.Και τα Λατινικά ως μάθημα ειδικού ενδιαφέροντος ορθώς τοποθετείται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπι- στικών Σπουδών ,γιατί είναι άκρως απαραίτητο μόνο για τους μαθητές που προσα- τολίζονται προς τις φιλολογικές, νομικέε ή θεολογικές.Κάθε άλλη βάση σύγκρισης των δύο μαθημάτων[μορφωτικής αξίας,εργασιακής εξυπυπηρέτησης των εκπαιδευτικών κ.α.] είναι ακατάλληλη για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος και οδηγεί σε αδιέξοδο,επειδή συγκρίνει μάθημα γενικής παιδείας με μάθημα ειδικού προσανατολιδμού,τελείως διαφορετικά αντικείμενα.