Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής ΚατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Ελισάβετ Σταυρίδου | 5 Μαΐου 2020, 14:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε Βούτσινε Θέλω να σας εκφράσω τις ανησυχίες για το μητρώο εκπαιδευτών κι αυτό γιατί διευκρινίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα προσλαμβάνονται οι εκπαιδευτές της εκάστοτε ειδικότητας. Και όπως καλά γνωρίζεται χρόνια τώρα επικρατεί αναξιοκρατία στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτών και οι λόγοι είναι οι εξής: 1. Κάθε ΔΙΕΚ μοριοδοτεί διαφορετικά τα προσόντα των εκπαιδευτών. 2. Τα ΔΙΕΚ όταν είναι να προσλάβουν από τον πίνακα κατάταξης, πολλές φορές, σκαρφίζονται τρόπους για να προσπεράσουν κάποιο εκπαιδευτή και να πάνε στον παρακάτω που τυχαίνει να είναι γνωστός τους ή φίλος τους. Έχουν καταγγελθεί πολλά τέτοια περιστατικά. Αν λοιπόν το μητρώο είναι ένας τρόπος για να αποφευχθούν τέτοια φαινόμενα τότε καλώς να υπάρχει. Επίσης ενώ η ταυτότητα των ΔΙΕΚ είναι επαγγελματική δηλαδή πρακτική με σκοπό την ένταξη στην αγορά εργασίας των εκπαιδευόμενων ο οδηγός σπουδών στην ειδικότητα Υποκριτική Τέχνη Θεάτρου-Κινηματογράφου συντάχτηκε από ομάδα θεωρητικών του θεάτρου με αποτέλεσμα να έχει τεράστιο όγκο θεωρίας που συγκρίνεται μ’ αυτήν των πανεπιστημίων και υστερεί στα εργαστηριακά μαθήματα Υποκριτικής-Αυτοσχεδιασμού-Αγωγής του Προφορικού Λόγου-Πρακτικής εφαρμογής. Γεγονός που κάνει και τους εκπαιδευόμενους να διαμαρτύρονται. Σας επισημαίνω το γεγονός ότι ο εν λόγω οδηγός σπουδών καταγγέλθηκε από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης το 2018 για τη μη καταλληλότητα του και δεν τηρήθηκαν οι κανόνες που ορίζουν τα ΦΕΚ για τη σύνταξη οδηγού σπουδών. Δεν ζητήθηκε από τους αρμόδιους κοινωνικούς εταίρους ΣΕΗ (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών) και ΣΕΔΡΑΤΕ (Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης) να καταθέσουν τις απόψεις τους εγγράφως. Δεν έγινε ανοιχτή πρόσκληση όπως ορίζει ο νόμος για τη σύνταξη οδηγού σπουδών. Στον οδηγό που δημοσιεύθηκε διορθώθηκαν κάπως οι αναθέσεις αλλά παραμένει να είναι εκτός επαγγελματικής κατάρτισης και κάποιες αναθέσεις να δίνονται σε αναρμόδιες ειδικότητες. Αγωγή προφορικού λόγου: πρώτη ανάθεση αναφέρονται οι εκφωνητές-παρουσιαστές, δηλαδή ποιοι; Αγαπητοί κύριοι και κυρίες σας υπενθυμίζω ότι το μάθημα είναι εργαστηριακό και πρακτικό και μέχρι πρότινος διδάσκονταν από τους ηθοποιούς οι οποίοι το είχαν κύριο μάθημα στις σπουδές τους αλλά και το εξασκούν στη σκηνή και στην καθημερινότητα τους. Η εγκύκλιος του υπουργείου εξάλλου το δηλώνει ξεκάθαρα. "Πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος είναι, μέσω του συνδυασμού θεωρίας και πρακτικής άσκησης, η εκμάθηση της ορθής εκφοράς και προφοράς της ελληνικής γλώσσας προκειμένου να επιτευχθεί η απάλειψη των φωνητικών ατελειών, η απαλλαγή από τα εγγενή και επίκτητα φωνητικά ελαττώματα, καθώς και η βελτίωση του προφορικού λόγου, φορέας του οποίου είναι η φωνή. Απαραίτητη η συνδρομή της ορθοφωνίας, ως δάνειο από το επάγγελμα της υποκριτικής, ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα άρθρωσης, σολοικισμοί και σαρδάμ. Στόχος είναι οι καταρτιζόμενοι να μπορέσουν να αντιληφθούν τη σημασία του ελέγχου της αναπνοής (διαφραγματική αναπνοή) μέσα από ασκήσεις κατά τη διάρκεια του εργαστηριακού μαθήματος καθώς και να συνειδητοποιήσουν ότι ο φυσικός ήχος της φωνής αποτελεί εργαλείο του επαγγελματία δημοσιογράφου, καθιστώντας τον λιγότερο ή περισσότερο ελκυστικό στο κοινό του. Αποτελεί μάθημα βασικής κατάρτισης με το οποίο οι καταρτιζόμενοι αποκτούν βασικές γνώσεις -ικανότητες -δεξιότητες για την ειδικότητά τους." Το μάθημα της πρακτικής εφαρμογής στην ειδικότητα είναι η παράσταση, η επαλήθευση όλων των εργαστηριακών μαθημάτων και ποιος άλλος είναι περισσότερο καταρτισμένος για να διδάσκει αυτό το μάθημα από το σκηνοθέτη ή τον ηθοποιό. Πρέπει να διδαχθεί από ανθρώπους που έχουν αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία στην τέχνη του Θεάτρου και του Κινηματογράφου. Δεν μπορεί το μάθημα να ανατίθεται σε θεωρητικούς της ειδικότητας επειδή αυτοί έτυχε να συντάξουν τον οδηγό σπουδών άτυπα. Επίσης πρέπει να αυξηθούν οι ώρες της υποκριτικής και της πρακτικής εφαρμογής, είναι απαράδεκτο να γίνονται μόνο 9 ώρες της εβδομάδα. Σκεφτείτε ότι οι ώρες Υποκριτικής στις Δραματικές Σχολές είναι 6 ώρες την ημέρα για 3 χρόνια, πλην των άλλων μαθημάτων θεωρητικών και πρακτικών. Ως εκ τούτου πρέπει να προστεθούν 3 ώρες υποκριτικής εργαστήριο και 3 ώρες επιπλέον στην πρακτική εφαρμογή. Εκπαιδευτικός Δραματικής Τέχνης ΠΕ91.02 και Θεατρικών Σπουδών ΠΕ91.01