Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Είμαι μητέρα μαθητή της β’ Γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων και η προσπάθειά σας να βελτιώσετε το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη.
Όμως το περιεχόμενο του άρθρου 18, που θεσμοθετεί εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια από τα Πρότυπα Γυμνάσια, θεωρώ ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό. Η εισαγωγή και η αξιολόγηση των μαθητών, που ήδη φοιτούν στα Γυμνάσια των ΠΣ κρίθηκε με αξιοκρατικές και απαιτητικές (υψηλού επιπέδου) πανελλήνιες κατ’ ουσία εξετάσεις, που για να ανταπεξέλθουν οι υποψήφιοι χρειάστηκε κόπος και μεγάλη προσπάθεια στην τρυφερή ηλικία των 11 ετών. Παιδιά και γονείς έλαβαν μια απόφαση που θα τους συνόδευε για τα επόμενα 6 χρόνια και πολλοί από αυτούς εγκατέλειψαν άλλες επιλογές ιδιωτικών σχολείων απορρίπτοντας υποτροφίες που τους είχαν δοθεί. Το ίδιο συνέβη και στη δική μου οικογένεια. Απορρίψαμε ολική υποτροφία ιδιωτικού σχολείου, επειδή πραγματικά πιστεύουμε στο θεσμό των Προτύπων. Αυτα, λοιπόν, τα παιδια που ήδη φοιτούν στην Β’ και Γ’ Γυμνασίου, κατηγορηματικά πιστεύω ότι η κλήση τους σε εξετάσεις επαναξιολόγησης είναι απαράδεκτη και αντίθετη σε κάθε έννοια δικαίου. Κλονίζει δε ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη μας στο κράτος και στους θεσμούς. Όσο αφορά την καλλιέργεια της αριστείας να είστε σίγουρη ότι τα παιδιά αυτά την προωθούν καθημερινά και με τις υψηλές τους επιδόσεις τους στα μαθήματα αλλά και με άλλες δραστηριότητες, όπως συμμετοχή τους σε απογευματινούς ομίλους και πανελλήνιους διαγωνισμούς, όπου πραγματικά πετυχαίνουν υψηλές διακρίσεις. Η αριστεία, λοιπόν, δεν κινδυνεύει να χαθεί από τους μαθητές αυτούς, αλλά αντίθετα καθιστά τη Γ’ Γυμνασίου μια τάξη που οι μαθητές θα δίνουν μάχη για να εξασφαλίσουν την θέση τους στα σχολεία αυτά.
Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι η αναβάθμιση των Προτύπων μας βρίσκει όλους σύμφωνους. Είναι δε πάγιο αίτημα τόσο των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών και των γονιών τους. Όμως ένα Πρότυπο Σχολείο για να λειτουργεί ως Πρότυπο και να υπηρετεί την αριστεία πρέπει να δοθούν χρήματα για την κάλυψη όλων των βασικών υλικοτεχνικών υποδομών καθώς και το βασικότερο να μην υπάρχουν κενά στους καθηγητές σε καμία ειδικότητα. Καταλήγοντας, θεωρώ αναγκαίο στους καθηγητές των Προτύπων να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα και επιβραβεύσεις, έτσι ώστε να διατηρούν την υψηλή παροχή υπηρεσιών τους.
Εν κατακλείδι, νομίζω ότι κατάφερα να σας μεταφέρω τις απόψεις και τους προβληματισμούς των περισσοτέρων από εμάς γονέων που φοιτούν τα παιδιά μας στα Πρότυπα Σχολεία. Ευελπιστώ, λοιπόν, ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις θέσεις μας και θα πράξετε τα δέοντα.
Ευχαριστώ πολύ
Με εκτίμηση
Μαριλένα Καρατζά.
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Είμαι μητέρα μαθητή της β’ Γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων και η προσπάθειά σας να βελτιώσετε το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη. Όμως το περιεχόμενο του άρθρου 18, που θεσμοθετεί εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια από τα Πρότυπα Γυμνάσια, θεωρώ ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό. Η εισαγωγή και η αξιολόγηση των μαθητών, που ήδη φοιτούν στα Γυμνάσια των ΠΣ κρίθηκε με αξιοκρατικές και απαιτητικές (υψηλού επιπέδου) πανελλήνιες κατ’ ουσία εξετάσεις, που για να ανταπεξέλθουν οι υποψήφιοι χρειάστηκε κόπος και μεγάλη προσπάθεια στην τρυφερή ηλικία των 11 ετών. Παιδιά και γονείς έλαβαν μια απόφαση που θα τους συνόδευε για τα επόμενα 6 χρόνια και πολλοί από αυτούς εγκατέλειψαν άλλες επιλογές ιδιωτικών σχολείων απορρίπτοντας υποτροφίες που τους είχαν δοθεί. Το ίδιο συνέβη και στη δική μου οικογένεια. Απορρίψαμε ολική υποτροφία ιδιωτικού σχολείου, επειδή πραγματικά πιστεύουμε στο θεσμό των Προτύπων. Αυτα, λοιπόν, τα παιδια που ήδη φοιτούν στην Β’ και Γ’ Γυμνασίου, κατηγορηματικά πιστεύω ότι η κλήση τους σε εξετάσεις επαναξιολόγησης είναι απαράδεκτη και αντίθετη σε κάθε έννοια δικαίου. Κλονίζει δε ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη μας στο κράτος και στους θεσμούς. Όσο αφορά την καλλιέργεια της αριστείας να είστε σίγουρη ότι τα παιδιά αυτά την προωθούν καθημερινά και με τις υψηλές τους επιδόσεις τους στα μαθήματα αλλά και με άλλες δραστηριότητες, όπως συμμετοχή τους σε απογευματινούς ομίλους και πανελλήνιους διαγωνισμούς, όπου πραγματικά πετυχαίνουν υψηλές διακρίσεις. Η αριστεία, λοιπόν, δεν κινδυνεύει να χαθεί από τους μαθητές αυτούς, αλλά αντίθετα καθιστά τη Γ’ Γυμνασίου μια τάξη που οι μαθητές θα δίνουν μάχη για να εξασφαλίσουν την θέση τους στα σχολεία αυτά. Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι η αναβάθμιση των Προτύπων μας βρίσκει όλους σύμφωνους. Είναι δε πάγιο αίτημα τόσο των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών και των γονιών τους. Όμως ένα Πρότυπο Σχολείο για να λειτουργεί ως Πρότυπο και να υπηρετεί την αριστεία πρέπει να δοθούν χρήματα για την κάλυψη όλων των βασικών υλικοτεχνικών υποδομών καθώς και το βασικότερο να μην υπάρχουν κενά στους καθηγητές σε καμία ειδικότητα. Καταλήγοντας, θεωρώ αναγκαίο στους καθηγητές των Προτύπων να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα και επιβραβεύσεις, έτσι ώστε να διατηρούν την υψηλή παροχή υπηρεσιών τους. Εν κατακλείδι, νομίζω ότι κατάφερα να σας μεταφέρω τις απόψεις και τους προβληματισμούς των περισσοτέρων από εμάς γονέων που φοιτούν τα παιδιά μας στα Πρότυπα Σχολεία. Ευελπιστώ, λοιπόν, ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις θέσεις μας και θα πράξετε τα δέοντα. Ευχαριστώ πολύ Με εκτίμηση Μαριλένα Καρατζά.