Ως πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ απόλυτα με την υιοθέτηση της θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για καθαρά παιδαγωγικούς, γνωστικούς και ψυχολογικούς λόγους.
Κάθε παιδί και έφηβος έχει το δικό του προσωπικό τρόπο σταδιακής ανάπτυξης και ωρίμασης των γνωστικών και ψυχοσυναισθηματικών λειτουργιών του τα οποία μόνο ο γονιός που περνάει ώρες μαζί του έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί. Ακόμα και μέσα στην ίδια την οικογένεια, η οποία διέπεται από το ίδιο σύστημα αξιών, παρατηρούνται πολλές διαφορές στο βαθμό και το ρυθμό ωρίμασης των λειτουργιών αυτών ανάμεσα στα ίδια τα αδέλφια.
Το θέμα της σεξουαλικής διαφώτισης κάθε γονιός το επιχειρεί με το κάθε παιδί του όταν το δει έτοιμο να δεχτεί τις απαντήσεις που είναι έτοιμο να λάβει. Δε μπορούμε να βάλουμε μαθητές της ίδιας ηλικίας στο ίδιο καλούπι όταν και ανάμεσα στα ίδια αδέλφια ο γονιός δεν ξεκινά τη σεξουαλική διαφώτιση ακριβώς στην ίδια ηλικία, αλλά ανάλογα με τις ερωτήσεις που του κάνει το κάθε παιδί και τις πληροφορίες που έχει εισπράξει από το εξωτερικό του περιβάλλον.
Το θέμα του πώς αντιλαμβάνομαι τον έρωτα, τον εαυτό μου και το άλλο φύλο είναι τόσο ευαίσθητο που δε μπορείτε να στερήσετε από τους γονείς την πρωτοβουλία να το συζητήσουν με τα παιδιά τους όποτε κρίνουν εκείνοι ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Δεν είναι αριθμητική ή ορθογραφία η σεξουαλική διαφώτιση ώστε να ξεκινήσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή από τον «αρμόδιο» εκπαιδευτικό. Εξάλλου το θέμα άπτεται τόσο πολύ προσωπικών πεποιθήσεων και είναι τόσο ευαίσθητο όσο τα προσωπικά δεδομένα ή το ιατρικό απόρρητο.
Ως γονιός θα θεωρούσα ότι το κράτος παραμερίζει τη δική μου ευθύνη ως γονέα να καθοδηγήσω και να ενημερώσω το παιδί μου για ένα τόσο λεπτό και συνάμα σοβαρό θέμα και θα αισθανόμουν ότι παραβιάζει ατομικά δικαιώματα τόσο δικά μου όσο και του παιδιού μου. Αλλά και ως εκπαιδευτικός, εάν το κράτος με υποχρέωνε να διαφωτίσω σεξουαλικά τους μαθητές μου σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή και χωρίς την προηγούμενη γονική συναίνεση ή σχετική ανατροφοδότηση από τους μαθητές μου θα αισθανόμουν ότι παρεμβαίνω στην προσωπική τους ζωή και ότι επιχειρώ να αναθεωρήσω το σύστημα αξιών και προσωπικών πεποιθήσεων που τους έχουν εμφυσήσει οι γονείς τους !
Ελπίζω να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις ανησυχίες μου και να πράξετε τα δέοντα ώστε οι γονείς να έχουν τον πρώτο λόγο στην ανατροφή των παιδιών τους όσον αφορά το ευαίσθητο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης!
Ως πολύτεκνη μητέρα και εκπαιδευτικός διαφωνώ απόλυτα με την υιοθέτηση της θεματικής ενότητας με περιεχόμενο τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στο πλαίσιο εργαστηρίων δεξιοτήτων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση για καθαρά παιδαγωγικούς, γνωστικούς και ψυχολογικούς λόγους. Κάθε παιδί και έφηβος έχει το δικό του προσωπικό τρόπο σταδιακής ανάπτυξης και ωρίμασης των γνωστικών και ψυχοσυναισθηματικών λειτουργιών του τα οποία μόνο ο γονιός που περνάει ώρες μαζί του έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί. Ακόμα και μέσα στην ίδια την οικογένεια, η οποία διέπεται από το ίδιο σύστημα αξιών, παρατηρούνται πολλές διαφορές στο βαθμό και το ρυθμό ωρίμασης των λειτουργιών αυτών ανάμεσα στα ίδια τα αδέλφια. Το θέμα της σεξουαλικής διαφώτισης κάθε γονιός το επιχειρεί με το κάθε παιδί του όταν το δει έτοιμο να δεχτεί τις απαντήσεις που είναι έτοιμο να λάβει. Δε μπορούμε να βάλουμε μαθητές της ίδιας ηλικίας στο ίδιο καλούπι όταν και ανάμεσα στα ίδια αδέλφια ο γονιός δεν ξεκινά τη σεξουαλική διαφώτιση ακριβώς στην ίδια ηλικία, αλλά ανάλογα με τις ερωτήσεις που του κάνει το κάθε παιδί και τις πληροφορίες που έχει εισπράξει από το εξωτερικό του περιβάλλον. Το θέμα του πώς αντιλαμβάνομαι τον έρωτα, τον εαυτό μου και το άλλο φύλο είναι τόσο ευαίσθητο που δε μπορείτε να στερήσετε από τους γονείς την πρωτοβουλία να το συζητήσουν με τα παιδιά τους όποτε κρίνουν εκείνοι ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Δεν είναι αριθμητική ή ορθογραφία η σεξουαλική διαφώτιση ώστε να ξεκινήσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή από τον «αρμόδιο» εκπαιδευτικό. Εξάλλου το θέμα άπτεται τόσο πολύ προσωπικών πεποιθήσεων και είναι τόσο ευαίσθητο όσο τα προσωπικά δεδομένα ή το ιατρικό απόρρητο. Ως γονιός θα θεωρούσα ότι το κράτος παραμερίζει τη δική μου ευθύνη ως γονέα να καθοδηγήσω και να ενημερώσω το παιδί μου για ένα τόσο λεπτό και συνάμα σοβαρό θέμα και θα αισθανόμουν ότι παραβιάζει ατομικά δικαιώματα τόσο δικά μου όσο και του παιδιού μου. Αλλά και ως εκπαιδευτικός, εάν το κράτος με υποχρέωνε να διαφωτίσω σεξουαλικά τους μαθητές μου σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή και χωρίς την προηγούμενη γονική συναίνεση ή σχετική ανατροφοδότηση από τους μαθητές μου θα αισθανόμουν ότι παρεμβαίνω στην προσωπική τους ζωή και ότι επιχειρώ να αναθεωρήσω το σύστημα αξιών και προσωπικών πεποιθήσεων που τους έχουν εμφυσήσει οι γονείς τους ! Ελπίζω να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις ανησυχίες μου και να πράξετε τα δέοντα ώστε οι γονείς να έχουν τον πρώτο λόγο στην ανατροφή των παιδιών τους όσον αφορά το ευαίσθητο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης!