Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.). Σχόλιο του χρήστη Βασίλης Σίσκος | 5 Μαΐου 2020, 14:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ • Παλιά και ξεπερασμένη η σχετική νομοθεσία.(2000). Οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί πολύ από τότε.(σημαντική αύξηση του Μ.Ο. ηλικίας των αναπληρωτών. • Δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στην ΕΑΕ ,καθώς η νομοθεσία συντάχθηκε την εποχή που δεν υπήρχαν πίνακες ΕΑΕ. Αναφέρεται σε πίνακα Β, κάτι που δεν υπάρχει σήμερα. • Κατά την ύπαρξη πίνακα Α και Β στην ΕΑΕ προηγούνταν οι προσληφθέντες από τον πίνακα Α (εκπαιδευτικοί με αναπηρία). Μετά την κατάργηση του πίνακα Α, θα έπρεπε να παραμείνει ρητά η προτεραιότητα τοποθέτησης σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς, όπως ακριβώς γίνεται για τους πολύτεκνους. Η έλλειψη ρητής πρόβλεψης δημιουργεί προβλήματα στις κατά τόπους ΔΔΕ, καθώς η καθεμία το ερμηνεύει ,όπως θέλει. • Η νομοθεσία εις γνώσιν των προβλημάτων και των αναγκών που αντιμετώπιζαν τα άτομα με αναπηρία με 67% και άνω είχε προβλέψει με το άρ.2(Θέματα Ειδικής Αγωγής) παρ.2 του Ν.3194/2003 ΦΕΚ267 τ. Α' 20-11-2003 ότι:« Κατά την τοποθέτηση σε θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.) και των Τμημάτων Ένταξης προηγούνται εκπαιδευτικοί, που είναι άτομα με αναπηρία 67% τουλάχιστον ή είναι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εφόσον διαθέτουν τα υπό του άρθρου 4 κεφάλαιο Α` παράγραφος 1 του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78 Α`) προσόντα». Επίσης με τη δημιουργία του πίνακα Α (όσο ήταν σε ισχύ) εκπαιδευτικών με αναπηρία 67% και άνω η νομοθεσία προέβλεπε πάλι την κατά προτεραιότητα τοποθέτησή τους. Γιατί λοιπόν σήμερα τα άτομα με αναπηρία 67% και άνω αντιμετωπίζονται ως πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας; Να υπενθυμίσουμε ότι και οι υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες ( πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κλπ) τυγχάνουν ευεργετικής μοριοδότησης, αλλά παρόλα ταύτα προηγούνται στον πίνακα, όπως είναι σωστό. Η αναμόρφωση της νομοθεσίας πρέπει να είναι άμεση (όχι με τη μορφή εγκυκλίου, γιατί είναι αμφισβητήσιμη). Πιστεύω ότι η ανάγκη αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών αποκατάστασης των ατόμων με αναπηρίες και παράλληλα η δημιουργία ενός δικτύου πρόσβασης είναι επιβεβλημένη. Δεν αρκεί μόνο η προσβασιμότητα-που οφείλω να ομολογήσω ότι έχουν γίνει τεράστια βήματα προόδου- αλλά, απαιτείται και η λήψη μίας απόφασης που θα μας δίνει και την δυνατότητα να φτάσουμε έως την προσβασιμότητα. Θα ήθελα επίσης να τονίσω ότι η τελευταία ειδική έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη (2018) είναι αποκαλυπτική, αναφορικά με τις διακρίσεις που βιώνουν οι εργαζόμενοι λόγω αναπηρίας (φύλου, ηλικίας κλπ). «Αγκάθι» αποτελεί για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με 67% αναπηρία ο τρόπος τοποθέτησης και ζητείται να επιτραπεί η κατά προτεραιότητα τοποθέτησή τους όπως και άλλων κοινωνικών ομάδων (πολύτεκνοι). Παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για την έγκαιρη επίλυση του εν λόγω προβλήματος που πολλές φορές οδηγεί τα άτομα με αναπηρία 67% σε παραίτηση. Με εκτίμηση και σεβασμό Βασίλης Σίσκος Μαθηματικός .