Σύμφωνα με τους γλωσσολόγους, το παιδί θα πρέπει πρώτα να δομήσει τη μητρική του γλώσσα και πάνω σε αυτή να στηριχθεί έτσι ώστε να μάθει σωστά μία ξένη γλώσσα. Κάτι τέτοιο, επιτυγχάνεται μετά την ηλικία των 10 ετών και πάντα σύμφωνα με τις δυνατότητες και ανάγκες του κάθε παιδιού.Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο στερείται επιστημονικού υπόβαθρου αναφορικά με τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών προσχολικής αγωγής.Πολλοί μαθητές προσχολικής ηλικίας δυσκολεύονται ήδη να χρησιμοποιήσουν τη μητρική τους γλώσσα προκειμένου να επικοινωνήσουν με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές, με ό,τι αποτελέσματα μπορεί να έχει αυτό στην ανάπτυξη και αυτοεκτίμηση του παιδιού.Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας διδάσκονται στο Νηπιαγωγείο φωνολογική ενημερότητα προκειμένου να μπορέσουν να αντιληφθούν φωνές και αντίστοιχα γράμματα και να διδαχθούν γραφή και ανάγνωση, στην πρώτη τάξη του δημοτικού. Εκπαιδεύονται στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους και την κατανόηση της πλοκής μιας ιστορίας με την αφήγηση παραμυθιών ΄στην παραγωγή προφορικού λόγου με τη δυνατότητα αναπαραγωγής παραμυθιών και τη λεκτική επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές. Σε όλα τα παραπάνω, παρατηρούνται πολλές φορές δυσκολίες στη χρήση της μητρικής γλώσσας, κυρίως λόγω προβλημάτων που χρήζουν υποστήριξης από λογοθεραπευτές.Γίνεται σαφές ότι υφίσταται μεγαλύτερη ανάγκη στην πρόσληψη και τοποθέτηση λογοθεραπευτών στα σχολεία ή τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) της χώρας προκειμένου να υποστηριχθεί το παιδί, η οικογένεια και ο εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής.Επιπροσθέτως, να υπενθυμίσουμε την πληθώρα μαθητών μεταναστών ή προσφύγων, οι οποίοι δε μιλούν την ελληνική γλώσσα, δε φοιτούν σε Τμήματα Υποδοχής καθώς αυτά είναι ανύπαρκτα και καλούνται νηπιαγωγοί, παιδιά και γονείς να αναζητήσουν τρόπο λεκτικής επικοινωνίας με στόχο την εκπαίδευση, την αγωγή και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.Τέλος, κατά τη διάρκεια των πανεπιστημιακών σπουδών των νηπιαγωγών, τα αγγλικά διδάσκονται στα πλαίσια υποστήριξης των φοιτητών που ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο και όχι με σκοπό τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ως ξεχωριστό διδακτικό αντικείμενο.Ευχαριστώ!
Σύμφωνα με τους γλωσσολόγους, το παιδί θα πρέπει πρώτα να δομήσει τη μητρική του γλώσσα και πάνω σε αυτή να στηριχθεί έτσι ώστε να μάθει σωστά μία ξένη γλώσσα. Κάτι τέτοιο, επιτυγχάνεται μετά την ηλικία των 10 ετών και πάντα σύμφωνα με τις δυνατότητες και ανάγκες του κάθε παιδιού.Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο στερείται επιστημονικού υπόβαθρου αναφορικά με τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών προσχολικής αγωγής.Πολλοί μαθητές προσχολικής ηλικίας δυσκολεύονται ήδη να χρησιμοποιήσουν τη μητρική τους γλώσσα προκειμένου να επικοινωνήσουν με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές, με ό,τι αποτελέσματα μπορεί να έχει αυτό στην ανάπτυξη και αυτοεκτίμηση του παιδιού.Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας διδάσκονται στο Νηπιαγωγείο φωνολογική ενημερότητα προκειμένου να μπορέσουν να αντιληφθούν φωνές και αντίστοιχα γράμματα και να διδαχθούν γραφή και ανάγνωση, στην πρώτη τάξη του δημοτικού. Εκπαιδεύονται στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους και την κατανόηση της πλοκής μιας ιστορίας με την αφήγηση παραμυθιών ΄στην παραγωγή προφορικού λόγου με τη δυνατότητα αναπαραγωγής παραμυθιών και τη λεκτική επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές. Σε όλα τα παραπάνω, παρατηρούνται πολλές φορές δυσκολίες στη χρήση της μητρικής γλώσσας, κυρίως λόγω προβλημάτων που χρήζουν υποστήριξης από λογοθεραπευτές.Γίνεται σαφές ότι υφίσταται μεγαλύτερη ανάγκη στην πρόσληψη και τοποθέτηση λογοθεραπευτών στα σχολεία ή τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) της χώρας προκειμένου να υποστηριχθεί το παιδί, η οικογένεια και ο εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής.Επιπροσθέτως, να υπενθυμίσουμε την πληθώρα μαθητών μεταναστών ή προσφύγων, οι οποίοι δε μιλούν την ελληνική γλώσσα, δε φοιτούν σε Τμήματα Υποδοχής καθώς αυτά είναι ανύπαρκτα και καλούνται νηπιαγωγοί, παιδιά και γονείς να αναζητήσουν τρόπο λεκτικής επικοινωνίας με στόχο την εκπαίδευση, την αγωγή και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.Τέλος, κατά τη διάρκεια των πανεπιστημιακών σπουδών των νηπιαγωγών, τα αγγλικά διδάσκονται στα πλαίσια υποστήριξης των φοιτητών που ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο και όχι με σκοπό τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ως ξεχωριστό διδακτικό αντικείμενο.Ευχαριστώ!