• Σχόλιο του χρήστη 'Βίκη Μπ.' | 5 Μαΐου 2020, 16:03

    Ο αποκλεισμός μαθητών οποιασδήποτε ηλικίας από τη μαθησιακή διαδικασία και την ελεύθερη επιλογή δε συνάδει με δημοκρατικές πρακτικές.Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει παντού η ίδια επιλογή τομέων και ειδικοτήτων μεταξύ πρωινών κι εσπερινών ΕΠΑΛ. Επομένως, οι μαθητές που αποκλείονται από τον πρωινό κύκλο, σε μεγάλο ποσοστό θα κληθούν είτε να επιλέξουν τομέα / ειδικότητα που δεν αποτελεί επιλογή τους είτε θα στραφούν στα ιδιωτικά ΙΕΚ είτε, τέλος, θα απέχουν από τη διαδικασία.Το εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή, θα δρα "τιμωρητικά" προς αυτούς που σε μικρή ηλικία πήραν λάθος αποφάσεις ή έκαναν λάθος κινήσεις και επιλογές... Κι επίσης, οι αλλοδαποί μαθητές ή οι ομογενείς που επιστρέφουν στην πατρίδα τους, και οι οποίοι εγγράφονται στο σχολείο είτε σε μεγαλύτερη ηλικία είτε λόγω γλωσσικών και μαθησιακών κενών τοποθετούνται σε χαμηλότερη βαθμίδα ή τάξη, αναγκάζονται να επιλέξουν άλλο τύπο σχολείου με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τα ΕΠΑΛ αποτελούν μια ιδιαίτερη διδακτική και μαθησιακή οντότητα, που έχει να προσφέρει πολλά σε επίπεδο γενικών και τεχνικών γνώσεων, αλλά και σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο λόγω της ιδιαιτερότητάς της. Καλό θα είναι αυτό να μην το στερήσουμε από κανένα μαθητή.