Η συγκεκριμένη διάταξη υποβαθμίζει τα πρότυπα γυμνάσια:
- Τα μετατρέπει σε εξεταστικά κέντρα αντί για σχολεία.
- Υποβαθμίζει τη διδασκαλία σε όλα τα αντικείμενα πλην των εξεταζόμενων στις εισαγωγικές μετά το τέλος της γ΄γυμνασίου.
- Υπονομεύει την ολόπλευρη καλλιέργεια των φοιτούντων μαθητών
- Δρα διαλυτικά για τους ομίλους, τα ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγών και όλες τις άλλες καινοτόμες δράσεις που υλοποιούνται εντός των σχολείων και πρέπει να ενδυναμωθούν. Σε όλα αυτά δε θα υπάρχει συμμετοχή μαθητών λόγω έλλειψης χρόνου κυρίως στη γ΄γυμνασίου αλλά πιθανότατα και στη β'.
- Θα τους στερήσει αξιόλογους μαθητές που θα προτιμούν υποτροφίες ιδιωτικών σχολείων που θα παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια για τη φοίτησή τους
- ενισχύει την παραπαιδεία στα χρόνια του γυμνασίου
- ενισχύει το στείρο ανταγωνισμό μεταξύ συμμαθητών με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και φιλικών συναισθημάτων μεταξύ των εφήβων σε μια κρίσιμη ηλικία για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους
Οι επιδόσεις των μαθητών στα σχολεία αυτά είναι κατά το πλείστον άριστες. Έχετε στοιχεία από τον αριθμό των αριστείων προόδου κάθε χρονιάς, αλλά και από τις επιτυχίες σε ποικίλους πανελλήνιους διαγωνισμούς. Τα περισσότερα παιδιά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους έντονους ρυθμούς ενός τέτοιου σχολείου αποχωρούν οικειοθελώς και οι θέσεις αναπληρώνονται με νέα διαγωνιστική διαδικασία. Επιπλέον, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των περυσινών πανελληνίων εξετάσεων στις οποίες για πρώτη φορά συμμετείχαν παιδιά που φοίτησαν και τα έξη χρόνια σε πρότυπο σχολείο μετά την εισαγωγή τους με εξετάσεις στην α' γυμνασίου.
Ο στόχος της συμμετοχής επιπλέον παιδιών στη φοίτηση σε πρότυπο λύκειο μπορεί να επιτευχθεί με την δημιουργία νέων θέσεων, είτε με την αύξηση των τμημάτων, είτε με τη δημιουργία νέων πρότυπων λυκείων. Δεν είναι λογικός ο κανιβαλισμός και η εκδίωξη αρίστων μαθητών από το σχολείο τους.
Η συγκεκριμένη διάταξη υποβαθμίζει τα πρότυπα γυμνάσια: - Τα μετατρέπει σε εξεταστικά κέντρα αντί για σχολεία. - Υποβαθμίζει τη διδασκαλία σε όλα τα αντικείμενα πλην των εξεταζόμενων στις εισαγωγικές μετά το τέλος της γ΄γυμνασίου. - Υπονομεύει την ολόπλευρη καλλιέργεια των φοιτούντων μαθητών - Δρα διαλυτικά για τους ομίλους, τα ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγών και όλες τις άλλες καινοτόμες δράσεις που υλοποιούνται εντός των σχολείων και πρέπει να ενδυναμωθούν. Σε όλα αυτά δε θα υπάρχει συμμετοχή μαθητών λόγω έλλειψης χρόνου κυρίως στη γ΄γυμνασίου αλλά πιθανότατα και στη β'. - Θα τους στερήσει αξιόλογους μαθητές που θα προτιμούν υποτροφίες ιδιωτικών σχολείων που θα παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια για τη φοίτησή τους - ενισχύει την παραπαιδεία στα χρόνια του γυμνασίου - ενισχύει το στείρο ανταγωνισμό μεταξύ συμμαθητών με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και φιλικών συναισθημάτων μεταξύ των εφήβων σε μια κρίσιμη ηλικία για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους Οι επιδόσεις των μαθητών στα σχολεία αυτά είναι κατά το πλείστον άριστες. Έχετε στοιχεία από τον αριθμό των αριστείων προόδου κάθε χρονιάς, αλλά και από τις επιτυχίες σε ποικίλους πανελλήνιους διαγωνισμούς. Τα περισσότερα παιδιά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους έντονους ρυθμούς ενός τέτοιου σχολείου αποχωρούν οικειοθελώς και οι θέσεις αναπληρώνονται με νέα διαγωνιστική διαδικασία. Επιπλέον, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των περυσινών πανελληνίων εξετάσεων στις οποίες για πρώτη φορά συμμετείχαν παιδιά που φοίτησαν και τα έξη χρόνια σε πρότυπο σχολείο μετά την εισαγωγή τους με εξετάσεις στην α' γυμνασίου. Ο στόχος της συμμετοχής επιπλέον παιδιών στη φοίτηση σε πρότυπο λύκειο μπορεί να επιτευχθεί με την δημιουργία νέων θέσεων, είτε με την αύξηση των τμημάτων, είτε με τη δημιουργία νέων πρότυπων λυκείων. Δεν είναι λογικός ο κανιβαλισμός και η εκδίωξη αρίστων μαθητών από το σχολείο τους.