Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 11 – Πρότυπα ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟΦ ΠΡΟΤΥΠΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝΙΚ | 5 Μαΐου 2020, 16:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ που αποτελείται από τους εκπροσώπους των συλλόγων/συνδέσμων των αποφοίτων των Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, Ιωνιδείου Προτύπου Σχολής, Ευαγγελικής Προτύπου Σχολής, Προτύπου Σχολής Αναβρύτων, Ζωσιμαίας Σχολής, Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών, Α’ Πειραματικού Σχολείου Πλάκας-Γενναδίου, Ζανείου Πειραματικού Σχολείου Πειραιά Για την επιλογή μαθητών στο Γυμνάσιο υιοθετείται η μέθοδος των εξετάσεων για τα ΠΣ και της κλήρωσης για τα ΠΕΙΣ. Στην παρ. 1 προβλέπεται ότι διενεργούνται νέες εισαγωγικές εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Τούτο θεωρούμε ότι υπερακοντίζει τον σκοπό του νόμου και πρέπει να γίνεται μόνο κατά τη μετάβαση από την Πρωτοβάθμια (Δημοτικό Σχολείο) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο–Λύκειο) και η είσοδος στο Γυμνάσιο να διασφαλίζει την αποφοίτηση του μαθητή μετά από 6 χρόνια από το ίδιο ΠΣ. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η επέκταση των εισαγωγικών εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο διασφαλίζει την ισότητα των ευκαιριών, την ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού και την επίτευξη αριστείας. Η άποψη αυτή δεν μας βρίσκει σύμφωνους, διότι η αιτιολογική έκθεση δείχνει να αγνοεί την επίδραση αυτής της απόφασης στη ζωή και την καθημερινότητα των μαθητών που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια και κατ’ επέκταση και των οικογενειών τους, ενώ δεν θεμελιώνει επιστημονικά την θέση αυτήν. Αντίθετα, η πρόβλεψη αυτή διαταράσσει άμεσα την ζωή και την καθημερινότητα των μαθητών και των οικογενειών τους, δεδομένου και του βραχύτατου χρονικού διαστήματος μεταξύ των δύο εξεταστικών περιόδων. Επί πλέον δε οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου που δεν εισαχθούν σε Πρότυπο Λύκειο θα πρέπει ν’ αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, ενώ έχουν ήδη διαμορφώσει, τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς τους, την εκπαιδευτική και κοινωνική τους ζωή με βάση το συγκεκριμένο σχολείο. Περαιτέρω: I. Για τους μαθητές που φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια και έχουν εισαχθεί σε αυτά τα σχολικά έτη 2018-2019 και 2019-2020 επιβάλλεται αιφνιδιαστική τροποποίηση των όρων με τους οποίους εξετάστηκαν για την εισαγωγή τους σε αυτά. Αναφερόμαστε στους μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου οι οποίοι ενώ όταν έδιναν εξετάσεις γνώριζαν ότι θα συνεχίσουν αυτοδίκαια στο Πρότυπο Λύκειο, τώρα διαφοροποιούνται επί το δυσμενέστερο οι όροι φοίτησης τους. II. Συνακόλουθα εκπαιδευτικές δραστηριότητες εξωσχολικού χαρακτήρα που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της διακριτής ταυτότητας του Προτύπου, όπως για παράδειγμα οι Όμιλοι, θα απολέσουν την ειδοποιό διαφορά τους προς τα μη ΠΣ. Οι μαθητές από την Β΄ Γυμνασίου θα σκέπτονται τις εξετάσεις της επόμενης τάξης για να διασφαλίσουν τη συνέχεια της παρουσίας τους στο Πρότυπο Λύκειο. Συνεπώς κάθε εξωσχολική δραστηριότητα θα θεωρείται περιττή και χάσιμο χρόνου από την προετοιμασία για τις εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο. III. Στα Πρότυπα σχολεία που λειτούργησαν τις περασμένες δεκαετίες, και ιδιαίτερα στις εποχές εδραίωσης του θεσμού, οι εισαγωγικές εξετάσεις γίνονταν μία φορά, μεταξύ Δημοτικού και Γυμνασίου με την συμμετοχή υποψηφίων και από άλλα δημοτικά σχολεία. IV. Ένα ακόμη πρόβλημα που ανακύπτει είναι η ενίσχυση της παραπαιδείας με την δημιουργία νέων «φροντιστηριακών υπηρεσιών» προετοιμασίας για τις εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο, που θα επιβαρύνουν περαιτέρω τον οικογενειακό προϋπολογισμό, τόσο των μαθητών που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο όσο και αυτών οι οποίοι θα θελήσουν να εισαχθούν σε αυτό. Ενόψει αυτών, προτείνουμε, σε συνδυασμό με τις αλλαγές που εισάγονται ως προς τον χαρακτηρισμό των σχολείων στους πίνακες του άρθρου 13, για τα υπάρχοντα Πρότυπα Γυμνάσια και όσα χαρακτηριστούν πρότυπα Γυμνάσια, εφόσον θεωρούνται συνδεδεμένα με τα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια και όσα Λύκεια χαρακτηριστούν πρότυπα, να μην απαιτείται για τους μαθητές τους, διαδικασία εισαγωγής μέσω εξετάσεων στο Πρότυπο Λύκειο. Η πρόταση αυτή έρχεται κατά αναλογία με την πρόβλεψη του σχεδίου νόμου για τα συνδεδεμένα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια. όπου δεν απαιτείται επανακλήρωση των θέσεων, και οι μαθητές των Πειραματικών Γυμνασίων εισάγονται απευθείας στο Πειραματικό Λύκειο. Σε κάθε περίπτωση, η προτεινόμενη μεταβατική διάταξη η οποία απαλλάσσει του μαθητές της φετινής Γ΄ Γυμνασίου των προτύπων Γυμνασίων από τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πρότυπο Λύκειο, θα πρέπει να επεκταθεί και να καλύψει τους μαθητές και των υπόλοιπων τάξεων του Γυμνασίου καθώς και αυτούς που θα εισαχθούν φέτος. Αν τελικά επιλεγεί το νέο σύστημα εισαγωγής, αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί στους μαθητές που θα εισαχθούν το σχολικό έτος 2021-2022. Στην παράγραφο 2 του άρθρου αναφέρεται ότι τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών κατά την φοίτηση τους βαραίνουν τους γονείς. Προτείνουμε τη θέσπιση μειωμένου μαθητικού εισιτηρίου/κάρτας στα δημόσια μέσα συγκοινωνίας, διότι πολλοί μαθητές/τριες κατοικούν σε περιοχές εκτός αυτής του σχολείου τους, όπως άλλωστε το επιτρέπει το σχέδιο νόμου.