Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ActionAid Hellas | 5 Μαΐου 2020, 16:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αύξηση του αριθμού των παιδιών στην τάξη υπονομεύει την επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης 4, που καλεί για Ισότιμη, Ποιοτική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση για όλους, καθώς εμποδίζει τις προσπάθειες των δασκάλων για διαφοροποιημένη διδασκαλία προς κάθε μαθητή και μαθήτρια. Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και τις φωνές της εκπαιδευτικής κοινότητας οι οποίες εδώ και χρόνια καταγράφουν την ανάγκη για μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τάξη. Ο μικρός αριθμός παιδιών ανά τάξη ευνοεί την παιδαγωγική λειτουργία και βοηθάει τους/τις δασκάλους/ες να ανταποκριθούν στα ενδιαφέροντα και τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών τους και να παρακολουθήσουν καλύτερα τη μαθησιακή τους πορεία. Τέλος η διάταξη δεν συμβαδίζει με τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης καθώς εμποδίζει την παρακολούθηση της μαθησιακής διαδικασίας των παιδιών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες καθώς και άλλων ευάλωτων ομάδων όπως τα παιδιά πρόσφυγες. Εάν θέλουμε ένα σχολείο για όλους χωρίς αποκλεισμούς και όχι ένα σχολείο πολλαπλών ταχυτήτων, όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να αισθάνονται ότι συμμετέχουν και συνεισφέρουν ισότιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης και ότι αντιμετωπίζεται με σεβασμό η διαφορετικότητα τους.