Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Αθανάσιος Κονταξής | 5 Μαΐου 2020, 16:07
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα άρθρα για τις εγγραφές δεν έχουν καμία ουσιαστική τεκμηρίωση. Η εμπειρία μου 14 χρόνια σχολικός σύμβουλος αποδεικνύει ότι όταν στα ΕΠΑΛ εγγράφονται ενήλικες οι οποίοι στην πλειοψηφία τους έρχονται με συνειδητή επιλογή, τότε αναβαθμίζεται και σοβαρεύει η τάξη. Η αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που επιχειρήθηκε τα τελευταία χρόνια, με την ενδυνάμωση περισσότερο των χαρακτηριστικών του Σχολείου, απέδειξε ότι η επένδυση στον Άνθρωπο (μαθητές και εκπαιδευτικούς) μπορεί να αποβεί περισσότερο αποδοτική από τη μονοδιάστατη επένδυση στο Επάγγελμα, με σκοπό την οικονομία. Φοβάμαι ότι όμως ότι τα συγκεκριμένα άρθρα αποτελούν απλώς την αρχή μια οπισθοδρόμηση στα ΕΠΑΛ, με τα γνωστά διαχρονικά αποτελέσματα. Δυστυχώς φαίνεται ότι θα επιβεβαιωθεί ένα άρθρο μου του Γενάρη του 2020 με τίτλο: "Οι δύο δρόμοι για την Επαγγελματική Εκπαίδευση" https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/310832_oi-dyo-dromoi-gia-tin-epaggelmatiki-ekpaideysi Το άρθρο αυτό προσπάθησε έγκαιρα να προειδοποιήσει για τις αλλαγές και την ουσία τους. Επειδή δεν είναι θέμα λάθους προσέγγισης αλλά πολιτικών επιλογών που έχουν σχέση με τον πυρήνα της οικονομίας και της κοινωνίας καθώς και τις απαντήσεις που δίνει κάποιος σε κάποια βασικά ερωτήματα όπως αυτά παρακάτω: -“Αποτελεσματικό” σχολείο με μεγιστοποίηση του “βαθμού απόδοσης” (όφελος /κόστος) ή σχολείο για όλους με μεγιστοποίηση του κοινωνικού οφέλους; ΕΕΚ φίλτρο επιλογής και ταξινόμησης των μαθητών ή θεσμός ενίσχυσης της κοινωνικής κινητικότητας; -Επαγγελματικός προσανατολισμός από μικρή ηλικία σε εξειδικευμένες ειδικότητες άμεσης ανταποδοτικότητας για την αγορά; Ή ολοκληρωμένες συνεργατικές δράσεις εκπαιδευτικών για τη διερεύνηση ενδιαφερόντων – κλίσεων των μαθητών, σε συνδυασμό με ευρείς ορίζοντες επιλογών ώστε ο απόφοιτος να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις αλλαγές που θα συναντήσει στο μέλλον; -Δημιουργία καινοτόμων παραγωγικών μηχανών σε μια κοινωνία ανταγωνισμού ή προετοιμασία εφήβων για τη ζωή και την εργασία σε μια κοινωνία συνεργασίας και αλληλεγγύης; -Μελλοντικοί πολίτες και εργαζόμενοι για την αναπαραγωγή της οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας η οποία μας οδήγησε στο σημερινό μοντέλο ανάπτυξης που ευθύνεται σημαντικά για την κρίση; Ή βιώσιμη ανάπτυξη με βάση την οργάνωση, την επιστήμη και την τεχνολογία, την τήρηση των προδιαγραφών, την ποιότητα, την προστασία του περιβάλλοντος, την υγεία και την ασφάλεια των πολιτών ; -Σχολείο απομονωμένο από την κοινωνία αλλά καθοδηγούμενο κεντρικά αποκλειστικά από την αγορά; Ή σε επικοινωνία με την κοινωνία ώστε να αφουγκράζεται τα προβλήματα, να παρεμβαίνει, να προετοιμάζει τους μαθητές για το επάγγελμα και τη ζωή και να βοηθάει τις τοπικές κοινωνίες; -Μαθητεία με ευθύνη αποκλειστικά των επιχειρήσεων ή προετοιμασία των μαθητών για την αξιοπρεπή ένταξή τους στην εργασία με την καταλυτική υποστήριξη του σχολείου; -Ανταγωνισμός ΕΕΚ με τη Γενική Εκπαίδευση ή αξιοποίηση καλών πρακτικών συμπερίληψης για όλη την εκπαίδευση; -Αλλαγές “από τα πάνω” με αυστηρό έλεγχο, γραφειοκρατία που τον εγγυάται και ανταγωνιστικότητα που τον υποστηρίζει, ή ενθάρρυνση πρωτοβουλιών “από τα κάτω” με συνεργασία και συλλογικότητα - Σχολείο του ανταγωνισμού μεταξύ μαθητών και μεταξύ καθηγητών ή κοινοτικό σχολείο της συνεργασίας και της αλληλεγγύης;