Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΤΖΑΝΑΚΑΚΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ | 5 Μαΐου 2020, 16:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πρόταση επαναφοράς του μαθήματος των Λατινικών ως εξεταστέου μαθήματος στις εξετάσεις κινείται νομίζω , προς την σωστή κατεύθυνση. Δεν θα σταθώ στα επιχειρήματα όσων θεωρούν ότι η λατινική είναι μια νεκρή γλώσσα. Είναι του ίδιου διαμετρήματος με αυτά που θεωρούν και την ελληνική γλώσσα στην παλαιότερή της μορφή κάτι αντίστοιχο...τη στιγμή που τα αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά οι Ευρωπαίοι τα ενέταξαν στην άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO. Το μόνο που θέλω να προσθέσω, σίγουρα και άλλοι πολλοί πριν από εμένα το έχουν πει, είναι ότι μαθαίνοντας τη λατινική γλώσσα δεν κάνουμε μόνο συγκρίσεις με σύγχρονες ευρωπαϊκές γλώσσες, δεν μαθαίνουμε μόνο πιο εύκολα τις σύγχρονες λατινογενείς γλώσσες, αλλά μέσα από τη λατινική γλώσσα και λογοτεχνία, όλο τον ρωμαϊκό πολιτισμό που αποτελεί στυλοβάτη των ανθρωπιστικών σπουδών γενικά, αλλά και του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού. Πιστεύω ότι είναι η στιγμή να αποκατασταθεί το λάθος ,με νέα εγχειρίδια, νέο τρόπο ,ίσως, προσέγγισης, οπωσδήποτε όμως δεν πρέπει να το εξοβελίσει από την εκπαίδευση . Το μάθημα της κοινωνιολογίας, χρήσιμο καθ'όλα, ως μάθημα γενικής παιδείας και όχι πανελλαδικά εξεταζόμενο, τουλάχιστον όχι στην κατεύθυνση των κλασσικών σπουδών...