Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Σ. | 5 Μαΐου 2020, 16:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζοντας το Άρθρο 7 του ν/σ και κατόπιν την αιτιολογική έκθεση, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα. Η αντικατάσταση ενός μαθήματος από ένα άλλο θα έπρεπε να απασχολεί ερευνητικές ομάδες και να προκύπτει μετά από ενδελεχή έρευνα, που θα αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην αιτιολογική έκθεση. Η συγκεκριμένη αιτιολογική έκθεση σίγουρα δεν συντάχθηκε από κανέναν ειδικό. Γράφτηκε κυριολεκτικά στο πόδι ως περίληψη του συγκεκριμένου άρθρου. Έτσι γράφονται οι νόμοι; Έτσι αιτιολογούνται τα άρθρα νόμων; Μήπως υπάρχει η πραγματική αιτιολογική κρυμμένη σε κάποιο συρτάρι κάποιας ομάδας κάποιου συμβούλου της Υπουργού ή των Υφυπουργών; Στις συνεδριάσεις της Συνεχούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων θα απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα; Θα δοθεί μια τεκμηριωμένη άποψη αντικατάστασης ενός γνωστικού αντικειμένου από ένα άλλο; Πώς αντικαταστάθηκαν τα Λατινικά από την Κοινωνιολογία; Γιατί; Πώς αντικαθίσταται η Κοινωνιολογία από τα Λατινικά; Γιατί; Είναι κάποιο από τα δύο αυτά γνωστικά αντικείμενα άχρηστο; Αν ναι, ποιες οι έρευνες που το αποδεικνύουν; Είναι απόφαση παρμένη σε διαδρόμους του Υπουργείου, ή είναι απόφαση επιστημονικών επιτροπών που τεκμηρίωσαν την άποψή τους λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους; Είναι πολιτική ή επιστημονική απόφαση; Σε μία κατεύθυνση ανθρωπιστικών σπουδών ποια είναι τα εφόδια για την εισαγωγή σε σχολές Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών; Ποιο μάθημα Κοινωνικών Επιστημών αντικατέστησε την Κοινωνιολογία; Γιατί στην αιτιολογική έκθεση δεν αναγράφεται ο αριθμός των σχολών που ανήκουν στις Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες, με τις οποίες εισάγονται οι υποψήφιοι της συγκεκριμένης κατεύθυνσης και ένα μάθημα Κοινωνικών Επιστημών είναι απαραίτητο; Για την εισαγωγή σε πόσες σχολές της συγκεκριμένης κατεύθυνσης είναι απαραίτητα τα Λατινικά; Έχουν ληφθεί υπ’ όψιν αυτές οι παράμετροι; Γιατί πουθενά στην αιτιολογική δεν δίνονται τέτοιου είδους στοιχεία για να μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί τους λόγους της αντικατάστασης ενός γνωστικού αντικειμένου από ένα άλλο; Μήπως είναι καθαρά συντεχνιακοί οι λόγοι αντικατάστασης; Μήπως ιδεολογικοί; Μήπως οι επιστήμες χωρίζονται σε αριστερές, δεξιές και κεντρώες; Ποια επιστημονική ομάδα αποφασίζει για την κατάταξη των επιστημών με αυτό το κριτήριο; Τέλος, ένα νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, χωρίς κανένα ουσιαστικά θεσμικό διάλογο είναι αυτό που η Ηγεσία του Υπουργείου επιθυμεί; Κρίνετε το νομοσχέδιο αυτό και τα άρθρα του ως επείγοντα που δεν χωρά αναβολής, ώστε να έρχεται σε μια περίοδο μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης; Ελπίζω τα ερωτήματα που έχουν τεθεί στο παρόν σχόλιο να απαντηθούν στη Συνεχή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αλλά και στην Ολομέλεια της Βουλής. Αναμένουμε εναγωνίως.