Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ | 5 Μαΐου 2020, 17:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μέσα από την διαρκή μας εθελοντική επιμόρφωση ερχόμαστε σε επαφή με πολλές θεωρίες μάθησης. Θεωρίες που προάγουν την ανάγκη δημιουργίας πολιτών του 21ου αιώνα. Κύριος στόχος της εκπαίδευσης στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης (Learning Society) αποτελεί όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε μαθητή να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα (Πετροπούλου, Κασιμάτη, Ρετάλης, 2015). Κάποιες από αυτές είναι η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η λήψη αποφάσεων, η επικοινωνία, η συνεργασία, η καινοτομία, η δημιουργικότητα καθώς και οι δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού. (Binkley et al., 2012). Καλούμαστε μέσω των νέων Προγραμμάτων Σπουδών να καλλιεργήσουμε νέους γραμματισμούς στους μαθητές μας και να τους παρέχουμε εφόδια για την μετέπειτα ζωή τους. Οι πολίτες αυτοί, οι έχοντες εκτός από γνώση και άλλες εξίσου σημαντικές δεξιότητες καλούνται να εξετάζονται συνεχώς. Εξετάσεις και πάλι εξετάσεις που θα πιστοποιήσουν τι; Την αριστεία ή τη βαθμοθηρία; Και πώς ορίζεται η αριστεία; Σας παραπέμπω λοιπόν σε έκδοση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του γνωμοδότη του Υπουργείου Παιδείας και ειδικά στην παράγραφο3.2.γ Αξιολόγηση του μαθητή. http://www.pi-schools.gr/download/programs/erevnes/ax_poiot_xar_prot_deft_ekp/poiot_ekp_erevn/s_535_602.pdf Παρά τις προσπάθειες δεν υπάρχει διαμορφωτική αξιολόγηση του μαθητή που να τροφοδοτεί τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό για το σχεδιασμό της επόμενης διδασκαλίας, παρά μόνο επικεντρωνόμαστε στη συγκεντρωτική αξιολόγηση, στην τυπική μετάβαση από τη μία τάξη στην άλλη.Έτσι η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη μολονότι είναι όρος της αξιολόγησης στα νέα ΕΠΣ δεν φαίνεται να θεωρούνται σημαντικές ικανότητες. Με τόσες εξετάσεις αλήθεια σε τι στοχεύουμε; στην στείρα απόκτηση γνώσεων; Προσωπικά θεωρώ ότι οι εξετάσεις σε περισσότερα μαθήματα δεν είναι τρόπος προαγωγής της γνώσης και της κριτικής ικανότητας. Το αντίθετο μάλιστα. Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M. & Rumble, M. (2012). Defining Twenty-First Century Skills. In Griffin, P., McGaw, B. & Care, E. (Eds.), The Assessment and Teaching of 21st Century Skills. Dordrecht: Springer. Βλάχος, Δαγκλής, Γιαγκάζογλου, Βαβουράκη, Ποιότητα και Εκπαίδευση: Σύνοψη της μελέτης συμπεράσματα και προτάσεις. Πετροπούλου, Ο., Κασιμάτη, Α., Ρετάλης, Σ. 2015. Έννοια και Περιεχόμενο Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης στον 21ο Αιώνα. [Κεφάλαιο Συγγράμματος]. Στο Πετροπούλου, Ο., Κασιμάτη, Α., Ρετάλης, Σ. 2015. Σύγχρονες μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης με αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεχνολογιών. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. κεφ 1. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/233