ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΣΠΘ
Αξιότιμη Κα Υπουργέ,
Προφανώς, με την ιδιότητα σας ως εκπροσώπου μιας κυβέρνησης που υποστηρίζει σθεναρά την αριστεία, επιλέγετε με το παρόν σχέδιο νόμου να διαμορφώσετε αντιστοίχως - εκτός από τον χώρο των προτύπων σχολείων - και το θεσμικό πλαίσιο των Πειραματικών Σχολείων της χώρας.
Είναι έκδηλο από τα άρθρα του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου ότι, αμφισβητείτε ο ΘΕΣΜΟΣ και η ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΡΧΗ των πειραματικών σχολείων, και ότι εσείς και οι συμβουλοί σας θεωρείται εξόφθαλμα παρωχημένο το εγχείρημα ανδρών όπως οι Εξαρχόπουλος, Δελμούζος κλπ., άρα απόλυτα δικαιολογημένη και η προσπάθεια αναδιαμόρφωσης του.
Ποιός θα μπορούσε να σας κατηγορήσει άλλωστε, αν ισχυριζόσασταν ΔΗΜΟΣΙΩΣ ότι, τα πειραματικά σχολεία είναι αποτυχημένοι θεσμοί που η αναποτελεσματικότητά τους αντανακλάται στο επίπεδο της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και των στατιστικών του ΟΟΣΑ για την επάρκεια εκπαίδευσης του ελληνικού πληθυσμού! Πως θα μπορούσε άλλωστε να είναι επιτυχημένος ένας θεσμός που αποτελεί «θεωρητικά» πρότυπο/οδηγό για το ΔΗΜΟΣΙΟ εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ ταυτόχρονα η παραπαιδεία ακμάζει?
Δεν θα επιμείνω στο παράδοξο που εισάγετε με το παρόν Σ/Ν, να χρειάζεται δηλαδή να δώσεις εξετάσεις για να ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙΣ στο πρώτο σου σχολείο. Δεν θα επιχειρηματολογήσω επίσης για το θεσμό των εξετάσεων γενικότερα, εφόσον επιθυμεί κάποιος την αριστεία, την πρωτιά, τους τίτλους. Δεν θα ήταν θεωρώ, και το καλύτερο μήνυμα στο παιδί μου, ότι μια κλήρωση ή κάποιες ολιγόωρες εξετάσεις εξασφαλίζουν «δια βίου» προνομιακή, ποιοτική ΔΗΜΟΣΙΑ εκπαίδευση και ευκαιρίες ζωής, χωρίς αξιολόγηση. Δεν είμαστε Ολυμπιακοί άλλωστε.....και ας είναι βαριά η «φανέλα» του ΠΣΠΘ...
Δεν θα σταθώ επίσης, στο πιθανό τράυμα στην παιδική –εφηβική ψυχή από τον αποχωρισμό του σχολείου, των συμμαθητών, στις εξετάσεις και τον ανταγωνισμό. Η ψευδαίσθηση του «όμορφου κόσμου, ηθικού αγγελικά πλασμένου» κάπου τελειώνει. Επ’ουδενί όμως δεν ταυτίζεται – και δεν θα έπρεπε – με αποτυχία και ξεπεσμό η μαθητεία στο σχολείο της «γειτονιάς», με τους «λίγους» μαθητές και δασκάλους.
Θα υποστηρίξω όμως ότι,
Ο θεσμός των Πειραματικών Σχολείων θα πρέπει να ενισχυθεί και επεκταθεί σε μεγαλύτερο βαθμό.
Η διασύνδεση των βαθμίδων βοηθά την αξιοπιστία του «πειράματος».
Η ενίσχυση των εκπαιδευτικών των Πειραματικών σχολείων με ουσιαστικά κίνητρα είναι επίσης απαραίτητη για να στηρίξει το εγχείρημα.
Πρότυπο Σχολείο δεν σημαίνει αριστεία ούτε αναβάθμιση.
Είναι βέβαιο ότι η ιστορία , το κύρος, η χωροταξική θέση και οι υποδομές του ΠΣΠΘ σας ώθησαν να προτείνετε την ΠΡΟΤΥΠΟποίησή του. Θεωρώ επίσης βέβαιο ότι το ΠΣΠΘ και τα αντίστοιχα σχολεία Αθηνών και Πατρών, θα γίνουν τελικά πρότυπα. Δεν είναι όμως καθόλου βεβαίο, ότι θα παραστούμε στον αγιασμό της νέας χρονιάς, στο «υπό κατασκευή» πρότυπο σχολείο σας.
Ραντεβού ωστόσο...στις κάλπες
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΣΠΘ Αξιότιμη Κα Υπουργέ, Προφανώς, με την ιδιότητα σας ως εκπροσώπου μιας κυβέρνησης που υποστηρίζει σθεναρά την αριστεία, επιλέγετε με το παρόν σχέδιο νόμου να διαμορφώσετε αντιστοίχως - εκτός από τον χώρο των προτύπων σχολείων - και το θεσμικό πλαίσιο των Πειραματικών Σχολείων της χώρας. Είναι έκδηλο από τα άρθρα του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου ότι, αμφισβητείτε ο ΘΕΣΜΟΣ και η ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΡΧΗ των πειραματικών σχολείων, και ότι εσείς και οι συμβουλοί σας θεωρείται εξόφθαλμα παρωχημένο το εγχείρημα ανδρών όπως οι Εξαρχόπουλος, Δελμούζος κλπ., άρα απόλυτα δικαιολογημένη και η προσπάθεια αναδιαμόρφωσης του. Ποιός θα μπορούσε να σας κατηγορήσει άλλωστε, αν ισχυριζόσασταν ΔΗΜΟΣΙΩΣ ότι, τα πειραματικά σχολεία είναι αποτυχημένοι θεσμοί που η αναποτελεσματικότητά τους αντανακλάται στο επίπεδο της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και των στατιστικών του ΟΟΣΑ για την επάρκεια εκπαίδευσης του ελληνικού πληθυσμού! Πως θα μπορούσε άλλωστε να είναι επιτυχημένος ένας θεσμός που αποτελεί «θεωρητικά» πρότυπο/οδηγό για το ΔΗΜΟΣΙΟ εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ ταυτόχρονα η παραπαιδεία ακμάζει? Δεν θα επιμείνω στο παράδοξο που εισάγετε με το παρόν Σ/Ν, να χρειάζεται δηλαδή να δώσεις εξετάσεις για να ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙΣ στο πρώτο σου σχολείο. Δεν θα επιχειρηματολογήσω επίσης για το θεσμό των εξετάσεων γενικότερα, εφόσον επιθυμεί κάποιος την αριστεία, την πρωτιά, τους τίτλους. Δεν θα ήταν θεωρώ, και το καλύτερο μήνυμα στο παιδί μου, ότι μια κλήρωση ή κάποιες ολιγόωρες εξετάσεις εξασφαλίζουν «δια βίου» προνομιακή, ποιοτική ΔΗΜΟΣΙΑ εκπαίδευση και ευκαιρίες ζωής, χωρίς αξιολόγηση. Δεν είμαστε Ολυμπιακοί άλλωστε.....και ας είναι βαριά η «φανέλα» του ΠΣΠΘ... Δεν θα σταθώ επίσης, στο πιθανό τράυμα στην παιδική –εφηβική ψυχή από τον αποχωρισμό του σχολείου, των συμμαθητών, στις εξετάσεις και τον ανταγωνισμό. Η ψευδαίσθηση του «όμορφου κόσμου, ηθικού αγγελικά πλασμένου» κάπου τελειώνει. Επ’ουδενί όμως δεν ταυτίζεται – και δεν θα έπρεπε – με αποτυχία και ξεπεσμό η μαθητεία στο σχολείο της «γειτονιάς», με τους «λίγους» μαθητές και δασκάλους. Θα υποστηρίξω όμως ότι, Ο θεσμός των Πειραματικών Σχολείων θα πρέπει να ενισχυθεί και επεκταθεί σε μεγαλύτερο βαθμό. Η διασύνδεση των βαθμίδων βοηθά την αξιοπιστία του «πειράματος». Η ενίσχυση των εκπαιδευτικών των Πειραματικών σχολείων με ουσιαστικά κίνητρα είναι επίσης απαραίτητη για να στηρίξει το εγχείρημα. Πρότυπο Σχολείο δεν σημαίνει αριστεία ούτε αναβάθμιση. Είναι βέβαιο ότι η ιστορία , το κύρος, η χωροταξική θέση και οι υποδομές του ΠΣΠΘ σας ώθησαν να προτείνετε την ΠΡΟΤΥΠΟποίησή του. Θεωρώ επίσης βέβαιο ότι το ΠΣΠΘ και τα αντίστοιχα σχολεία Αθηνών και Πατρών, θα γίνουν τελικά πρότυπα. Δεν είναι όμως καθόλου βεβαίο, ότι θα παραστούμε στον αγιασμό της νέας χρονιάς, στο «υπό κατασκευή» πρότυπο σχολείο σας. Ραντεβού ωστόσο...στις κάλπες