Απαραιτήτως ένα σκέλος της εσωτερικής αξιολόγησης θα πρέπει να περιλαμβάνει τη συμπλήρωση αυστηρά ανώνυμων ερωτηματολογίων από μαθητές και γονείς. Αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά τι γίνεται μέσα στην τάξη και (στην πλειοψηφία τους) επιβραβεύουν αυτούς που προσπαθούν. Είναι άλλωστε προς το συμφέρον τους να βελτιωθούν οι δάσκαλοι και το σχολείο. Ειδικά οι μαθητές προτύπων, που έχουν καταβάλει και καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για την πρόοδό τους, είναι βέβαιο ότι θα πράξουν με ωριμότητα, το ίδιο και οι γονείς τους. Οι λίγοι που θα αξιολογήσουν με διαφορετικά κριτήρια δεν θα αλλάξουν ουσιαστικά το αποτέλεσμα.
Η αξιολόγηση αυτή, θα πρέπει να είναι συμβουλευτικού κυρίως χαρακτήρα ή/και με μικρό συντελεστή βαρύτητας και ασφαλώς να γνωστοποιείται αποκλειστικά στον εκπαιδευτικό και στην διεύθυνση του σχολείου με απόλυτη εχεμύθεια. Ο σκοπός της θα είναι να δώσει ανατροφοδότηση στον εκπαιδευτικό και στο σχολείο, ώστε είτε να λάβουν ηθική επιβράβευση είτε να βελτιώσουν τυχόν αδυναμίες (είτε και τα δύο).
Μία τέτοια αξιολόγηση είναι προς το συμφέρον των φιλότιμων εκπαιδευτικών, αφού τους προστατεύει από τις τυχόν αυθαιρεσίες διευθυντών και μελών συμβουλίων. Υπηρετείται έτσι η αρχή της πολυμερούς αξιολόγησης (από «πάνω», από «ίσους» και από «κάτω»), του μόνου συστήματος που μπορεί να εξασφαλίσει ισορροπημένη και δίκαιη αξιολόγηση.
Απαραιτήτως ένα σκέλος της εσωτερικής αξιολόγησης θα πρέπει να περιλαμβάνει τη συμπλήρωση αυστηρά ανώνυμων ερωτηματολογίων από μαθητές και γονείς. Αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά τι γίνεται μέσα στην τάξη και (στην πλειοψηφία τους) επιβραβεύουν αυτούς που προσπαθούν. Είναι άλλωστε προς το συμφέρον τους να βελτιωθούν οι δάσκαλοι και το σχολείο. Ειδικά οι μαθητές προτύπων, που έχουν καταβάλει και καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για την πρόοδό τους, είναι βέβαιο ότι θα πράξουν με ωριμότητα, το ίδιο και οι γονείς τους. Οι λίγοι που θα αξιολογήσουν με διαφορετικά κριτήρια δεν θα αλλάξουν ουσιαστικά το αποτέλεσμα. Η αξιολόγηση αυτή, θα πρέπει να είναι συμβουλευτικού κυρίως χαρακτήρα ή/και με μικρό συντελεστή βαρύτητας και ασφαλώς να γνωστοποιείται αποκλειστικά στον εκπαιδευτικό και στην διεύθυνση του σχολείου με απόλυτη εχεμύθεια. Ο σκοπός της θα είναι να δώσει ανατροφοδότηση στον εκπαιδευτικό και στο σχολείο, ώστε είτε να λάβουν ηθική επιβράβευση είτε να βελτιώσουν τυχόν αδυναμίες (είτε και τα δύο). Μία τέτοια αξιολόγηση είναι προς το συμφέρον των φιλότιμων εκπαιδευτικών, αφού τους προστατεύει από τις τυχόν αυθαιρεσίες διευθυντών και μελών συμβουλίων. Υπηρετείται έτσι η αρχή της πολυμερούς αξιολόγησης (από «πάνω», από «ίσους» και από «κάτω»), του μόνου συστήματος που μπορεί να εξασφαλίσει ισορροπημένη και δίκαιη αξιολόγηση.