ΆΡΘΡΟ 1
Αναφέρεται ότι εισάγονται νέοι θεματικοί κύκλοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση πιλοτικής δράσης με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Κύριος σκοπός του πιλοτικού προγράμματος είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων («softskills»), δεξιοτήτων ζωής.
Αν μελετήσει κανείς την αιτιολογική έκθεση για το περιεχόμενο των θεματικών κύκλων θα διαπιστώσει ότι πολλές από τις επιμέρους θεματικές (Μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας, Αυτό-μέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη, Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, Πρόληψη εξαρτήσεων, Ψυχική υγεία, Ανθρώπινα δικαιώματα, Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα) εμπίπτουν στις ειδικότητες των σχολικών νοσηλευτών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, εργοθεραπευτών, λογοθεραπευτών, φυσικοθεραπευτών και Ειδικού βοηθητικού προσωπικού, όπως αυτές προκύπτουν από το καθηκοντολόγιο του κάθε κλάδου και από το επιστημονικό τους πεδίο και εξειδίκευση.
Είναι πραγματικά άξιο λόγου γιατί το υπουργείο παιδείας δεν αξιοποιεί και δεν ενισχύει τους κλάδους ΕΕΠ - ΕΒΠ που εργάζονται στην εκπαίδευση ως προς τη συμβουλευτική υποστήριξη της σχολικής κοινότητας, ενώ επιβαρύνει για άλλη μια φορά τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς πρόσθετα των διδακτικών αντικειμένων τους. Δεν καλλιεργεί συνέργειες και θέτει ως καινοτομία τα εργαστήρια δεξιοτήτων ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια διεξάγονται επιτυχημένα και εγκεκριμένα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με τις ίδιες θεματικές στις σχολικές μονάδες από το εκπαιδευτικό, το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό.
Ενδεικτικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης να ενισχυθούν δεξιότητες και να υποστηριχθούν οι μαθητές, οι οικογένειες και οι εκπαιδευτικοί με τον καθορισμό στόχων ενίσχυσης δεξιοτήτων ζωής από εργοθεραπευτές, την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονέων για την κινητική κατάσταση των παιδιών και την εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής τους σε όλες τις δραστηριότητες μέσω εργονομικών παρεμβάσεων και ειδικών βοηθημάτων από φυσικοθεραπευτές, δεξιοτήτων επικοινωνίας και λόγου από λογοθεραπευτές, κοινωνικών δεξιοτήτων από κοινωνικούς λειτουργούς, θεμάτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτονομίας από το ΕΒΠ. Επίσης, ειδικά με τις παρούσες συνθήκες, απαραίτητη η ευαισθητοποίηση μαθητών σε κανόνες ατομικής υγιεινής και προφύλαξης από κινδύνους από σχολικούς νοσηλευτές. Επιπλέον, απαραίτητη είναι και η συμβουλευτική υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα ψυχικής υγείας, εξαρτήσεων και σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από ψυχολόγους.
Επιπρόσθετα, καίριας σημασίας, σε συνάρτηση με τα παραπάνω, είναι η υλοποίηση στοχευμένων δράσεων ενδυνάμωσης συγκεκριμένων μελών ή ομάδων της μαθητικής κοινότητας, όπως μαθητές/τριες με αναπηρία, πρόσφυγες, ρομά ή/και άλλες ευάλωτες κοινωνικά ομάδες με στόχο τη συμπερίληψη, καθώς και προγραμμάτων τα οποία προάγουν την αυτοεκτίμηση, την αποδοχή, την αλληλεγγύη κ.α
ΆΡΘΡΟ 1 Αναφέρεται ότι εισάγονται νέοι θεματικοί κύκλοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση πιλοτικής δράσης με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Κύριος σκοπός του πιλοτικού προγράμματος είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων («softskills»), δεξιοτήτων ζωής. Αν μελετήσει κανείς την αιτιολογική έκθεση για το περιεχόμενο των θεματικών κύκλων θα διαπιστώσει ότι πολλές από τις επιμέρους θεματικές (Μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας, Αυτό-μέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη, Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, Πρόληψη εξαρτήσεων, Ψυχική υγεία, Ανθρώπινα δικαιώματα, Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα) εμπίπτουν στις ειδικότητες των σχολικών νοσηλευτών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, εργοθεραπευτών, λογοθεραπευτών, φυσικοθεραπευτών και Ειδικού βοηθητικού προσωπικού, όπως αυτές προκύπτουν από το καθηκοντολόγιο του κάθε κλάδου και από το επιστημονικό τους πεδίο και εξειδίκευση. Είναι πραγματικά άξιο λόγου γιατί το υπουργείο παιδείας δεν αξιοποιεί και δεν ενισχύει τους κλάδους ΕΕΠ - ΕΒΠ που εργάζονται στην εκπαίδευση ως προς τη συμβουλευτική υποστήριξη της σχολικής κοινότητας, ενώ επιβαρύνει για άλλη μια φορά τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς πρόσθετα των διδακτικών αντικειμένων τους. Δεν καλλιεργεί συνέργειες και θέτει ως καινοτομία τα εργαστήρια δεξιοτήτων ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια διεξάγονται επιτυχημένα και εγκεκριμένα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με τις ίδιες θεματικές στις σχολικές μονάδες από το εκπαιδευτικό, το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό. Ενδεικτικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης να ενισχυθούν δεξιότητες και να υποστηριχθούν οι μαθητές, οι οικογένειες και οι εκπαιδευτικοί με τον καθορισμό στόχων ενίσχυσης δεξιοτήτων ζωής από εργοθεραπευτές, την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονέων για την κινητική κατάσταση των παιδιών και την εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής τους σε όλες τις δραστηριότητες μέσω εργονομικών παρεμβάσεων και ειδικών βοηθημάτων από φυσικοθεραπευτές, δεξιοτήτων επικοινωνίας και λόγου από λογοθεραπευτές, κοινωνικών δεξιοτήτων από κοινωνικούς λειτουργούς, θεμάτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτονομίας από το ΕΒΠ. Επίσης, ειδικά με τις παρούσες συνθήκες, απαραίτητη η ευαισθητοποίηση μαθητών σε κανόνες ατομικής υγιεινής και προφύλαξης από κινδύνους από σχολικούς νοσηλευτές. Επιπλέον, απαραίτητη είναι και η συμβουλευτική υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα ψυχικής υγείας, εξαρτήσεων και σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από ψυχολόγους. Επιπρόσθετα, καίριας σημασίας, σε συνάρτηση με τα παραπάνω, είναι η υλοποίηση στοχευμένων δράσεων ενδυνάμωσης συγκεκριμένων μελών ή ομάδων της μαθητικής κοινότητας, όπως μαθητές/τριες με αναπηρία, πρόσφυγες, ρομά ή/και άλλες ευάλωτες κοινωνικά ομάδες με στόχο τη συμπερίληψη, καθώς και προγραμμάτων τα οποία προάγουν την αυτοεκτίμηση, την αποδοχή, την αλληλεγγύη κ.α