Άρθρο 2
Το άρθρο 2, στο πνεύμα του άρθρου 1 εισάγει δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο. Η επίσπευση της κατάκτησης μίας ξένης γλώσσας, προβληματίζει κατά πόσο είναι προτεραιότητα ενώ καθημερινά παρατηρούνται στους μαθητές των νηπιαγωγείων πολύ σοβαρά προβλήματα προσαρμογής, επικοινωνίας και συμπεριφοράς των παιδιών προσχολικής ηλικίας, τα οποία μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με πρόληψη, έγκαιρη και έγκυρη παρέμβαση. Οι νηπιαγωγοί, οι κλάδοι του ΕΕΠ καθώς και η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρονται ότι τα οφέλη μαθητών μικρής ηλικίας από την έκθεση σε μια ξένη γλώσσα αφορούν τις επιφανειακές δομές της γλώσσας. Το εκπαιδευτικό αυτό προσωπικό έχει στόχο να προάγει και να συμβάλει στην καλλιέργεια μαθησιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων λόγου – επικοινωνίας.
Το υπουργείο μένει αδρανές ως προς τις ανάγκες που διαφαίνονται μέσα από τη μακροχρόνια ενασχόληση των συναδέλφων στα ΚΕΣΥ με θέματα που προκύπτουν μετά από τα αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών όπως είναι η σχολική ετοιμότητα, η υποστήριξη μαθητών με δυσκολίες λόγου και ομιλίας καθώς και η προώθηση της ελληνικής γλώσσας στους δί/πολύγλωσσους μαθητές.
Η κάλυψη αναγκών στα νήπια στο πλαίσιο της πρόληψης, της έγκαιρης παρέμβασης για τον έγκαιρο εντοπισμό και αντιμετώπιση προβλημάτων λόγου, επικοινωνίας, συμπεριφοράς, καθώς και μαθησιακών δυσκολιών, τη συνεργασία των κλάδων ΕΕΠ με το λοιπό προσωπικό του σχολείου και τους γονείς θα είναι σημαντική και καινοτόμος προσθήκη στην εκπαιδευτική διαδικασία και την κοινωνία ευρύτερα. Για την επίτευξη των παραπάνω προτείνουμε την εφαρμογή υποστηρικτικών προγραμμάτων στα σχολεία, παράλληλα με το διδακτικό έργο από κλάδους του ΕΕΠ, και από το ΕΒΠ (σε θέματα αυτοεξυπηρέτησης μαθητών), οι οποίοι θα εργάζονται στη γενική εκπαίδευση, αποσκοπώντας σε ολιστική παρέμβαση, όπως αξίζει σ΄ ένα καινοτόμο σχολείο.
Ζητάμε τη σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ, λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών κ.α. καθώς και ΕΒΠ και την κάλυψη αυτών, στη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
Αναγκαίες προσθήκες:
Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού, καθώς επίσης και ένα ευρύ φάσμα υποστηρικτικών υπηρεσιών (Νηπιαγωγών και μαθητών) των κλάδων Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ΠΕ21 Λογοθεραπευτών, ΠΕ23 Ψυχολόγων, ΠΕ25 Νοσηλευτών, ΠΕ28 Φυσικοθεραπευτών, ΠΕ29 Εργοθεραπευτών, ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».
Άρθρο 2 Το άρθρο 2, στο πνεύμα του άρθρου 1 εισάγει δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο. Η επίσπευση της κατάκτησης μίας ξένης γλώσσας, προβληματίζει κατά πόσο είναι προτεραιότητα ενώ καθημερινά παρατηρούνται στους μαθητές των νηπιαγωγείων πολύ σοβαρά προβλήματα προσαρμογής, επικοινωνίας και συμπεριφοράς των παιδιών προσχολικής ηλικίας, τα οποία μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με πρόληψη, έγκαιρη και έγκυρη παρέμβαση. Οι νηπιαγωγοί, οι κλάδοι του ΕΕΠ καθώς και η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρονται ότι τα οφέλη μαθητών μικρής ηλικίας από την έκθεση σε μια ξένη γλώσσα αφορούν τις επιφανειακές δομές της γλώσσας. Το εκπαιδευτικό αυτό προσωπικό έχει στόχο να προάγει και να συμβάλει στην καλλιέργεια μαθησιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων λόγου – επικοινωνίας. Το υπουργείο μένει αδρανές ως προς τις ανάγκες που διαφαίνονται μέσα από τη μακροχρόνια ενασχόληση των συναδέλφων στα ΚΕΣΥ με θέματα που προκύπτουν μετά από τα αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών όπως είναι η σχολική ετοιμότητα, η υποστήριξη μαθητών με δυσκολίες λόγου και ομιλίας καθώς και η προώθηση της ελληνικής γλώσσας στους δί/πολύγλωσσους μαθητές. Η κάλυψη αναγκών στα νήπια στο πλαίσιο της πρόληψης, της έγκαιρης παρέμβασης για τον έγκαιρο εντοπισμό και αντιμετώπιση προβλημάτων λόγου, επικοινωνίας, συμπεριφοράς, καθώς και μαθησιακών δυσκολιών, τη συνεργασία των κλάδων ΕΕΠ με το λοιπό προσωπικό του σχολείου και τους γονείς θα είναι σημαντική και καινοτόμος προσθήκη στην εκπαιδευτική διαδικασία και την κοινωνία ευρύτερα. Για την επίτευξη των παραπάνω προτείνουμε την εφαρμογή υποστηρικτικών προγραμμάτων στα σχολεία, παράλληλα με το διδακτικό έργο από κλάδους του ΕΕΠ, και από το ΕΒΠ (σε θέματα αυτοεξυπηρέτησης μαθητών), οι οποίοι θα εργάζονται στη γενική εκπαίδευση, αποσκοπώντας σε ολιστική παρέμβαση, όπως αξίζει σ΄ ένα καινοτόμο σχολείο. Ζητάμε τη σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ, λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών κ.α. καθώς και ΕΒΠ και την κάλυψη αυτών, στη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Αναγκαίες προσθήκες: Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής: «γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού, καθώς επίσης και ένα ευρύ φάσμα υποστηρικτικών υπηρεσιών (Νηπιαγωγών και μαθητών) των κλάδων Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, ΠΕ21 Λογοθεραπευτών, ΠΕ23 Ψυχολόγων, ΠΕ25 Νοσηλευτών, ΠΕ28 Φυσικοθεραπευτών, ΠΕ29 Εργοθεραπευτών, ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».