Αξιότιμη κα. Υπουργέ
Από το έτος 1972 που ιδρύθηκε το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστήμιου Πατρών λειτούργησαν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ -και όχι τυχαία- η πρώτη τάξη του δημοτικού και του γυμνασίου. Από το 1978 ως εισαγωγική τάξη θεωρείται το νηπιαγωγείο συμπληρώνοντας τα κενά με κλήρωση, συνεχίζοντας στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Το συγκρότημα του ΠΣΠ Πατρών έχει τις εγκαταστάσεις του στο χωρο του Πανεπιστήμιου και τελεί υπό την άμεση εποπτεία των καθηγητών της Παιδαγωγικής σχολής του.
Η ιστορική αυτή αναδρομή για να θυμηθούμε και να μην ξεχνάμε τις ριζες μας, ότι για το Πειραματικό, αποτελεί δομικό στοιχείο η διασύνδεση των επιπέδων σχολικής εκπαίδευσης.
Με το νέο νομοσχέδιο καταργείται η διασύνδεση και χάνεται ο ιδρυτικός και ενιαίος χαρακτήρας των Πειραματικών σχολείων που είναι η τυχαία δειγματοληπτική επιλογή των μαθητών κατόπιν κληρώσεως για να επιτευχθεί η επιτυχημένη πειραματική και καινοτόμα εκπαίδευση σε όλη την εκπαιδευτική θητεία μέχρι το κατώφλι της τριτοβάθμιας. Η όλη προσπάθεια για την κατάργηση του και η μετατροπή του σε ένα ακόμα Πρότυπο σχολείο αριστείας δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην φαντασία και στην σκέψη, είναι ο θρίαμβος της αβεβαιότητας και της απόρριψης.
Δεν είναι δυνατόν τα παιδιά να ζουν στον σχολικό χώρο τους υπό την δαμόκλειο σπάθη ότι εάν δεν τα καταφέρουν στις εξετάσεις τόσο του δημοτικού προς το γυμνάσιο, όσο και του γυμνασίου προς το Λύκειο, θα "αποβληθούν" από αυτό, χάνοντας συμμαθητές, μαθησιακό χώρο και δασκάλους, ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΑΡΙΣΤΟΙ..
Αυτό θέλουμε για παιδιά 12 και 15 ετών ;;;;;; Δεν καταλαβαίνουν όσοι επεξεργάστηκαν την αλλαγή ότι αυτό αποτελεί στίγμα για την ψυχή των παιδιών;;;
O νέος νόμος όλα αυτά τα αγνοεί πλήρως. Παιδιά και έφηβοι έρχονται αντιμέτωποι με μια κατάσταση αλλαγών και μεγάλων δυσκολιών που τις βιώνουν ως συμμέτοχοι ή ως αμέτοχοι μάρτυρες. Μέσα στη σχολική κοινότητα αναπτύσσονται ισχυροί δεσμοί, ο μαθητής κινείται σε ενα γνώριμο πλαίσιο που του επιτρέπει να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί. Ο κυριολεκτικά παρωχημένος για την παιδική ψυχή ανταγωνισμός μέσω συνεχόμενων εξετάσεων με την επίφαση της αριστείας και η αποστειρωμένη γνώση, θεωρώ ότι δημιουργεί εγωκεντρικούς, υπερόπτες και φίλαυτους ανθρώπους. Συγχέονται ανεπίτρεπτα η άμιλλα με τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας άγχος και στρες στις παιδικές ψυχές
Ευαγγελία Λάππα
Μέλος Δ.Σ. Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Πειραμ. Γυμνασίου-Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών
Αξιότιμη κα. Υπουργέ Από το έτος 1972 που ιδρύθηκε το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστήμιου Πατρών λειτούργησαν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ -και όχι τυχαία- η πρώτη τάξη του δημοτικού και του γυμνασίου. Από το 1978 ως εισαγωγική τάξη θεωρείται το νηπιαγωγείο συμπληρώνοντας τα κενά με κλήρωση, συνεχίζοντας στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Το συγκρότημα του ΠΣΠ Πατρών έχει τις εγκαταστάσεις του στο χωρο του Πανεπιστήμιου και τελεί υπό την άμεση εποπτεία των καθηγητών της Παιδαγωγικής σχολής του. Η ιστορική αυτή αναδρομή για να θυμηθούμε και να μην ξεχνάμε τις ριζες μας, ότι για το Πειραματικό, αποτελεί δομικό στοιχείο η διασύνδεση των επιπέδων σχολικής εκπαίδευσης. Με το νέο νομοσχέδιο καταργείται η διασύνδεση και χάνεται ο ιδρυτικός και ενιαίος χαρακτήρας των Πειραματικών σχολείων που είναι η τυχαία δειγματοληπτική επιλογή των μαθητών κατόπιν κληρώσεως για να επιτευχθεί η επιτυχημένη πειραματική και καινοτόμα εκπαίδευση σε όλη την εκπαιδευτική θητεία μέχρι το κατώφλι της τριτοβάθμιας. Η όλη προσπάθεια για την κατάργηση του και η μετατροπή του σε ένα ακόμα Πρότυπο σχολείο αριστείας δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην φαντασία και στην σκέψη, είναι ο θρίαμβος της αβεβαιότητας και της απόρριψης. Δεν είναι δυνατόν τα παιδιά να ζουν στον σχολικό χώρο τους υπό την δαμόκλειο σπάθη ότι εάν δεν τα καταφέρουν στις εξετάσεις τόσο του δημοτικού προς το γυμνάσιο, όσο και του γυμνασίου προς το Λύκειο, θα "αποβληθούν" από αυτό, χάνοντας συμμαθητές, μαθησιακό χώρο και δασκάλους, ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΑΡΙΣΤΟΙ.. Αυτό θέλουμε για παιδιά 12 και 15 ετών ;;;;;; Δεν καταλαβαίνουν όσοι επεξεργάστηκαν την αλλαγή ότι αυτό αποτελεί στίγμα για την ψυχή των παιδιών;;; O νέος νόμος όλα αυτά τα αγνοεί πλήρως. Παιδιά και έφηβοι έρχονται αντιμέτωποι με μια κατάσταση αλλαγών και μεγάλων δυσκολιών που τις βιώνουν ως συμμέτοχοι ή ως αμέτοχοι μάρτυρες. Μέσα στη σχολική κοινότητα αναπτύσσονται ισχυροί δεσμοί, ο μαθητής κινείται σε ενα γνώριμο πλαίσιο που του επιτρέπει να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί. Ο κυριολεκτικά παρωχημένος για την παιδική ψυχή ανταγωνισμός μέσω συνεχόμενων εξετάσεων με την επίφαση της αριστείας και η αποστειρωμένη γνώση, θεωρώ ότι δημιουργεί εγωκεντρικούς, υπερόπτες και φίλαυτους ανθρώπους. Συγχέονται ανεπίτρεπτα η άμιλλα με τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας άγχος και στρες στις παιδικές ψυχές Ευαγγελία Λάππα Μέλος Δ.Σ. Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Πειραμ. Γυμνασίου-Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών