Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1γ) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τη λειτουργία ομίλων με μαθητές των ΠΠΣ αλλά και με μαθητές από όλα τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ, ΔΡ. ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, Γ. ΠΕΙΡ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ | 20 Ιανουαρίου 2011, 01:17
Η λειτουργία μαθητικών ομίλων είναι ασφαλώς θετική. Μια πτυχή της σχετιικής πρότασης εγείρει, ωστόσο, ισχυρές παιδαγωγικές αντιρρήσεις: η συμμετοχή μαθητών από διάφορες σχολικές μονάδες σε ομίλους που θα λειτουργούν στο πλαίσιο των πειραματικών σχολείων. Ο όμιλος στην πράξη μοιραία θα προσλάβει τη δυναμική τάξης. Συνιστά ανασταλτικό παράγοντα στη κοινωνικοποίηση του παιδιού και στην ψυχοσυναισθηματική ολοκλήρωσή του η παράλληλη συμμετοχή του σε τάξεις διαφορετικής δυναμικής. Ο όρος τάξη νοηματοδοτείται εδώ (από και) στο πλαίσιο της δεδομένης μαθητικής κοινότητας. Πρόκειται για το θεμελιώδες μειονέκτημα του πειράματος "Σάμερχιλ". Ανάλογα προβλήματα δημιουργεί η παράλληλη φοίτηση στην "φροντιστηριακή τάξη" και "τη σχολική"( Βγενοπούλου, 2002).'Ομιλοι πρέπει να δημιουργηθούν σε κάθε σχολείο.