Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1δ) Διατυπώστε τις απόψεις σας για το ρόλο των ΠΠΣ στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πρακτικής, της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ, ΔΡ. ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ, Γ. ΠΕΙΡ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ | 20 Ιανουαρίου 2011, 03:28
Η πρακτική διδακτική άσκηση και εντέλει η εκπαιδευτική εξάσκηση των φοιτητών έως σήμερα υπήρξε καλή και στη ασφγαλώς μπορεί να γίνει καλύτερη. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, θα πρέπει το εκπαιδευτικό προσωπικό των πειραματικών σχολείων να λειτουργήσει απερίσπαστο σε ένα περιβάλλον παιδαγωγικά οικείο και εργασιακά φιλόξενο. Επιπρόσθετα θα πρέπει να ενισχύεται στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών με βάση τη διαρκώς ανανεούμενη επιστημονική οπτική. Δυστυχώς, τίποτα από τα παραπάνω δεν διασφαλίζει η παρούσα νομοθετική πρόταση.Οι υπάρχοντες εκπιδευτικοί χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση του έως τώρα έργου τους θεωρούνται αναλώσιμοι σε μια κρίση, στην οποία δεν θα συμμετέχουν οι κύριοι αποτιμητές της προσφοράς τους ή οι βασικοί τιμητές των ελλείψεων τους, δηλαδή οι γονείς που κοπίασαν μαζί τους και οι μαθητές τους. Αυτοί όμως οι αξιολογητές είναι πανευρωπαϊκά θεσμοθετημένοι( MacLee, 2000) και επιστημονικά κατοχυρωμένοι (Bloonfield, 2007). Τα αντικειμενικά κριτήρια δεν αποτελούν αξιολογική πανάκεια ικανή να εκθέτει λευκασμένους στα έδρανα και έμπειρους εκπαιδευτικούς στην αγορά του επιστημονικού ανταγωνισμού, που καταντά άγονη αντιπαράθεση τίτλων. Δεν χτίζεται έτσι το οικοδόμημα της εκπαίδευσης. Έτσι, ναρκοθετείται. Ο διαλεκτικός χαρακτήρας της επιστήμης πάντα θα φέρνει κάποιους νεότερους με περισσότερα τυπικά προσόντα από τους αρχαιότερους που τα απέκτησαν ωστόσο σε δυσκολότερους καιρούς. Ο εκπαιδευτικός των πειραματικών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως εξάρτημα με ημερομηνία λήξεως! Σε ποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα σε ολόκληρο τον κόσμο ο εγκεκριμένος κατά νόμο καθηγητής εκτίθεται με βάση μόνο τυπικά - αντικειμενικά του προσόντα σε συνεχείς κρίσεις σε όλη του τη σταδιοδρομία; Η έως τώρα εκπαιδευτική του προσφορά δεν είναι ένα ουσιατικό αντικειμενικό προσόν; Αυτό ποιος θα το αποτιμήσει; Αν πραγματικά αναλώνεται στο εκπαιδευτικό έργο του τότε οι απερίσπαστοι νεότεροι του ερευνητές, που θα διεκδικήσουν την θέση του, θα έχουν περισσότερα από αυτόν αντικειμενικά προσόντα. Η επιστήμη και η εκπαίδευση είναι ένα οικοδόμημα που χτίζεται με κοινωνικές συνθέσεις και όχι αντιπαραθέσεις. Συναφές και το θέμα του ωραρίου. Το μειωμένο ωράριο των εκπαιδευτικών των πειραματικών είναι ευκαιρία επιστημονικής ενεργοποίησης όχι φεουδαρχικό προνόμιο. Κριτήριο η απόδοσή του. Απέδωσε έως τώρα στην προαγωγή της επιστημονικής δράσης ; Πριν το καταργήσει το Υπουργείο ας διαπιστώσει την αποδοτικότητά του και θα εκπλαγεί! Προκαλώ τους ιθύνοντες σε μια επιστασία, για τη συγγραφή βιβλίων, την έκδοση κειμένων της προγονικής γραμματείας,την έρευνα σε αρχεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,τις επιστημονικές ημερίδες, τόσο στο επίπεδο της σχολικής μονάδας που υπηρετώ, όσο και σε έμενα προσωπικά. Οι γενικεύσεις δεν ωφελούν. Πάντως, αιτιολογούν την ελαφρώς οργισμένη λύπη μου. Έχω την αίσθηση ότι τίμησα ό, τι μου πρόσφερε η Πολιτεία. Ας το δει και ας κρίνει. Ελπίζω μόνο να κρίνει με τα οξυδερκή μάτια των μαθητών και όχι με τις αμβλυωπικές γραφεικρατικές παρωπίδες. Ελπίζω επίσης στις "αντικειμενικές προσλήψεις" των εκπαιδευτικών να μην επιβεβαιωθεί η ρήση του Χ. Μαρκούζε: " η επιμελώς κινούμενη υγρή γλώσσα αποδεικνύεται στο δυτικό πολιτισμό πιο αποτελεσματική από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια".