Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΠΕΔΜΗΔΕ | 5 Μαΐου 2020, 18:48
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΔΜΗΔΕ) ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Αξιότιμοι κύριοι, Θα σταθούμε επιγραμματικά ως Ένωση σε ορισμένα επίμαχα σημεία του νομοσχεδίου, και, εφόσον κληθούμε να συμμετάσχουμε ενεργά σε έναν ουσιαστικό διάλογο με Ενώσεις, Ομοσπονδίες και Φορείς προς όφελος των εκπαιδευτικών διεργασιών, με χαρά μας να παραστούμε. -Στο δημιουργώ και καινοτομώ στο Δημοτικό, θεωρούμε πως θα πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε εμπειρία στην κατεργασία της ύλης με χειρισμό εργαλείων για βελτίωση των ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και ει δυνατόν να συνδυαστεί με τις δράσεις STEΑM. -Η νεανική επιχειρηματικότητα δεν υπηρετεί κάτι το ουσιαστικό σε αυτή την εκπαιδευτική βαθμίδα. -Για το Γυμνάσιο ή Ένωσή μας έχει επανειλημμένως προτείνει τον εμπλουτισμό του κλάδου μαθήματος: «Τεχνολογία», με νέα αντικείμενα (ηλεκτρονικά, τεχνικό σχέδιο, 3D printing, ρομποτική) και ενίσχυση των σχολικών εργαστηρίων του. Σημειώνεται, ότι η Τεχνολογία, δεν μπορεί να συρρικνώνεται στο μάθημα της Πληροφορικής. -Επίσης, για το ΓΕΛ, εισαγωγή στο πρόγραμμα του ΓΕΛ ενός εργαστηριακού μαθήματος STEΑM καθώς και της επιστήμης και της τεχνολογίας στην κοινωνία και την ιστορία. Προτείνουμε την υποχρεωτική εισαγωγή STEAM σε Γυμνάσιο, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και την εισαγωγή του μαθήματος τεχνικού σχεδίου ως μάθημα επιλογής στο ΓΕΛ (στην Γ Λυκείου ως έχει). -Ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης σε τι θα διαφέρει από τον σύμβουλο καθηγητή που υφίσταται στο πλαίσιο του προγράμματος ΜΝΑΕ; Θα πρέπει να καθορισθεί επακριβώς ο ρόλος του και να προηγηθεί ουσιαστική επιμόρφωση. -Σε ότι αφορά στα ΕΠΑ.Λ θα πρέπει να σημειώσουμε πως προτού εφαρμοσθεί οποιαδήποτε εκπαιδευτική πολιτική, απαιτείται η λεπτομερής (κατά περιοχή, οικονομική δραστηριότητα) καταγραφή των αναγκών σε ειδικότητες και αντίστοιχες δεξιότητες, συνεκτιμώντας αντίστοιχα στοιχεία από άλλες χώρες, έτσι ώστε να διαμορφωθεί μια πολίτική με στόχο το τι είναι αποτελεσματικότερο για τον μαθητή, ο οποίος μάλιστα πρέπει να διευρύνει και τις γενικές του γνώσεις, ώστε να καταστεί αύριο ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος και ένας υπεύθυνος και «ενεργός» πολίτης. -Για το ηλικιακό όριο που τίθεται τα δεκαεπτά (17) έτη ως ανώτατο όριο ηλικίας για την εγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. με το αιτιολογικό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών, εξ όσων γνωρίζουμε και μετά από ενδελεχή αναδίφηση σχετικής βιβλιογραφίας, δεν βρήκαμε κάποια μελέτη που να τεκμηριώνει. Επίσης, το παρατηρητήριο για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, δεν έχει αναρτήσει κάποια σχετική δημοσιευμένη μελέτη, οπότε η αιτιολόγηση δείχνει ατεκμηρίωτη επιστημονικά. Στη σύγχρονη εποχή η εξέλιξη της τεχνολογίας ορισμένα επαγγέλματα αλλάζουν και νέα δημιουργούνται. Επιπλέον, το περίγραμμα πολλών θέσεων εργασίας συνδυάζει γνώσεις και δεξιότητες πολλών ειδικοτήτων και απαιτεί την εκπαίδευση σε περισσότερες από μια ειδικότητες. Στη χώρα μας με την μεγάλη ανεργία των νέων και την μεγάλη αύξηση των πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης, οι επιχειρήσεις εντοπίζουν ελλείψεις σε τεχνικές και οριζόντιες δεξιότητες στο προσωπικό τους. Το ηλικιακό όριο στα ΕΠΑ.Λ. δεν διευκολύνει την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας και αφαιρεί τη δυνατότητα από τους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. και των ΓΕ.Λ. να ενισχύσουν το επαγγελματικό τους προφίλ, αποκτώντας και δεύτερη ειδικότητα για να ανταπεξέλθουν στις σύνθετες απαιτήσεις του νέου εργασιακού περιβάλλοντος. Εάν πρέπει να τεθεί ένα ηλικιακό όριο ούτως ή άλλως για αποφυγή άλλων φαινομένων όπως εγγραφών που δεν ολοκληρώνουν τη φοίτηση, αυτό θα πρέπει να προκύψει από εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη μελέτη και αφού ληφθούν υπόψη όλες οι παράμετροι. Ενδεικτικά, στις ημερήσιες σχολές του ΟΑΕΔ, το ηλικιακό όριο είναι τα 23 έτη. Σε πολύ γενικές γραμμές επικεντρωνόμαστε αρχικώς στα ανωτέρω, με την ελπίδα ενός ουσιαστικού διαλόγου για εξορθολογισμό και επαναπροσδιορισμό των ανωτέρω βασικών σημείων, στον οποίο και θα πρέπει να συμμετάσχουμε. Το Δ.Σ της Ένωσης http://www.edmide.gr/ pedmide@gmail.com