ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΕΞΑΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Με το εν λόγω σχέδιο νόμου, χωρίς καμία προφανή αιτιολογική σκέψη, μετατρέπεται σε πρότυπο ένα ιστορικό πειραματικό σχολείο, που έχει διαχρονικά τιμήσει τον ρόλο του ως πειραματικού, παρά την ανά περιόδους μη υποστήριξή του από την Πολιτεία. Είναι γεγονός ότι εδώ και καιρό στο εξαθέσιο δημοτικό σχολείο του ΠΣΠΑ υπάρχουν δάσκαλοι που έχουν σταθεί ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, εφαρμόζοντας καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας – ψηφιακή ανοιχτή τάξη - , σύμφωνα με τις επιταγές της εξέλιξης του τρόπου διδασκαλίας, κάτι που άλλωστε κατέστη ακόμη περισσότερο αναγκαίο όταν όλα τα σχολεία έκλεισαν αιφνίδια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Από τις 12 Μαρτίου 2020 οι μαθητές της β’ τάξης δημοτικού κάνουν καθημερινά μάθημα μέσω της ήδη, από την αρχή της σχολικής περιόδου ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία συνδυάζει ποικίλα γνωστικά εργαλεία και εκπαιδευτικές μεθόδους, προσαρμόζοντας μάλιστα και παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας στην σύγχρονη τεχνολογία. Τα παραπάνω δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε αυτονόητα, λαμβάνοντας υπόψη ότι ακόμα και γνωστά ιδιωτικά σχολεία της χώρας μας άργησαν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα, με αμφιβόλου ποιότητας ψηφιακά εργαλεία.
Η κ. Υπουργός οφείλει να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τον ρόλο του ΠΣΠΑ ως πειραματικού σχολείου με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, όπως ανωτέρω, οι οποίες θα εφαρμόζονται από την α’ τάξη του δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του λυκείου, διατηρώντας τον ενιαίο χαρακτήρα αυτού του ιστορικού σχολείου, με στόχο οι παραπάνω καλές πρακτικές, αφού αξιολογηθούν, να διαχυθούν σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας μας.
Η αριστεία είναι θεμιτή και ευκταία, όμως ο πραγματικά καλλιεργημένος – άριστος μαθητής είναι αυτός που έχει διδαχθεί με τρόπο σύγχρονο, καινοτόμο, φρέσκο, που σέβεται την φαντασία του και εκμαιεύει τα ταλέντα του, εκμεταλλευόμενος συγχρόνως τα οφέλη της παραδοσιακής διδασκαλίας , και τα παραπάνω είναι ακριβώς η δουλειά που παράγει ένα πειραματικό σχολείο. Χωρίς το «πείραμα» η έννοια της αριστείας είναι κενή περιεχομένου. Σχολεία, επομένως, όπως το ΠΣΠΑ , που «παλεύουν» εδώ και δεκαετίες να εξελίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία, με πενιχρά μέσα, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΕΞΑΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ. Με το εν λόγω σχέδιο νόμου, χωρίς καμία προφανή αιτιολογική σκέψη, μετατρέπεται σε πρότυπο ένα ιστορικό πειραματικό σχολείο, που έχει διαχρονικά τιμήσει τον ρόλο του ως πειραματικού, παρά την ανά περιόδους μη υποστήριξή του από την Πολιτεία. Είναι γεγονός ότι εδώ και καιρό στο εξαθέσιο δημοτικό σχολείο του ΠΣΠΑ υπάρχουν δάσκαλοι που έχουν σταθεί ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, εφαρμόζοντας καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας – ψηφιακή ανοιχτή τάξη - , σύμφωνα με τις επιταγές της εξέλιξης του τρόπου διδασκαλίας, κάτι που άλλωστε κατέστη ακόμη περισσότερο αναγκαίο όταν όλα τα σχολεία έκλεισαν αιφνίδια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Από τις 12 Μαρτίου 2020 οι μαθητές της β’ τάξης δημοτικού κάνουν καθημερινά μάθημα μέσω της ήδη, από την αρχή της σχολικής περιόδου ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία συνδυάζει ποικίλα γνωστικά εργαλεία και εκπαιδευτικές μεθόδους, προσαρμόζοντας μάλιστα και παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας στην σύγχρονη τεχνολογία. Τα παραπάνω δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε αυτονόητα, λαμβάνοντας υπόψη ότι ακόμα και γνωστά ιδιωτικά σχολεία της χώρας μας άργησαν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα, με αμφιβόλου ποιότητας ψηφιακά εργαλεία. Η κ. Υπουργός οφείλει να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τον ρόλο του ΠΣΠΑ ως πειραματικού σχολείου με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, όπως ανωτέρω, οι οποίες θα εφαρμόζονται από την α’ τάξη του δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του λυκείου, διατηρώντας τον ενιαίο χαρακτήρα αυτού του ιστορικού σχολείου, με στόχο οι παραπάνω καλές πρακτικές, αφού αξιολογηθούν, να διαχυθούν σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας μας. Η αριστεία είναι θεμιτή και ευκταία, όμως ο πραγματικά καλλιεργημένος – άριστος μαθητής είναι αυτός που έχει διδαχθεί με τρόπο σύγχρονο, καινοτόμο, φρέσκο, που σέβεται την φαντασία του και εκμαιεύει τα ταλέντα του, εκμεταλλευόμενος συγχρόνως τα οφέλη της παραδοσιακής διδασκαλίας , και τα παραπάνω είναι ακριβώς η δουλειά που παράγει ένα πειραματικό σχολείο. Χωρίς το «πείραμα» η έννοια της αριστείας είναι κενή περιεχομένου. Σχολεία, επομένως, όπως το ΠΣΠΑ , που «παλεύουν» εδώ και δεκαετίες να εξελίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία, με πενιχρά μέσα, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.