Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικόΣχόλιο του χρήστη ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟΦ ΠΡΟΤΥΠΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝΙΚ | 5 Μαΐου 2020, 18:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ που αποτελείται από τους εκπροσώπους των συλλόγων/συνδέσμων των αποφοίτων των Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, Ιωνιδείου Προτύπου Σχολής, Ευαγγελικής Προτύπου Σχολής, Προτύπου Σχολής Αναβρύτων, Ζωσιμαίας Σχολής, Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών, Α’ Πειραματικού Σχολείου Πλάκας-Γενναδίου, Ζανείου Πειραματικού Σχολείου Πειραιά Οι καθηγητές των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων για να διοριστούν σε αυτά πρέπει να συγκεντρώνουν, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και να εργάζονται σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων. Κατά συνέπεια οι ευθύνες τους, οι ώρες εργασίας και η ένταση εργασίας τους είναι αυξημένες σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς των λοιπών σχολείων. Παρόλα αυτά στο σχέδιο νόμου απουσιάζουν τα κίνητρα υπέρ των εκπαιδευτικών που θα κληθούν ή θα προκληθούν να αναλάβουν το ιδιαίτερης βαρύτητας φορτίο της επιτυχούς λειτουργίας των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων. Σε κανένα άρθρο του νομοσχεδίου δεν προβλέπεται αξιοκρατική ανταπόδοση σε εκπαιδευτικούς των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, αλλά ούτε καν σε αυτούς που τοποθετεί με διακεκριμένες θέσεις ευθύνης όπως του Σχολικού Συντονιστή, μέλους του ΕΠΕΣ, μέλους της ΔΕΠΠΣ. Με αυτό τον τρόπο ακυρώνεται στην πράξη η προαγωγή της αριστείας και την επιτυχία πρωτοπόρων και καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, έστω και σε πειραματικό επίπεδο, δυσχεραίνεται η στελέχωση των σχολείων με αξιόλογους και προσοντούχους εκπαιδευτικούς που είναι απαραίτητα για την εφαρμογή και επιτυχία των σκοπών του σχεδίου νόμου, αλλά και για την απόδειξη της θέλησης της Πολιτείας για την επίτευξή τους. Γι’ αυτό προτείνεται να ενταχθούν στο συγκεκριμένο άρθρο διατάξεις με τις οποίες να καθιερώνονται τα εξής κίνητρα υπέρ των καθηγητών των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων: α) Επίδομα θέσης ευθύνης ή αμοιβή που συνδέεται με την αξιολόγηση της θέσης εργασίας β) διπλή μοριοδότηση (άρθρο 42) της θετικά αξιολογημένης θητείας των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για την κατάληψη θέσεων ευθύνης γ) Μειωμένο ωράριο.