Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείουΣχόλιο του χρήστη ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟΦ ΠΡΟΤΥΠΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝΙΚ | 5 Μαΐου 2020, 18:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ που αποτελείται από τους εκπροσώπους των συλλόγων/συνδέσμων των αποφοίτων των Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, Ιωνιδείου Προτύπου Σχολής, Ευαγγελικής Προτύπου Σχολής, Προτύπου Σχολής Αναβρύτων, Ζωσιμαίας Σχολής, Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών, Α’ Πειραματικού Σχολείου Πλάκας-Γενναδίου, Ζανείου Πειραματικού Σχολείου Πειραιά Στις προτάσεις επί του άρθρου 17 του σχεδίου νόμου εκθέσαμε τους λόγους για τους οποίους επιβάλλεται η αναγνώριση του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν οι Απόφοιτοι του Σχολείου α) στην ουσιαστική και πολύπλευρη στήριξη των ΠΣ και ΠΕΙΣ ως θεσμού που υπηρετεί την, υψηλού επιπέδου, δωρεάν δημόσια παιδεία και β) στην λειτουργία του ΠΣ και ΠΕΙΣ (εκπαιδευτική, διοικητική, οικονομική). Στο άρθρο 22 του σχεδίου νόμου ορίζεται ότι Συμβούλιο στήριξης σχολείου αποτελείται από: «γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων και δ) δύο (2) διακεκριμένες προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας, κατά προτίμηση απόφοιτους του σχολείου, οι οποίοι ορίζονται από τα μέλη των περ. α΄ έως γ΄». Δηλαδή η συμμετοχή κάποιων αποφοίτων του σχολείου είναι δυνητική και όχι υποχρεωτική και μάλιστα τίθεται υπό την αίρεση της επιλογής τους από τον Διευθυντή του σχολείου και τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων, ήτοι από πρόσωπα των οποίων ο χρονικός ορίζοντας του ακόμη και σοβαρού ενδιαφέροντος τους για το σχολείο είναι αντικειμενικά περιορισμένος. Επισημαίνουμε ακόμη ότι εν προκειμένω τα εξής: α) οι Σύλλογοι Αποφοίτων των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων έχουν μια διαχρονική σχέση με το σχολείο και β) τα μέλη των Συλλόγων Αποφοίτων συμμετέχουν σ’ αυτούς τους συλλόγους επειδή υποστηρίζουν έμπρακτα τον θεσμό των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων και επιθυμούν την προαγωγή της δημόσιας δωρεάν παιδείας υψηλών απαιτήσεων. Την αναγκαία αυτή προϋπόθεση, δηλαδή την έμπρακτη στήριξη του θεσμού των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων, δεν είναι βέβαιο ότι την διαθέτουν ΟΛΟΙ οι απόφοιτοι του σχολείου, έστω και αν αυτοί είναι διακεκριμένες προσωπικότητες της Πολιτείας ή/και του κοινωνικού βίου. Επίσης η κρίσιμη αυτή επιλογή δεν είναι, κατά την άποψη μας, σωστό να ανατίθεται σε τρίτα πρόσωπα (Διευθυντή του σχολείου και τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων) οι οποίοι, εκτός των άλλων, δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα στοιχεία και την αναγκαία πληροφόρηση για την επιλογή των καταλληλότερων προσώπων από τους αποφοίτους. Κατόπιν των ανωτέρω προτείνουμε την εξής διατύπωση της περ. δ της παρ. 1 του άρθρου αυτού: δ) «δύο (2) διακεκριμένες προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας μέλη του Συλλόγου Αποφοίτων του σχολείου τα οποία προτείνονται από το Δ.Σ. του οικείου Συλλόγου Αποφοίτων. Σε περίπτωση που δεν υφίσταται ή δεν λειτουργεί Σύλλογος Αποφοίτων του σχολείου τότε οι δύο (2) διακεκριμένες προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας, κατά προτίμηση απόφοιτοι του σχολείου, μετά από δημόσια πρόσκληση και επιλογή τους από τα υπόλοιπα μέλη των περιπτώσεων α΄ έως γ.