ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ & ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΣΤΑ 3 ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από την ίδρυση του το 1929, αποτέλεσε ένα σχολείο πρότυπο, πρότυπο με την έννοια του πειραματισμού, της παρατήρησης και της εφαρμογής καινοτόμων μεθόδων σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο όπως υποδηλώνει και το όνομά του και όχι με την έννοια της προσέλκυσηςσυγκέντρωσης των «άριστων». Οι υψηλές έως και άριστες επιδόσεις των μαθητών του ήταν απόρροια ενός υποδειγματικού πλαισίου λειτουργίας σε ένα περιβάλλον παροχής παιδείας υψηλού επιπέδου, καλλιέργειας, προβληματισμού, πειραματισμού σε μεθόδους και καινοτομίες! Ήταν απόρροια της έμπνευσης εκπαιδευτικών, διευθυντών και εποπτών -με αδιαμφισβήτητο εκτόπισμα- που πέρασαν από αυτά τα σχολεία.
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου για την Παιδεία επίκειται η διχοτόμηση εάν όχι «τριχοτόμηση» τριών ιστορικά διασυνδεδεμένων σχολείων δυο εκ των οποίων μάλιστα,- ΠΣΠΘ & ΠΣΠΑ- διέπονται από τον ίδιο ιδρυτικό νόμο (ν. 4376/1929). Τα σχολεία αυτά όπως και το ΠΣΠΠ αργότερα (1972), λειτουργήσαν ως «εργαστήρια» πειραματισμού επιτελώντας σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο. Η μονοσήμαντη αλλαγή του μαθητικού πληθυσμού με την μετατροπή του μισού σχολείου σε πρότυπο μέσω των εξετάσεων από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αλλά και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο δεν εξασφαλίζει την αναβάθμισή τους και δεν θα τα κάνει "πρότυπα" με την παλιά του όρου έννοια έτσι όπως αναλύθηκε παραπάνω. Αντίθετα θα:
i.ΑΛΛΟΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ, ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ, ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ο οποίος διατηρήθηκε επί 90 έτη σε ένα ενιαίο σχολικό συγκρότημα με κοινό αύλιο χώρο και συχνά κοινούς εκπαιδευτικούς. ‘Αλλωστε, τα οφέλη της διασύνδεσης έχουν ήδη αναδειχθεί από εσάς στη σχετική τροπολογία του 2015 και στην αιτιολογική σας έκθεση κατά τη διασύνδεση του Μαράσλειου Πειραματικού Δημοτικού με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Πλάκας, τα οποία έως τότε δεν ήταν διασυνδεδεμένα. Αναλογιστείτε τα οφέλη μιας διασύνδεσης που μετρά 90 έτη!
ii.ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ για τις τάξεις προ των εισαγωγικών εξετάσεων καθώς το ενδιαφέρον για μάθηση θα μετατοπιστεί στο ενδιαφέρον για εισαγωγή στην επόμενη βαθμίδα.
iii. ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥ καθώς οι οικογένειες που επέλεξαν το ΠΣΠΘ άφησαν τα σχολεία της γειτονιάς τους και την εκεί ένταξη & κοινωνικοποίηση γνωρίζοντας ότι τα παιδιά τους θα φοιτήσουν για 13 συναπτά έτη σε αυτό.
Τόσο τα ΠΕΙ.Σ. όσο και τα Π.Σ. έχουν τη θέση τους στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Ωστόσο, η αποστολή και το έργο που καλούνται να επιτελέσουν είναι διακριτά. Η μετατροπή των «μεν» σε «δε» δεν συνεπάγεται και την αναβάθμισή τους.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα πρέπει να επανεξετασθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 13. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ & Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ 3 ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΣΠΘ, ΠΣΠΑ, ΠΣΠΠ.
Με εκτίμηση
Κέλλυ Μαριβίδου
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ & ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΣΤΑ 3 ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από την ίδρυση του το 1929, αποτέλεσε ένα σχολείο πρότυπο, πρότυπο με την έννοια του πειραματισμού, της παρατήρησης και της εφαρμογής καινοτόμων μεθόδων σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο όπως υποδηλώνει και το όνομά του και όχι με την έννοια της προσέλκυσηςσυγκέντρωσης των «άριστων». Οι υψηλές έως και άριστες επιδόσεις των μαθητών του ήταν απόρροια ενός υποδειγματικού πλαισίου λειτουργίας σε ένα περιβάλλον παροχής παιδείας υψηλού επιπέδου, καλλιέργειας, προβληματισμού, πειραματισμού σε μεθόδους και καινοτομίες! Ήταν απόρροια της έμπνευσης εκπαιδευτικών, διευθυντών και εποπτών -με αδιαμφισβήτητο εκτόπισμα- που πέρασαν από αυτά τα σχολεία. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου για την Παιδεία επίκειται η διχοτόμηση εάν όχι «τριχοτόμηση» τριών ιστορικά διασυνδεδεμένων σχολείων δυο εκ των οποίων μάλιστα,- ΠΣΠΘ & ΠΣΠΑ- διέπονται από τον ίδιο ιδρυτικό νόμο (ν. 4376/1929). Τα σχολεία αυτά όπως και το ΠΣΠΠ αργότερα (1972), λειτουργήσαν ως «εργαστήρια» πειραματισμού επιτελώντας σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο. Η μονοσήμαντη αλλαγή του μαθητικού πληθυσμού με την μετατροπή του μισού σχολείου σε πρότυπο μέσω των εξετάσεων από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αλλά και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο δεν εξασφαλίζει την αναβάθμισή τους και δεν θα τα κάνει "πρότυπα" με την παλιά του όρου έννοια έτσι όπως αναλύθηκε παραπάνω. Αντίθετα θα: i.ΑΛΛΟΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ, ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ, ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ο οποίος διατηρήθηκε επί 90 έτη σε ένα ενιαίο σχολικό συγκρότημα με κοινό αύλιο χώρο και συχνά κοινούς εκπαιδευτικούς. ‘Αλλωστε, τα οφέλη της διασύνδεσης έχουν ήδη αναδειχθεί από εσάς στη σχετική τροπολογία του 2015 και στην αιτιολογική σας έκθεση κατά τη διασύνδεση του Μαράσλειου Πειραματικού Δημοτικού με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Πλάκας, τα οποία έως τότε δεν ήταν διασυνδεδεμένα. Αναλογιστείτε τα οφέλη μιας διασύνδεσης που μετρά 90 έτη! ii.ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ για τις τάξεις προ των εισαγωγικών εξετάσεων καθώς το ενδιαφέρον για μάθηση θα μετατοπιστεί στο ενδιαφέρον για εισαγωγή στην επόμενη βαθμίδα. iii. ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥ καθώς οι οικογένειες που επέλεξαν το ΠΣΠΘ άφησαν τα σχολεία της γειτονιάς τους και την εκεί ένταξη & κοινωνικοποίηση γνωρίζοντας ότι τα παιδιά τους θα φοιτήσουν για 13 συναπτά έτη σε αυτό. Τόσο τα ΠΕΙ.Σ. όσο και τα Π.Σ. έχουν τη θέση τους στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Ωστόσο, η αποστολή και το έργο που καλούνται να επιτελέσουν είναι διακριτά. Η μετατροπή των «μεν» σε «δε» δεν συνεπάγεται και την αναβάθμισή τους. Για όλους τους παραπάνω λόγους, θα πρέπει να επανεξετασθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 13. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ & Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ 3 ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΣΠΘ, ΠΣΠΑ, ΠΣΠΠ. Με εκτίμηση Κέλλυ Μαριβίδου