ΙΣΟΤΗΤΑ
Το παρόν άρθρο αποτελεί κατάφορη παραβίαση του Συντάγματος (άρθρο 4 αρχή της ισότητας ) αλλά και του άρθρου 14 της Ε.Σ.Δ.Α. Στόχος τόσο της Εθνικής όσο και της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας είναι να εξασφαλίσει σε όλα τα άτομα ΙΣΟΤΙΜΕΣ και ΔΙΚΑΙΕΣ προοπτικές πρόσβασης στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην κοινωνία.
Εν προκειμένω μεταξύ μαθητών προτύπων και πειραματικών σχολείων παρατηρείται άνιση μεταχείριση αφού ο μαθητής του προτύπου γυμνασίου πρέπει να αποδείξει με εξετάσεις για δεύτερη φορά την αξία του ώστε να συνεχίσει τη φοίτησή του στο συνδεδεμένο λύκειο, ενώ ο «τυχερός» της κλήρωσης του πειραματικού γυμνασίου συνεχίζει να ευνοείται από την τύχη του (χωρίς δηλαδή να μπει για 2η φορά σε διαδικασία κλήρωσης) έως της αποφοιτήσεώς του από το πειραματικό λύκειο.
Συνεπώς οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων υφίστανται και για αυτό το λόγο δυσμενέστερη μεταχείριση έναντι των μαθητών των πειραματικών γυμνασίων λόγω του χαρακτηριστικού τους να είναι ΑΡΙΣΤΟΙ.
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ
Επιπλέον το άρθρο 2 του ΑΚ εκφράζει την αρχή της μη αναδρομικότητας του νόμου ώστε να επιτυγχάνεται η βεβαιότητα των δικαιωμάτων, και να μην κλονίζεται η εμπιστοσύνη του πολίτη στην προοπτική μη ανατροπής ήδη δημιουργημένων σχέσεων και καταστάσεων.
Επίσης και ο ΠΚ απαγορεύει την αναδρομική εφαρμογή του αυστηρότερου (δυσμενέστερου) της αξιόποινης πράξης νόμου. Για παράδειγμα, ο νομοθέτης προστατεύει το δικαίωμα του κατηγορουμένου να τύχει της ευνοϊκότερης μεταχείρισης. Πώς είναι λοιπόν δυνατόν οι αριστούχοι μαθητές των προτύπων γυμνασίων που εισήχθησαν με το δεδομένο ότι δεν θα συμμετάσχουν σε εξετάσεις εισαγωγής στο συνδεδεμένο πρότυπο λύκειο, να καλούνται εκ των υστέρων (αναδρομικά) να υποστούν αιφνιδιαστικά την μη προβλεπόμενη κατά την εισαγωγή τους εκτός των άλλων και επιβαρυντική για τον οικογενειακό προϋπολογισμό διαδικασία συμμετοχής σε εξετάσεις εισαγωγής στην α΄ λυκείου.
ΙΣΟΤΗΤΑ Το παρόν άρθρο αποτελεί κατάφορη παραβίαση του Συντάγματος (άρθρο 4 αρχή της ισότητας ) αλλά και του άρθρου 14 της Ε.Σ.Δ.Α. Στόχος τόσο της Εθνικής όσο και της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας είναι να εξασφαλίσει σε όλα τα άτομα ΙΣΟΤΙΜΕΣ και ΔΙΚΑΙΕΣ προοπτικές πρόσβασης στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην κοινωνία. Εν προκειμένω μεταξύ μαθητών προτύπων και πειραματικών σχολείων παρατηρείται άνιση μεταχείριση αφού ο μαθητής του προτύπου γυμνασίου πρέπει να αποδείξει με εξετάσεις για δεύτερη φορά την αξία του ώστε να συνεχίσει τη φοίτησή του στο συνδεδεμένο λύκειο, ενώ ο «τυχερός» της κλήρωσης του πειραματικού γυμνασίου συνεχίζει να ευνοείται από την τύχη του (χωρίς δηλαδή να μπει για 2η φορά σε διαδικασία κλήρωσης) έως της αποφοιτήσεώς του από το πειραματικό λύκειο. Συνεπώς οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων υφίστανται και για αυτό το λόγο δυσμενέστερη μεταχείριση έναντι των μαθητών των πειραματικών γυμνασίων λόγω του χαρακτηριστικού τους να είναι ΑΡΙΣΤΟΙ. ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ Επιπλέον το άρθρο 2 του ΑΚ εκφράζει την αρχή της μη αναδρομικότητας του νόμου ώστε να επιτυγχάνεται η βεβαιότητα των δικαιωμάτων, και να μην κλονίζεται η εμπιστοσύνη του πολίτη στην προοπτική μη ανατροπής ήδη δημιουργημένων σχέσεων και καταστάσεων. Επίσης και ο ΠΚ απαγορεύει την αναδρομική εφαρμογή του αυστηρότερου (δυσμενέστερου) της αξιόποινης πράξης νόμου. Για παράδειγμα, ο νομοθέτης προστατεύει το δικαίωμα του κατηγορουμένου να τύχει της ευνοϊκότερης μεταχείρισης. Πώς είναι λοιπόν δυνατόν οι αριστούχοι μαθητές των προτύπων γυμνασίων που εισήχθησαν με το δεδομένο ότι δεν θα συμμετάσχουν σε εξετάσεις εισαγωγής στο συνδεδεμένο πρότυπο λύκειο, να καλούνται εκ των υστέρων (αναδρομικά) να υποστούν αιφνιδιαστικά την μη προβλεπόμενη κατά την εισαγωγή τους εκτός των άλλων και επιβαρυντική για τον οικογενειακό προϋπολογισμό διαδικασία συμμετοχής σε εξετάσεις εισαγωγής στην α΄ λυκείου.