Το θέμα της σεξουαλικής αγωγής αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και λεπτό ζήτημα και η επιπόλαιη και ισοπεδωτική αντιμετώπισή του μέσα στη σχολική τάξη ενέχει κινδύνους για την ομαλή και ισορροπημένη ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών.
Παρά τις γενικότερες εντυπώσεις, δεν υπάρχουν αδιαμφισβήτητα επιστημονικά δεδομένα ότι η σεξουαλική αγωγή στο σχολείο μπορεί να επηρεάσει θετικά την σεξουαλική συμπεριφορά στους νέους και να μειώσει τους κινδύνους.
Πρόσφατες, διεθνώς αξιόπιστες μετααναλύσεις της COCHRANE Database of Systematic Reviews, δείχνουν ότι δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα για την απόδειξη της αποτελεσματικότητας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρόληψη της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης και των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων (School-based interventions for preventing HIV, sexually transmitted infections, and pregnancy in adolescents. http://cochranelibrary-wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD006417.pub3/full .
Τα προγράμματα πρόληψης της σεξουαλικής κακοποίησης προσφέρουν αύξηση των γνώσεων, αλλά δεν έχει ελεγχθεί η αποτελεσματικότητά τους στην πρόληψη της κακοποίησης (School-based education programmes for the prevention of sexual abuse. Cochrane Database Syst Rev, 2015;16(4):CD004380).
Σύμφωνα με τη μέχρι τώρα νομοθεσία και την «Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα», «Οι γονείς έχουν, κατά προτεραιότητα, το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους» (άρθρο 26, παρ. 3). Κατά συνέπεια είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για το είδος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους και φυσικά και της σεξουαλικής, ιδιαίτερα στην ευαίσθητη νηπιακή και παιδική του ηλικία.
Για τους λόγους αυτούς διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Το θέμα της σεξουαλικής αγωγής αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και λεπτό ζήτημα και η επιπόλαιη και ισοπεδωτική αντιμετώπισή του μέσα στη σχολική τάξη ενέχει κινδύνους για την ομαλή και ισορροπημένη ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών. Παρά τις γενικότερες εντυπώσεις, δεν υπάρχουν αδιαμφισβήτητα επιστημονικά δεδομένα ότι η σεξουαλική αγωγή στο σχολείο μπορεί να επηρεάσει θετικά την σεξουαλική συμπεριφορά στους νέους και να μειώσει τους κινδύνους. Πρόσφατες, διεθνώς αξιόπιστες μετααναλύσεις της COCHRANE Database of Systematic Reviews, δείχνουν ότι δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα για την απόδειξη της αποτελεσματικότητας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρόληψη της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης και των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων (School-based interventions for preventing HIV, sexually transmitted infections, and pregnancy in adolescents. http://cochranelibrary-wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD006417.pub3/full . Τα προγράμματα πρόληψης της σεξουαλικής κακοποίησης προσφέρουν αύξηση των γνώσεων, αλλά δεν έχει ελεγχθεί η αποτελεσματικότητά τους στην πρόληψη της κακοποίησης (School-based education programmes for the prevention of sexual abuse. Cochrane Database Syst Rev, 2015;16(4):CD004380). Σύμφωνα με τη μέχρι τώρα νομοθεσία και την «Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα», «Οι γονείς έχουν, κατά προτεραιότητα, το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους» (άρθρο 26, παρ. 3). Κατά συνέπεια είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για το είδος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους και φυσικά και της σεξουαλικής, ιδιαίτερα στην ευαίσθητη νηπιακή και παιδική του ηλικία. Για τους λόγους αυτούς διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.