Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμούΣχόλιο του χρήστη ΙΝΣΤΙΤΟYΤΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) | 5 Μαΐου 2020, 20:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΙΝΣΤΙΤΟYΤΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) Με αφορμή τη διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» , το ΙΝΣΤΙΤΟYΤΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.), ως επιστημονικός φορέας της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης, Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α), επιθυμεί να τεκμηριώσει επιστημονικά τη θέση του στο συγκεκριμένο Αρθρο 39. Πρόταση για προσθήκη στον νόμο: Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται όλα τα κατάλληλα διοικητικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα, για την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Με όμοια απόφαση, μπορεί να προβλέπεται η σύσταση επιτροπών ή ομάδων εργασίας για την εκτέλεση των σκοπών του προηγούμενου εδαφίου και να καθορίζονται οι αρμοδιότητες και ο τρόπος λειτουργίας τους. Το συντονισμό, την εποπτεία, την επιμόρφωση καθώς και δράσεις πρόληψης και έγκαιρης παρέμβασης αναλαμβάνει διεπιστημονική όμαδα πρόληψης και υποστήριξης ψυχοκοινωνικών προβλημάτων και φαινομένων σχολικού εκφοβισμού*, που θα έχει ως έδρα τα ΚΕΣΥ και θα συνεργάζεται με τις ΕΔΕΑΥ, τους εκπαιδευτικούς, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, καθώς και όλους τους άλλους φορείς της εκπαίδευσης. Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ακατάλληλες τις συνθήκες εν μέσω των οποίων κατατίθεται το συγκεκριμμένο σχέδιο νόμου. Είμαστε στη διάθεση σας για την υποβολή σε κατάλληλο χρόνο εμπεριστατωμένων προτάσεων για την ανάγκη, τις προυποθέσεις και τις προδιαγραφές λειτουργίας των προτεινόμενων υπηρεσιών. ΠΡΟΤΑΣΗ: *ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Στόχος: Διαρκής πρόληψη, έγκαιρη παρέμβαση και αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βιας και σχολικού εκφοβισμού. Επίσης παρέμβαση σε περιπτώσεις, ρατσισμού, γονικής παραμέλησης ή/και κακοποίησης και φαινομένων εθισμού σε ουσίες και διαδίκτυο. Σκοπός: Μείωση περιστάτικων σχολικού εκφοβισμού, ρατσισμού, γονικής παραμέλησης ή/και κακοποίησης και φαινομένων εθισμού σε ουσίες και διαδίκτυο, μέσω ολιστικών παρεμβάσεων πρόληψης, εντοπισμού και έγκαιρης παρέμβασης, καθώς και αλλαγή του σχολικού κλίματος. Κλάδοι: Εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό στην σχολική ψυχολογία, την ειδική εκπαίδευση ή παρεμφερή εξειδίκευση ,(σε επιμέρους θέματα όπως ο σχολικός εκφοβισμός, ψυχοκοινωνική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, εκπαίδευση και υποστήριξη ευπαθών ομάδων και άλλα θέματα θα είναι δύσκολο να περιοριστούν) Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι και άλλες ειδικότητες ΕΕΠ με εξειδίκευση στο αντικείμενο. • Η διεπιστημονική ομάδα θα πρέπει να ενταχθεί στις υπάρχουσες υπηρεσίες υποστήριξης του Υπουργείου Παιδείας , δηλαδή στα ΚΕΣΥ και να λειτουργεί σε συνεργασία με τις ΕΔΕΑΥ και τους εκπαιδευτικούς των Τμ. Ένταξης και το ΕΒΠ και Σχ. Νοσ. των Γενικών σχολείων όταν υφίστανται. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι τα υπάρχοντα πρόγραμματα δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες, αφού η λειτουργία τους δεν καλύπτει όλα τα σχολεία, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, όπως ισχύει με τις ΕΔΕΑΥ, τα προγράμματα σε ΕΠΑΛ και Ολοήμερα όπου εργάζονται Ψυχολόγοι, τα προγράμματα ΕΚΟ όπου εργάζονται Κοινωνικοί Λειτουργοί και τα ίδια τα ΚΕΣΥ και ως εκ τούτου προτείνεται η πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού. Η ομάδα θα έχει ως βάση τα ΚΕΣΥ και θα εκπαιδεύει, υποστηρίζει, εποπτεύει τους εκπαιδευτικούς, τις ΕΔΕΑΥ, το Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. και όποιον ασχολείται με την ομάδα στόχο. Η ομάδα προτείνεται να είναι αρμόδια για τα εξής: 1. Εντοπισμός, ευαισθητοποιήση, ενημέρωση, κοινές δράσεις πρόληψης, εκπαίδευση και συνεχή συμβουλευτική υποστήριξη εκπαιδευτικών, ΕΔΕΑΥ, Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. 2. Εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης, έγκαιρης παρέμβασης στις σχολικές μονάδες, είτε αυτοτελώς υπό την εποπτεία του ΚΕΣΥ, είτε και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς με δρώντες τους μαθητές της σχολικής μονάδας σύμφωνα με βέλτιστες πρακτικές. 3. Γονείς-κοινότητα: Σχολές γονέων, workshops, προγράμματα πρόληψης, ημερίδες για την ευαισθητοποίηση της κοινότητας και την δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγύης, αλληλοκατανόησης, σε συνεργασία με όλους όσους ασχολούνται με την ομάδα στόχο. 4. Ερευνητικό έργο ως προς την καταγραφή και βελτιώση των παρεχόμενων υπηρεσιών. 5. Γραμμή Υποστήριξης μαθητών θυμάτων bulling καθώς και αξιοποήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook,viber, aps κλπ) και όποιου άλλου χρήσιμου τρόπου για τον ίδιο σκοπό. 6. Δημιουργιά εργαλείων, πρωτοκόλλων, αξιοποιήση εργαλειών που ήδη εφαρμόζονται με επιτυχιά, καταγραφή καλών πρακτικών. 7. Δημιούργια και εμπλουτισμός βάσης δεδομένων καλών πρακτικών σε μορφή ηλεκτρονική βιβλιοθήκης. 8. Συμβουλευτικός ρόλος στην διαμόρφωση της κεντρικής πολιτκής ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό. 9. Δημιουργία και συντονισμός ενός ευρύτερου δικτύου υπηρεσιών και φορέων. Με εκτίμηση, Το Δ.Σ. του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.