Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Ως μητέρα 2 παιδιών εκ των οποίων το ένα είναι μαθητής προτύπου γυμνασίου και το δεύτερο προετοιμάζεται για τις εισαγωγικές εξετάσεις του ιδίου προτύπου σχολείου θα ήθελα να σας ζητήσω να σκεφτείτε την απόσυρση του άρθρου 18 για τους λόγους που εξηγώ στη συνέχεια.
Θεωρώ πως η καλή ψυχολογία κάθε παιδιού είναι πιο σημαντική από την αριστεία γι’αυτό και δεν πρέπει για κανένα λόγο να διαταραχθεί. Τα παιδιά που βρίσκονται στην τρίτη γυμνασίου έχουν ήδη περάσει από την ψυχολογική πίεση των εξετάσεων εισαγωγής στο πρότυπο γυμνάσιο και θα υποστούν μια επίσης έντονη ψυχολογική πίεση για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις και στο λύκειο τους βάζει σε μια επιπλέον στρεσογόνο διαδικασία.
Καταρχάς προκειμένου να εστιάσει ένα παιδί στα μαθήματα των εξετάσεων θα υποχρεωθεί να στερηθεί κάποιες εξωσχολικές δραστηριότητες όπως αθλητισμός, μουσική κ.λπ. οι οποίες βοηθούν στην καλή ψυχολογία όλων μας και ιδιαιτέρως των εφήβων που τόσο πολύ την έχουν ανάγκη.
Σε περίπτωση επιτυχίας το παιδί θα χάσει κάποιους φίλους του που δεν τα κατάφεραν. Σε περίπτωση αποτυχίας θα τιμωρηθεί διπλά. Καταρχάς θα απομακρυνθεί από το γνώριμο σχολικό περιβάλλον του θεωρώντας κατά πάσα πιθανότητα τον εαυτό του ως αποτυχημένο και θα μεταβεί σε ένα νέο περιβάλλον με συνομήλικούς του που δεν θα τον δεχθούν εύκολα τόσο γιατί έχουν ήδη τους φίλους τους και εκείνος θα είναι «ξένος» γι’αυτούς αλλά και γιατί και εκείνοι θα τον βλέπουν σαν κάποιον που «απέτυχε». Και ας μην ξεχνάμε πως όλοι έχουμε βιώσει αποτυχίες στη ζωή μας αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τιμωρήσουμε ένα μαθητή διώχνοντάς τον από το περιβάλλον του γιατί απέτυχε σε μία εξέταση.
Επιπλέον οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα πρότυπα γυμνάσια δεν είναι καθόλου απλές και αυτό αποδεικνύει πως τα παιδιά αυτά ξέρουν και να σκέφτονται και να δουλεύουν πολύ. Μια ενδεχόμενη αποτυχία τους πιθανόν να σημαίνει πως λόγω άγχους δεν τα κατάφεραν ή πως για κάποιους οικογενειακούς ή προσωπικούς λόγους δεν μελέτησαν όσο χρειαζόταν ή ακόμη πως το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις των μαθητών ενός προτύπου. Γνωρίζουμε όλοι μας από προσωπικές εμπειρίες πως ένας χαρισματικός δάσκαλος μπορεί να παρασύρει ένα μαθητή να λατρέψει το αντικείμενό του ή κάποιος άλλος να το μισήσει. Προσωπικά αυτό θα περίμενα από το εκπαιδευτικό προσωπικό ενός προτύπου σχολείου. Καταρχάς να μην υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών σε κανένα αντικείμενο και επιπλέον να συγκεντρώνει χαρισματικούς δασκάλους ει δυνατόν σε κάθε αντικείμενο.
Θέλω να πιστεύω πως πρόθεσή σας δεν είναι να τιμωρήσετε ένα μαθητή που για οποιοδήποτε λόγο δεν κατάφερε να αριστεύσει για μία ακόμη φορά ή να καλλιεργήσετε το στείρο ανταγωνισμό ματαξύ των μαθητών της τρίτης γυμνασίου αλλά να βελτιώσετε ουσιαστικά τις εκπαιδευτικές διαδικασίες των σχολείων αυτών.
Αξιότιμη κυρία υπουργέ, Ως μητέρα 2 παιδιών εκ των οποίων το ένα είναι μαθητής προτύπου γυμνασίου και το δεύτερο προετοιμάζεται για τις εισαγωγικές εξετάσεις του ιδίου προτύπου σχολείου θα ήθελα να σας ζητήσω να σκεφτείτε την απόσυρση του άρθρου 18 για τους λόγους που εξηγώ στη συνέχεια. Θεωρώ πως η καλή ψυχολογία κάθε παιδιού είναι πιο σημαντική από την αριστεία γι’αυτό και δεν πρέπει για κανένα λόγο να διαταραχθεί. Τα παιδιά που βρίσκονται στην τρίτη γυμνασίου έχουν ήδη περάσει από την ψυχολογική πίεση των εξετάσεων εισαγωγής στο πρότυπο γυμνάσιο και θα υποστούν μια επίσης έντονη ψυχολογική πίεση για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις και στο λύκειο τους βάζει σε μια επιπλέον στρεσογόνο διαδικασία. Καταρχάς προκειμένου να εστιάσει ένα παιδί στα μαθήματα των εξετάσεων θα υποχρεωθεί να στερηθεί κάποιες εξωσχολικές δραστηριότητες όπως αθλητισμός, μουσική κ.λπ. οι οποίες βοηθούν στην καλή ψυχολογία όλων μας και ιδιαιτέρως των εφήβων που τόσο πολύ την έχουν ανάγκη. Σε περίπτωση επιτυχίας το παιδί θα χάσει κάποιους φίλους του που δεν τα κατάφεραν. Σε περίπτωση αποτυχίας θα τιμωρηθεί διπλά. Καταρχάς θα απομακρυνθεί από το γνώριμο σχολικό περιβάλλον του θεωρώντας κατά πάσα πιθανότητα τον εαυτό του ως αποτυχημένο και θα μεταβεί σε ένα νέο περιβάλλον με συνομήλικούς του που δεν θα τον δεχθούν εύκολα τόσο γιατί έχουν ήδη τους φίλους τους και εκείνος θα είναι «ξένος» γι’αυτούς αλλά και γιατί και εκείνοι θα τον βλέπουν σαν κάποιον που «απέτυχε». Και ας μην ξεχνάμε πως όλοι έχουμε βιώσει αποτυχίες στη ζωή μας αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τιμωρήσουμε ένα μαθητή διώχνοντάς τον από το περιβάλλον του γιατί απέτυχε σε μία εξέταση. Επιπλέον οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα πρότυπα γυμνάσια δεν είναι καθόλου απλές και αυτό αποδεικνύει πως τα παιδιά αυτά ξέρουν και να σκέφτονται και να δουλεύουν πολύ. Μια ενδεχόμενη αποτυχία τους πιθανόν να σημαίνει πως λόγω άγχους δεν τα κατάφεραν ή πως για κάποιους οικογενειακούς ή προσωπικούς λόγους δεν μελέτησαν όσο χρειαζόταν ή ακόμη πως το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις των μαθητών ενός προτύπου. Γνωρίζουμε όλοι μας από προσωπικές εμπειρίες πως ένας χαρισματικός δάσκαλος μπορεί να παρασύρει ένα μαθητή να λατρέψει το αντικείμενό του ή κάποιος άλλος να το μισήσει. Προσωπικά αυτό θα περίμενα από το εκπαιδευτικό προσωπικό ενός προτύπου σχολείου. Καταρχάς να μην υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών σε κανένα αντικείμενο και επιπλέον να συγκεντρώνει χαρισματικούς δασκάλους ει δυνατόν σε κάθε αντικείμενο. Θέλω να πιστεύω πως πρόθεσή σας δεν είναι να τιμωρήσετε ένα μαθητή που για οποιοδήποτε λόγο δεν κατάφερε να αριστεύσει για μία ακόμη φορά ή να καλλιεργήσετε το στείρο ανταγωνισμό ματαξύ των μαθητών της τρίτης γυμνασίου αλλά να βελτιώσετε ουσιαστικά τις εκπαιδευτικές διαδικασίες των σχολείων αυτών.