Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Είμαι μητέρα δύο παιδιών, που φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο αντίστοιχα, της Ιωνειδίου Σχολής Πειραιά. Τη διαδικασία και το άγχος των εισαγωγικών εξετάσεων την πέρασα δύο φορές.
Όταν αποφάσισα να βάλω τα παιδιά μου στη διαδικασία της αξιολόγησης από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γνώριζα, ότι η είσοδος των παιδιών στο Γυμνάσιο, διασφάλιζε την αποφοίτησή τους από το ίδιο σχολείο μετά από έξι χρόνια.
Η αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος και για τα δύο μου παιδιά ήταν ήδη δύσκολη. Τους εξήγησα όμως, και με τον καιρό το κατανόησαν και τα δύο, ότι ναι μεν η αλλαγή θα ήταν στενόχωρη και η προσαρμογή τους λίγο πιο δύσκολη (αλλαγή συμμαθητών αλλά και εκπαιδευτικής βαθμίδας), όμως στο νέο σχολείο θα ξεκινούσαν τη νέα εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή τους, μέχρι να τελειώσουν και το Λύκειο.
Επιπλέον, ενώ είχα τη δυνατότητα να μετακομίσω (λόγω της κρίσης που περνούσαμε ως χώρα) σε δικό μου ιδιόκτητο σπίτι στην Ανατολική Αττική, παρόλα αυτά , λόγω της εισαγωγής των παιδιών μου στο Πρότυπο Σχολείο, αποφάσισα να ενοικιάσω σπίτι στον Πειραιά, προκειμένου να είμαστε κοντά.
Επιπροσθέτως, η προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις, ήταν ένα μεγάλο οικονομικό βάρος για εμένα, (γιατί ως γνωστόν, όλοι οι μαθητές ξεκινούν την προετοιμασία από την Ε’ Δημοτικού, δεδομένου ότι, ειδικά στο συγκεκριμένο σχολείο, οι θέσεις είναι λιγοστές και ο ανταγωνισμός μεγάλος).
Με την αιφνιδιαστική τροποποίηση των όρων εισαγωγής, διαφοροποιούνται πολλά πράγματα στην οικογένειά μου. Αυτόματα το σχολείο μετατρέπεται σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο. Στη Γ’ Γυμνασίου, ο γιος μου θα πρέπει να δώσει δύο φορές εξετάσεις , σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, που φοιτούν σε άλλα γυμνάσια. Θα μου πείτε, επιλογή δική μου η φοίτηση σε Πρότυπο Σχολείο… Συμφωνώ απολύτως, όμως όταν το επιλέξαμε με το παιδί, γνωρίζαμε, ότι θα έμπαινε στη δοκιμασία αυτή μία φορά. Όταν συμμαθητές του στο δημοτικό (και αναφέρομαι στην περίπτωση του γιου μου, ο οποίος φοιτά τώρα στο γυμνάσιο)είχαν ελευθέρα χρόνο, ο ίδιος ή διάβαζε, ή έκανε φροντιστήριο. Ήξερε όμως, πως θα πιεζόταν μια φορά, προκειμένου να συνεχίσει και να τελειώσει τη μαθητική του ζωή στο σχολείο που είχε επιλέξει. Η αλλαγή που επιθυμείτε να κάνετε, θα έχει επίδραση στην καθημερινότητα τόσο των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους. Η εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή και των δύο μου παιδιών, έχει διαμορφωθεί με βάση το σχολείο που φοιτούν.
Επίσης, είναι δεδομένο, πως μια αλλαγή σαν και αυτή που θέλετε να εφαρμόσετε αυτή τη στιγμή, ενισχύει τραγικά την παραπαιδεία. Αναμφίβολη είναι και η οικονομική αιμορραγία των οικογενειών των μαθητών του Γυμνασίου.
Επιπροσθέτως, αναρωτιέμαι: εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, προαγωγικές εξετάσεις Γυμνασίου, εισαγωγικές εξετάσεις για το Λύκειο, προαγωγικές εξετάσεις Λυκείου, Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο…. Κυρία Υπουργέ, μπορεί αυτά τα παιδιά να είναι άριστα, δεν παύει όμως να είναι ΠΑΙΔΙΑ!!! Το πιθανότερο είναι, μέχρι να έρθει η στιγμή να καταβάλλουν τη μέγιστη προσπάθειά τους για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, να τα έχουμε «κάψει».
Αν παρόλα αυτά επιμένετε να προχωρήσετε στις εν λόγω αλλαγές, σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής , αυτό δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί στους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη του Γυμνασίου και ίσως και στα παιδιά που θα δώσουν φέτος εξετάσεις για να μπουν στο Γυμνάσιο. Νομίζω ότι μια τέτοια απόφαση είναι, αν μη τι άλλο δίκαιη και για τους μαθητές αλλά και για εμάς τους γονείς τους. Όσοι γονείς αποφασίσουν από το σχολικό έτος 2021 – 2022 και μετά να βάλουν τα παιδιά τους στη διαδικασία εισαγωγής στο Πρότυπο Σχολείο, τουλάχιστον θα γνωρίζουν εξ αρχής το σύστημα και δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με αιφνιδιαστικές αλλαγές.
Αναμένοντας να δείξετε τη δέουσα κατανόηση
Με εκτίμηση
Μόνικα Σεργιάννη
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Είμαι μητέρα δύο παιδιών, που φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο αντίστοιχα, της Ιωνειδίου Σχολής Πειραιά. Τη διαδικασία και το άγχος των εισαγωγικών εξετάσεων την πέρασα δύο φορές. Όταν αποφάσισα να βάλω τα παιδιά μου στη διαδικασία της αξιολόγησης από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γνώριζα, ότι η είσοδος των παιδιών στο Γυμνάσιο, διασφάλιζε την αποφοίτησή τους από το ίδιο σχολείο μετά από έξι χρόνια. Η αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος και για τα δύο μου παιδιά ήταν ήδη δύσκολη. Τους εξήγησα όμως, και με τον καιρό το κατανόησαν και τα δύο, ότι ναι μεν η αλλαγή θα ήταν στενόχωρη και η προσαρμογή τους λίγο πιο δύσκολη (αλλαγή συμμαθητών αλλά και εκπαιδευτικής βαθμίδας), όμως στο νέο σχολείο θα ξεκινούσαν τη νέα εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή τους, μέχρι να τελειώσουν και το Λύκειο. Επιπλέον, ενώ είχα τη δυνατότητα να μετακομίσω (λόγω της κρίσης που περνούσαμε ως χώρα) σε δικό μου ιδιόκτητο σπίτι στην Ανατολική Αττική, παρόλα αυτά , λόγω της εισαγωγής των παιδιών μου στο Πρότυπο Σχολείο, αποφάσισα να ενοικιάσω σπίτι στον Πειραιά, προκειμένου να είμαστε κοντά. Επιπροσθέτως, η προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις, ήταν ένα μεγάλο οικονομικό βάρος για εμένα, (γιατί ως γνωστόν, όλοι οι μαθητές ξεκινούν την προετοιμασία από την Ε’ Δημοτικού, δεδομένου ότι, ειδικά στο συγκεκριμένο σχολείο, οι θέσεις είναι λιγοστές και ο ανταγωνισμός μεγάλος). Με την αιφνιδιαστική τροποποίηση των όρων εισαγωγής, διαφοροποιούνται πολλά πράγματα στην οικογένειά μου. Αυτόματα το σχολείο μετατρέπεται σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο. Στη Γ’ Γυμνασίου, ο γιος μου θα πρέπει να δώσει δύο φορές εξετάσεις , σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, που φοιτούν σε άλλα γυμνάσια. Θα μου πείτε, επιλογή δική μου η φοίτηση σε Πρότυπο Σχολείο… Συμφωνώ απολύτως, όμως όταν το επιλέξαμε με το παιδί, γνωρίζαμε, ότι θα έμπαινε στη δοκιμασία αυτή μία φορά. Όταν συμμαθητές του στο δημοτικό (και αναφέρομαι στην περίπτωση του γιου μου, ο οποίος φοιτά τώρα στο γυμνάσιο)είχαν ελευθέρα χρόνο, ο ίδιος ή διάβαζε, ή έκανε φροντιστήριο. Ήξερε όμως, πως θα πιεζόταν μια φορά, προκειμένου να συνεχίσει και να τελειώσει τη μαθητική του ζωή στο σχολείο που είχε επιλέξει. Η αλλαγή που επιθυμείτε να κάνετε, θα έχει επίδραση στην καθημερινότητα τόσο των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους. Η εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή και των δύο μου παιδιών, έχει διαμορφωθεί με βάση το σχολείο που φοιτούν. Επίσης, είναι δεδομένο, πως μια αλλαγή σαν και αυτή που θέλετε να εφαρμόσετε αυτή τη στιγμή, ενισχύει τραγικά την παραπαιδεία. Αναμφίβολη είναι και η οικονομική αιμορραγία των οικογενειών των μαθητών του Γυμνασίου. Επιπροσθέτως, αναρωτιέμαι: εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, προαγωγικές εξετάσεις Γυμνασίου, εισαγωγικές εξετάσεις για το Λύκειο, προαγωγικές εξετάσεις Λυκείου, Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο…. Κυρία Υπουργέ, μπορεί αυτά τα παιδιά να είναι άριστα, δεν παύει όμως να είναι ΠΑΙΔΙΑ!!! Το πιθανότερο είναι, μέχρι να έρθει η στιγμή να καταβάλλουν τη μέγιστη προσπάθειά τους για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, να τα έχουμε «κάψει». Αν παρόλα αυτά επιμένετε να προχωρήσετε στις εν λόγω αλλαγές, σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής , αυτό δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί στους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη του Γυμνασίου και ίσως και στα παιδιά που θα δώσουν φέτος εξετάσεις για να μπουν στο Γυμνάσιο. Νομίζω ότι μια τέτοια απόφαση είναι, αν μη τι άλλο δίκαιη και για τους μαθητές αλλά και για εμάς τους γονείς τους. Όσοι γονείς αποφασίσουν από το σχολικό έτος 2021 – 2022 και μετά να βάλουν τα παιδιά τους στη διαδικασία εισαγωγής στο Πρότυπο Σχολείο, τουλάχιστον θα γνωρίζουν εξ αρχής το σύστημα και δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με αιφνιδιαστικές αλλαγές. Αναμένοντας να δείξετε τη δέουσα κατανόηση Με εκτίμηση Μόνικα Σεργιάννη