Όσον αφορά στην διασύνδεση των Μαρασλείων Δημοτικών Σχολείων του Πανεπιστήμιου Αθηνών, ορθώς διατηρείται η διασύνδεσή τους με Το Πρώτο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών. ‘Άλλωστε, όπως σωστά αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση και σε άλλα κείμενα, η διασύνδεση μεταξύ βαθμίδων είναι ένας επιστημονικά ενδεδειγμένος τρόπος να μελετήσεις διαχρονικά τις επιπτώσεις πειραματικών μεθόδων.
Ειδικότερα για τα Δημοτικά Σχολεία Μαρασλείου –Πανεπιστημίου Αθηνών, ως γονέας γνωρίζουμε ότι η διασύνδεση δεν δημιουργήθηκε τώρα, όπως λανθασμένα αναφέρεται σε σχόλια εντός της διαβούλευσης, αλλά υπήρχε από προηγούμενα έτη. Τα δημοτικά Μαρασλείου, ιστορικά καταγόμενα από την ευεργεσία του Μαρασλή, έχουν μια ιστορία συνεισφοράς στο επιστημονικό παιδαγωγικό γίγνεσθαι της χώρας, σχεδόν ενός αιώνα. Εγγράφονται και παρακολουθούν παιδιά από όλη την Αττική. Στα σχολεία αυτά μάλιστα, επιτελείται σημαντικό εκπαιδευτικό και επιστημονικό πειραματικό έργο, όπως άσκηση φοιτητών του Πανεπιστημίου, πειραματισμός σε παιδαγωγικές μεθόδους, καινοτόμα εργαστήρια και δράσεις, καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, όμιλοι, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα κλπ. Ενδεικτικά, είναι το μόνο Πειραματικό σχολείο στην Ελλάδα που παράλληλα διατηρεί εξαθέσιο, τριθέσιο και μονοθέσιο σχολείο, με όλες τις δυνατότητες που αυτό δίνει για την πειραματική δοκιμή στην πράξη σε αυτές τις συνθήκες.
Τα ανωτέρω, αποτελούν μια επαρκή συνοπτική τεκμηρίωση του πειραματικού χαρακτήρα των Μαρασλείων Δημοτικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Αθηνών και κατά συνέπεια αποτελούν μια επαρκή τεκμηρίωση της ορθότητας της διασύνδεσης τους με το πρώτο πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, για την διαχρονική εφαρμογή και παρατήρηση των πειραματικών εκπαιδευτικών στρατηγικών.
Όσον αφορά στην διασύνδεση των Μαρασλείων Δημοτικών Σχολείων του Πανεπιστήμιου Αθηνών, ορθώς διατηρείται η διασύνδεσή τους με Το Πρώτο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών. ‘Άλλωστε, όπως σωστά αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση και σε άλλα κείμενα, η διασύνδεση μεταξύ βαθμίδων είναι ένας επιστημονικά ενδεδειγμένος τρόπος να μελετήσεις διαχρονικά τις επιπτώσεις πειραματικών μεθόδων. Ειδικότερα για τα Δημοτικά Σχολεία Μαρασλείου –Πανεπιστημίου Αθηνών, ως γονέας γνωρίζουμε ότι η διασύνδεση δεν δημιουργήθηκε τώρα, όπως λανθασμένα αναφέρεται σε σχόλια εντός της διαβούλευσης, αλλά υπήρχε από προηγούμενα έτη. Τα δημοτικά Μαρασλείου, ιστορικά καταγόμενα από την ευεργεσία του Μαρασλή, έχουν μια ιστορία συνεισφοράς στο επιστημονικό παιδαγωγικό γίγνεσθαι της χώρας, σχεδόν ενός αιώνα. Εγγράφονται και παρακολουθούν παιδιά από όλη την Αττική. Στα σχολεία αυτά μάλιστα, επιτελείται σημαντικό εκπαιδευτικό και επιστημονικό πειραματικό έργο, όπως άσκηση φοιτητών του Πανεπιστημίου, πειραματισμός σε παιδαγωγικές μεθόδους, καινοτόμα εργαστήρια και δράσεις, καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, όμιλοι, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα κλπ. Ενδεικτικά, είναι το μόνο Πειραματικό σχολείο στην Ελλάδα που παράλληλα διατηρεί εξαθέσιο, τριθέσιο και μονοθέσιο σχολείο, με όλες τις δυνατότητες που αυτό δίνει για την πειραματική δοκιμή στην πράξη σε αυτές τις συνθήκες. Τα ανωτέρω, αποτελούν μια επαρκή συνοπτική τεκμηρίωση του πειραματικού χαρακτήρα των Μαρασλείων Δημοτικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Αθηνών και κατά συνέπεια αποτελούν μια επαρκή τεκμηρίωση της ορθότητας της διασύνδεσης τους με το πρώτο πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, για την διαχρονική εφαρμογή και παρατήρηση των πειραματικών εκπαιδευτικών στρατηγικών.