Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Νεφέλη Παπακωνσταντίνου | 5 Μαΐου 2020, 21:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Χαιρετίζω την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να επαναφέρει τη διδασκαλία των Λατινικών στο Λύκειο ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Καθίσταται έτσι σαφές ότι η ελληνορωμαϊκή κουλτούρα είναι μία ιστορική πραγματικότητα που αφορά άμεσα και αναπόδραστα τον Έλληνα και ταυτόχρονα Ευρωπαίο πολίτη. Ας μην ξεχνάμε ότι η διάνοια ενός Πλάτωνα και ενός Αριστοτέλη υπήρξε ο μεγάλος πρόδρομος του μοντέρνου κοινωνιολογικού στοχασμού. Ας μην αγνοούμε επίσης ότι οι θεμελιακές αρχαιοελληνικές ιδέες περί ηθικής και πολιτικής εκπαίδευσης του ενάρετου πολίτη μετατέθηκαν στην οικουμενική Ρώμη, από την οποία πήγασαν νέες, πρωτότυπες αντιλήψεις για τους ρυθμιστικούς θεσμούς της κοινωνικοπολιτικής ζωής, με το Δίκαιο να ανάγεται σε πρώτη κοινωνική ανάγκη. Πάνω σε αυτή τη βάση, η ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα αποτελεί αφετηρία των σύγχρονων αναζητήσεων γύρω από την κοινωνία. Στην εποχή της υπερεξειδίκευσης και των πιστοποιημένων γνώσεων, είναι ζωτικής σημασίας να κατέχουμε εκείνο το εννοιολογικό υπόβαθρο που προάγει την πρόοδο του ανθρώπου ως κοινωνικοπολιτικού όντος εξοπλισμένου με κριτική σκέψη, και που προέρχεται, όπως το οραματίστηκε ο Κορνήλιος Καστοριάδης, από την ίδια φιλοσοφική μήτρα με αυτή της Αλληγορίας του σπηλαίου.