• Σχόλιο του χρήστη 'Σπανεα Σταυρούλα' | 26 Νοεμβρίου 2009, 14:33

    Κυρία υπουργέ Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία της κοινωνικής διαβούλευσης σε τόσο καίρια θέματα, αρκεί αυτή να μη μείνει μόνο στα site αλλά να αξιολογηθεί από σχετικές επιτροπές και να λειφθούν υπόψη σχόλια και κρίσεις. Σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών καταρχήν είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι όποιες βίαιες αλλαγές σε ένα σύστημα θα αργήσουν να αποκατασταθούν με ότι αυτό συνεπάγεται στις ζωές τόσων ανθρώπων. Καθώς όπως φαίνεται ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για μόνιμο διορισμό θα οδηγήσει σε αδιέξοδα αλλά και σε νέες επετηρίδες μήπως θα ήταν προτιμότερο να δημιουργηθεί μια νέα μορφή επετηρίδας όπου όλοι θα διορίζονται με βάση τη ημερομηνία κτήσης του πτυχίου τους (για το οποίο όλοι έχουμε εξεταστεί πολλαπλώς) ανά διετία και να εκλείψουν φαινόμενα αναξιοκρατίας του τύπου: αν ένας εκπαιδευτικός πετύχει την πρώτη φορά να είναι ένας καλός και άξιος εκπαιδευτικός, αν αποτύχει τη δεύτερη ξαφνικά να γίνεται ανάξιος για την τάξη, τη «διπλή» προϋπηρεσία στα δυσπρόσιτα, εκπαιδευτικούς που απέκτησαν προϋπηρεσία από τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ και βρέθηκαν ξαφνικά μέσα στους πίνακες του ΥΠΕΠΘ αφήνοντας πίσω εκατοντάδες συναδέλφους τους που έτρεχαν σε όλη την Ελλάδα να μαζέψουν τα μόριά τους, κλπ. Για να μην αναφερθώ στη Σιβιτανίδειο, την Αθωνιάδα, τα ιδιωτικά όπου εκπαιδευτικοί με πλάγιο τρόπο καταλάμβαναν θέσεις μονίμου διορισμού χωρίς ποτέ να περάσουν τη διαδικασία ΑΣΕΠ. Για όλους αυτούς αλλά και για λόγους ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ας περάσουμε σε ένα ενιαίο και ξεκάθαρο τρόπο διορισμού με βασικό κριτήριο την παλαιότητα πτυχίου όπου ανά διετία να διορίζονται ΟΛΟΙ οι απόφοιτοι των σχολών που στοχεύουν στην εκπαίδευση αλλά στη πορεία να περνούν από ένα σύστημα συνεχούς και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ αξιολόγησης και να αίρεται ο διορισμός τους όταν παρουσιάζουν φαινόμενα αδιαφορίας και εγκατάλειψης του λειτουργήματος το οποίο κλήθηκαν να υπηρετήσουν. Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πόσοι από τους διορισθέντες στη πορεία ενδιαφέρονται να διδάξουν πραγματικά; Αν επιμορφώνονται; Αν γνωρίζουν νέες διδακτικές μεθόδους; Προτείνεται για όλους τους εκπαιδευτικούς εν ήδη αξιολόγησης στο τέλος κάθε εκπαιδευτικού έτους να καλούνται να δίνουν σε πανελλαδικό επίπεδο εξετάσεις σε θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής ενότητας του γνωστικού αντικειμένου που διδάσκουν. Προτείνω να δημιουργηθεί ένας νέος πίνακας στον οποίο τα μόρια να υπολογίζονται ως εξής: ο βαθμός πτυχίου, ο χρόνος κτίσης πτυχίου, τα μόρια από την προϋπηρεσία και τέλος μόρια από μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Με αυτό τον τρόπο θα αποκατασταθούν όλα τα παλιά πτυχία που ο νόμος Αρσένη τους στέρησε τη δυνατότητα να μπουν στην εκπαίδευση όλοι οι εκπαιδευτικοί σταδιακά θα αξιοποιηθούν και χωρίς «μαϊμουδιές» αξιοκρατικά θα αξιοποιούνται αλλά και στη πορεία θα αξιολογούνται μέσα από ένα σύστημα συνεχούς ανατροφοδότησης αλλά και καθαίρεσης για τους ανίκανους και τα λαμόγια (και είναι πολλοί και στο χώρο της εκπαίδευσης). Διαφορετικά όσους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και να ευαγγελίζεσθε πάντα θα βρίσκουν τρόπους «οι έξυπνοι» και θα εισβάλλουν στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. Και όσο αφορά την αξιολόγηση ένας εύκολος αλλά και αντικειμενικός τρόπος θα μπορούσε να είναι: αφού θεσπιστούν κριτήρια με βάση επίσημες έρευνες και σταθμιστούν ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις και αφού υπάρχει η συνεχής εσωτερική αξιολόγηση στο τέλος του κάθε εκπαιδευτικού έτους, χρησιμοποιείστε νέους πρωτοδιοριζόμενους υπαλλήλους αποφοίτους τμημάτων όπου θα προετοιμάζονται για το δύσκολο έργο της αξιολόγησης και αναθέστε τους ανά έτος την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Εκεί που κανένας δεν θα ξέρει κανένα και που ο νέος θα φοβάται για το μέλλον της θέσης του και της καριέρας του ποιός θα αμφισβητήσει τα αποτελέσματα; Σας αναφέρω επιπλέον το σύστημα προσλήψεων στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας της Κύπρου. Νομίζω πως με μερικές αναπροσαρμογές θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα Σας ευχαριστώ Σπανεα Σταυρούλα ΠΕ02