Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο αποτελεί έναν από τους πρώτους και πιο σημαντικούς σταθμούς της ζωής του παιδιού, καθώς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου τα παιδιά εξελίσσονται και κατακτούν γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες απαραίτητες τόσο για την ομαλή σχολική τους πορεία όσο και για την περαιτέρω ανάπτυξη τους σε κοινωνικό και αναπτυξιακό επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
Στο κρίσιμο λοιπόν αυτό επίπεδο η γλώσσα είναι το κυρίαρχο μέσω για την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Η κατάκτηση της φωνολογικής επίγνωσης είναι απαραίτητη ώστε να περάσουν τα παιδιά στο επόμενο στάδιο που είναι το ξεκλείδωμα της γραφής. Τα παιδιά στην προσχολική ηλικία μαθαίνουν χιλιάδες λέξεις και ένας από τους βασικούς στόχους , όπως αποτυπώνεται στο ΔΕΠΠΣ για το νηπιαγωγείο, είναι η ανάπτυξη του λεξιλογίου. Γι αυτό και δίνονται καθημερινές ευκαιρίες στα παιδιά να μιλήσουν για τις εμπειρίες και τα βιώματα τους με κάθε δυνατό τρόπο και με όσο χρόνο χρειάζεται το καθένα ξεχωριστά.
Θεωρώ λάθος την εισαγωγή της εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο καθώς θα χαθούν βασικοί στόχοι του νηπιαγωγείου, θα γίνει διαχωρισμός γνωστικών αντικειμένων- κάτι που αντιβαίνει το ρόλο του ίδιου του νηπιαγωγείου- και θα γίνει σχολιοποίηση του.
Ο μεγάλος Έλληνας παραμυθάς Ευγένιος Τριβιζάς διαφωνεί με την τόση ύλη στα παιδιά του δημοτικού. Θεωρεί ότι χάνεται κάθε φαντασία και δημιουργικότητα στα παιδιά. Ας τον ακούσουμε λοιπόν και ας μη χαθεί αυτή η μοναδική ικανότητα των παιδιών να πλάθουν μαγικές εικόνες , στα πλαίσια εξυπηρέτησης συμφερόντων που μόνο το καλό των παιδιών δεν θα εξυπηρετήσουν.
Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο αποτελεί έναν από τους πρώτους και πιο σημαντικούς σταθμούς της ζωής του παιδιού, καθώς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου τα παιδιά εξελίσσονται και κατακτούν γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες απαραίτητες τόσο για την ομαλή σχολική τους πορεία όσο και για την περαιτέρω ανάπτυξη τους σε κοινωνικό και αναπτυξιακό επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Στο κρίσιμο λοιπόν αυτό επίπεδο η γλώσσα είναι το κυρίαρχο μέσω για την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Η κατάκτηση της φωνολογικής επίγνωσης είναι απαραίτητη ώστε να περάσουν τα παιδιά στο επόμενο στάδιο που είναι το ξεκλείδωμα της γραφής. Τα παιδιά στην προσχολική ηλικία μαθαίνουν χιλιάδες λέξεις και ένας από τους βασικούς στόχους , όπως αποτυπώνεται στο ΔΕΠΠΣ για το νηπιαγωγείο, είναι η ανάπτυξη του λεξιλογίου. Γι αυτό και δίνονται καθημερινές ευκαιρίες στα παιδιά να μιλήσουν για τις εμπειρίες και τα βιώματα τους με κάθε δυνατό τρόπο και με όσο χρόνο χρειάζεται το καθένα ξεχωριστά. Θεωρώ λάθος την εισαγωγή της εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο καθώς θα χαθούν βασικοί στόχοι του νηπιαγωγείου, θα γίνει διαχωρισμός γνωστικών αντικειμένων- κάτι που αντιβαίνει το ρόλο του ίδιου του νηπιαγωγείου- και θα γίνει σχολιοποίηση του. Ο μεγάλος Έλληνας παραμυθάς Ευγένιος Τριβιζάς διαφωνεί με την τόση ύλη στα παιδιά του δημοτικού. Θεωρεί ότι χάνεται κάθε φαντασία και δημιουργικότητα στα παιδιά. Ας τον ακούσουμε λοιπόν και ας μη χαθεί αυτή η μοναδική ικανότητα των παιδιών να πλάθουν μαγικές εικόνες , στα πλαίσια εξυπηρέτησης συμφερόντων που μόνο το καλό των παιδιών δεν θα εξυπηρετήσουν.