Σχετικά με το νομοσχέδιο που αφορά την ένταξη σεξουαλικης διαπαιδαγώγησης από την προσχολικής ηλικία, ούσα φοιτήτρια πανεπιστημίου σε τμήμα προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης, θα ήθελα να παραθέσω την άποψη μου. Η προσχολική ηλικία είναι μια ιδιαίτερα σημαντική ηλικία για την ανάπτυξη των ατόμων, είναι η περίοδος όπου λαμβάνουν χώρα κρίσημες αλλαγές σε κάθε τομέα ανάπτυξης. Είναι η περίοδος που το παιδί εξελίσσει τις κοινωνικό συναισθηματικές του δεξιότητες αντιλαμβάνεται σε ένα πρώτο στάδιο το πώς λειτουργούν οι οργανωμένες κοινωνίες, εμπλουτίζει την γλωσσική του ανάπτυξη και τις νοητικές δομές που αφορούν τον πιο σύνθετο τρόπο σκέψης για σημαντικές νοητικές λειτουργίες όπως η γενίκευση, η κατηγοριοποίηση και άλλες. Μαθαίνει να οργανώνει τη σκέψη του και να επιχειρηματολογεί. Όταν λοιπόν σε μια ΤΟΣΟ ΚΡΙΣΗΜΗ αναπτυξιακή περίοδο, συμβαίνουν ταυτόχρονα τόσες πολλές αναπτυξιακές αλλαγές για ποιο λόγο να προστεθεί στην θεματολογία κάτι για το οποίο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΆ ΕΡΟΙΜΑ ΤΑ ΠΑΊΔΑ. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση χρήζει μια πιο ώριμη σκέψη για την σωστή κατανόηση και ΣΊΓΟΥΡΑ ΑΝΕΠΤΥΓΜΈΝΗ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΉ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ, ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΉΣ ΗΛΙΚΑΣ! Η προσθήκη μιας τέτοια θεματολογίας είναι πιθανό να προκαλέσει μια σύγχυση στο μυαλό των παιδιών, την δυσκολία κατανόησης και ΩΣ ΕΠΑΚΌΛΟΥΘΟ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΕΣΦΑΛΜΈΝΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΆΤΩΝ! Αυτό πέρα από την αρνητική συνέπεια που μπορεί να προκαλέσει στον ψυχισμό των παιδιών, που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος σε αυτή την ηλικία, καθώς δεν έχουν αναπτύξει ακόμα πολλούς προστατευτικούς παράγοντες για την αντιμετώπιση καταστάσεων αγνώστων και δυσνόητων, σχεδόν σίγουρο είναι να προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση και αποδιοργάνωση της λειτουργίας της τάξης. Τα παιδιά μη κατανοώντας τα μυνήματα της συγκεκριμένης θεματολογίας και μη έχοντας την ωριμότητα το πιο πιθανό είναι να μιμηθούν τυφλά πρακτικές οι οποίες περιγράφονται στην συγκεκριμένη θεματική ( που ως ενήλικοι μπορούμε να διακρίνουμε το κατάλληλο πλαίσιο για αυτές ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΟΜΩΣ ΌΧΙ!). Αυτο με την σειρά του μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα με αντιδράσεις μαθητών εντός τάξης, γεγονός ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΊ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΚΑΙ ΤΟΥςΛΣ ΣΤΌΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ,που είναι η παροχή κατάλληλου περιβάλλοντος και ευκαιριών ανάπτυξης. Θεωρώ την κίνηση να τοποθετηθεί η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία ΑΚΑΤΆΛΛΗΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ! Αλλά μιλωντας και χωρίς της ιδιότητα μου ως φοιτήτριας παιδαγωγικής σχολή, θεωρώ ότι το συγκεκριμένο ζήτημα που είναι ιδιαίτερα "λεπτό",ο κάθε γονιός γνωρίζοντας καλύτερα το παιδί του μπορεί με τον δικό του τρόπο, που θα είναι πιο κατάλληλος για το συγκεκριμένο παιδί μέχρι να έρθει η κατάλληλη ηλικιακή περίοδος που τότε αν θέλει ο φορέα της εκπαίδευση να κάνει την σχετική"διαπαιδαγώγηση".
Σχετικά με το νομοσχέδιο που αφορά την ένταξη σεξουαλικης διαπαιδαγώγησης από την προσχολικής ηλικία, ούσα φοιτήτρια πανεπιστημίου σε τμήμα προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης, θα ήθελα να παραθέσω την άποψη μου. Η προσχολική ηλικία είναι μια ιδιαίτερα σημαντική ηλικία για την ανάπτυξη των ατόμων, είναι η περίοδος όπου λαμβάνουν χώρα κρίσημες αλλαγές σε κάθε τομέα ανάπτυξης. Είναι η περίοδος που το παιδί εξελίσσει τις κοινωνικό συναισθηματικές του δεξιότητες αντιλαμβάνεται σε ένα πρώτο στάδιο το πώς λειτουργούν οι οργανωμένες κοινωνίες, εμπλουτίζει την γλωσσική του ανάπτυξη και τις νοητικές δομές που αφορούν τον πιο σύνθετο τρόπο σκέψης για σημαντικές νοητικές λειτουργίες όπως η γενίκευση, η κατηγοριοποίηση και άλλες. Μαθαίνει να οργανώνει τη σκέψη του και να επιχειρηματολογεί. Όταν λοιπόν σε μια ΤΟΣΟ ΚΡΙΣΗΜΗ αναπτυξιακή περίοδο, συμβαίνουν ταυτόχρονα τόσες πολλές αναπτυξιακές αλλαγές για ποιο λόγο να προστεθεί στην θεματολογία κάτι για το οποίο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΆ ΕΡΟΙΜΑ ΤΑ ΠΑΊΔΑ. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση χρήζει μια πιο ώριμη σκέψη για την σωστή κατανόηση και ΣΊΓΟΥΡΑ ΑΝΕΠΤΥΓΜΈΝΗ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΉ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ, ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΉΣ ΗΛΙΚΑΣ! Η προσθήκη μιας τέτοια θεματολογίας είναι πιθανό να προκαλέσει μια σύγχυση στο μυαλό των παιδιών, την δυσκολία κατανόησης και ΩΣ ΕΠΑΚΌΛΟΥΘΟ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΕΣΦΑΛΜΈΝΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΆΤΩΝ! Αυτό πέρα από την αρνητική συνέπεια που μπορεί να προκαλέσει στον ψυχισμό των παιδιών, που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος σε αυτή την ηλικία, καθώς δεν έχουν αναπτύξει ακόμα πολλούς προστατευτικούς παράγοντες για την αντιμετώπιση καταστάσεων αγνώστων και δυσνόητων, σχεδόν σίγουρο είναι να προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση και αποδιοργάνωση της λειτουργίας της τάξης. Τα παιδιά μη κατανοώντας τα μυνήματα της συγκεκριμένης θεματολογίας και μη έχοντας την ωριμότητα το πιο πιθανό είναι να μιμηθούν τυφλά πρακτικές οι οποίες περιγράφονται στην συγκεκριμένη θεματική ( που ως ενήλικοι μπορούμε να διακρίνουμε το κατάλληλο πλαίσιο για αυτές ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΟΜΩΣ ΌΧΙ!). Αυτο με την σειρά του μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα με αντιδράσεις μαθητών εντός τάξης, γεγονός ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΊ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΚΑΙ ΤΟΥςΛΣ ΣΤΌΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ,που είναι η παροχή κατάλληλου περιβάλλοντος και ευκαιριών ανάπτυξης. Θεωρώ την κίνηση να τοποθετηθεί η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία ΑΚΑΤΆΛΛΗΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ! Αλλά μιλωντας και χωρίς της ιδιότητα μου ως φοιτήτριας παιδαγωγικής σχολή, θεωρώ ότι το συγκεκριμένο ζήτημα που είναι ιδιαίτερα "λεπτό",ο κάθε γονιός γνωρίζοντας καλύτερα το παιδί του μπορεί με τον δικό του τρόπο, που θα είναι πιο κατάλληλος για το συγκεκριμένο παιδί μέχρι να έρθει η κατάλληλη ηλικιακή περίοδος που τότε αν θέλει ο φορέα της εκπαίδευση να κάνει την σχετική"διαπαιδαγώγηση".