Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Ευαγγελία Δημοωστούλα | 5 Μαΐου 2020, 22:00
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι τέχνες στη διαμόρφωση του παιδιού παίζουν κομβικό ρόλο. Αναπτύσσουν εκείνα τα κομμάτια που έχουν σχέση με την φαντασία, την δημιουργικότητα, την έκφραση, την επικοινωνία, την συναισθηματική νοημοσύνη, την ευρηματικότητα, την ελευθερία του νου, κομμάτια μείζονος σημασίας για την διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου ανθρώπου. Αυτό το γνώριζαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι γι' αυτό και η μουσική ήταν ένα από τα βασικά μαθήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα μαθήματα της μουσικής, των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής είναι τα μαθήματα που δέχονται συνεχόμενη απαξίωση και υποβάθμιση στη σύγχρονη ελληνική παιδεία. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι η έλλειψη του απαραίτητου εξοπλισμού και κατάλληλου χώρου (αίθουσες ειδικά διαμορφωμένες, μουσικά όργανα, υλικά ζωγραφικής, σκηνικά αντικείμενα κ.α.), αλλά και η σταδιακή μείωση των ωρών διδασκαλίας τους (μονόωρο από 2ωρο στις πρώτες τάξεις του δημοτικού για τη μουσική, μη διεξαγωγή της θεατρικής αγωγής για τις Ε και ΣΤ τάξεις του δημοτικού). Εαν θέλουμε η παιδεία να επιτελεί το πραγματικό και ουσιαστικό της σκοπό είναι απαραίτητη η αύξηση των ωρών των μαθημάτων τέχνης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (με έμφαση στις πρώτες τάξεις το δημοτικού αλλά με διπλασιασμό και στις υπόλοιπες τάξεις). Εαν θέλουμε μια κοινωνία από ανθρώπους οραματιστές, δημιουργούς,οξύνοες,ικανούς, ελεύθερους, πρωτοπόρους η τέχνη είναι ο δρόμος.